Aug 24, 2009

Ramadan tahun ini @ puasa 1 & 2

Sempena Bulan Ramadan tahun ini ..
Doa aku termakbul tak payah keje sabtu !! yeaahh..
masa hari jumaat aritu ..aku ade keje luar..
sehingga tak terperasan bos aku sms..

yang aku tak payah lagi datang bekerja hari sabtu ..
kecuali ..kalo ade kerja urgent ..yang harus aku selesai kan .
aku syukur sangat ..doa aku termakbul ..

dan sabtu ahad yang lepas..
puasa pertama dan ke dua ..aku berjalan lancar..

alhamdullillah .aku dapat menunaikan terawih ..setakat ini .
dan semua anak2 ku alhamdullillah ..aku dapat..jaga solat mereka..
lelagi adik...bila tiba waktu ..liat sikit..aku suh solat,,

akak sempat je posink..
sebab kami sampai awal kat masjid..dalam pukul 7.50
nak chop parking sekali ..ngn solat maghrib terus di masjid..
aku solat terawih di Masjid Al Hasanah Sek 9 BBB..


dan yang palin aku bangga..apa bila fir tahun nie..alhamdullilah
berjaya puasa penuh ..masuk semalam 2 hari .syukur sangat ..senang nak ajar dia..tak banyak kerenah ..
masa 1st day puasa ..lepas berbuka..
dia siap cakap ..hah sapa berani ketawa kan fir..kata fir kuat makan ..
kuat makan ..tapi fir leh puasa..alhamdullillah sesangat ..

semalam pun aku dapat ke kubur arwah abah ..dan semalam jugak genap 4 tahun pemergian abah ..seawal pukul 7.30 am aku dan anak2 ke kubur..
al fatihah
utk arwah abahku..

alhamdulillah ..kawasan perkuburan ini
senantiasa terjaga rapi ..

p/s : lom pergi pasar ramadan lagi ..selalu kalo taun2 lepas..kalo pegi pun hari cuti ..


dapat kad dr p-na mama oja..thanks..

44 comments:

pRincESs_N said...

alhamdulillah...sume bjalan lancar ekk k.ty..fir pose tu..syabbas2!!

ALoNa CintamaniszLite said...

Wahhh..tahniah utk Fir..baguih. Teruskan semangat Fir tu. Cayalah...

Alhamdulillah..dah masuk 3 hari kita berpuasa ye Atty. Fir senang nak menjalankan ibadah puasa ni..sebagai ibu tentu Atty lega dan senang hati.

Ahkak Geli said...

kakty,
ko tak bangga ke ngan aku?
aku pun berjaya puasa..hahahahha

walau banyak edegen romen romen dalalm tibi gituuu

attyfir said...

N..tu ar..elok je nak pose.

cintamaniz ~ tu ar..alhamdullilah fir senang je nak posa

miss geli@ nogha ~ wooit..kurang pahala pose tgk citer romen2..

Amiha Ayu said...

alhamdulillah.. semoga permulaan yg baik ni akan berakhir dengan baik.. ammiinn..

:)

insyaAllah..
al-fatihah buat arwah abah kak ty..

~finee~ said...

cayalah fir!! al-fatihah utk arwah abah kty.. wah akak posink kat pokok

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

al-fatihah juga utk arwah abak kak atty =(

p-na mama oja said...

wah.. powet fir.. go go chaiyok..

p-na pun dapat p tarawikh malam ke 2 jer.. tu pun MIL jaga oja.. malam ke3 x p dah..huhuh mlm nie x tau lg, tgk camne...

Anonymous said...

kak aty..sama la semalam genap 14 tahun datuk saya meninggal

Softtouch [Hanim] said...

alhamdulillah semua nya berjalan lancar..fir pun dah pose..bagus fir, sennag je ajar dia yer
bestnya kty dapat pegi tarawih, sy xdapatlah kty...mabuk...

rasp said...

syabas fir...
and sis, slamat menyambut ramadhan..
me rindu nak terawih tapi kena tunggu lah si sapphire nie besar skit lagi ....

Dee said...

tahniah fir..dpt posa penuh..cayalah!! kty..syukur..xyah keje sabtu dh kan? hehehe..

aRe_uDear said...

kak atty slmt berposer k..

malinasiam said...

alhamdulilah
semue nyer bjln lancar
moga kite mdapat rahmat Nye

aliaaroslan said...

seronok kat bulan ramadhan.. macam ada kuasa khas yang menguatkan kita mental n fizikal

fazid said...

syahdu nye nampak surau...solat terawih berjemaah mmg antara event yang ditunggukan... uniknye di bulan Ramadhan sahaja :D

kakty, masjid seksyen 9 kat mane pulak... yang opposite klinik an-nur tu ke?

Puan Ninie said...

yeay
syabas tuk fir!!
:)

alhamdulillah

farish izaryl @izreez said...

alhmdulilah sume ok kan kakk

ida sazarina said...

selamat berpuase kak~~
alhamdulillah semua ok..
n congrates sbb berjaya didik anak2~
syabas!!

attyfir said...

fazid ~ aah ..kt situ ..

eizah said...

askum kak atty..samala mdm lulu pun gi lawat pusara arwah ayah..semoga roh ayah kakatty ditempat dalam golongan2 yg soleh ye kak..al-fatihah

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah...sempat lagi possing ek...selamat berpuasa

eedany said...

Alhamdulillah buat fir. Tahan juga dia puasa.

p/s : akak ke kasih pakai bedak kat muka dia? Comel ajer...hehe.

:)

MuMMy 2 Haqq said...

bagusla semuanya berjalan lancar..

wantie said...

Fur puasa ek. syabas. mula mula tu memang kesian kan. tapi lama lama biasa la kan.

atie said...

Selamat berpuasa atty, alhamdulillah yer...bagus atty didik anak2 pergi solat terawih tu...tahniah buat fir ok...teruskan tau....hihi.

Dearie Pearls said...

Hye kak..

LOL keja sabtu jugak..
til jam 5pm..

salam ramadhan kak..

LOL ader g 1st bazaar sabtu lepas..

hehe..

cendawanintim said...

tak tahan tengok gambar posing tuh..aduhhhh ayu banget!

salam ramadhan dari kami sefamili..

Mak Su said...

senang hati, kan, tgk anak mampu berpuasa cenggitu :)

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

alhamdulillah kak ty
rezeki posa tahun nie, kak ty x yah kerja hari sabtu....lega sikit kan....

wah, fir xde ponteng lagi ler...
bagus fir...kuatkan usaha yerk budak ensem

PurPlè said...

alhamdulillah, dpt menunaikn ibadah puasa dgn baik. fir pun puasa yer... bagus, x lah susah nak ajar.
alfatihah utk abah.

Suziey Ahmad said...

alhamdulillah..sejuk perut kakty mengandung,,.hehe..huhu..best kty dpt buat terawih...dgn anak plak tu..sy ni ha..kasi laluan kt suami je la..trpksa la buat sdiri2 kt umah,..hhuuh..

fa10 said...

wah..hebat la fir..tahniah. alfatihah utk ayah k.ty...slamat berpuasa kak..saya lum mula lag..coti2..hikhik

Syima Syaz said...

congrads fir...
camtuh lah org hensem!!

sonata anak kancil said...

selamat menjalani ibadah puasa & sunat terawih...

Ummi Aini said...

selamat mnymbut ramdhan

Y@ZeD@ said...

hebatttt fir!! clap clap clap utk fir!!

Selamat Berpuasa dan berterawikh kty..

MiSS Ayu said...

selamat berpuasa k'atty...bagusnya fir dah puasa penuh sama ngan fatin(ank buah), tahniah fir :)

IEYNA said...

tahniah utk fir coz dpt pose penuh...harap2 penuh smpi raye k...

nurul n asyraf jgn malas2 g trawih k...(^_^)...

Pojiepooh Abdullah said...

alhamdulillah..
bgus Kty..
Pojie gak yg masih xbkesempatan nk terawih..
Tp sempat gak dia pose yer..
Hehehe..

Masviona said...

alhamdulillah...:)

Deqna said...

Bagusnya akak kul 7.50 dah sampai masjid.. saya time tu kat meja makan lagi kot..hehehe

CuTeMiUt78 said...

alhamdulilah ya kty.. semua berjalan ngan lancar

Eta LaZiM said...

Ok la Fir boleh posa penuh, Achik Zamir pun 2 hari je penuh, hari lain Kantoi...