Apr 26, 2011

Hobi saya

Semalam aku ada berjumpa beberapa orang 
dan mereka bertanya hobi aku ..

teringat lak zaman2 sekolah dulu..kalau cikgu tanya hobi
makanya aku jawab..saya suka membaca buku..tak kira apa..janji ada benda yang boleh dibaca.



lepas tu orang tu cakap..baru-baru ini ada pesta buku ke camtu..kat PWTC..
jawab aku..ye saya tau..lagi pun saya tiada di kl masa tu ..

lagi pun memang hobi saya baca buku ,  tapi saya jarang beli buku 
selalu saya pinjam atau saya sewa jer
sebut pasal beli atau pinjam..tak semua orang sama..
kalau sesiapa rasa dia berduit boleh lah beli..tapi macam aku..aku lebih suka pinjam ..sbbnya aku hanya suka baca ..tapi tak suka nak kumpul..takde space kat rumah nak buat library pun..udahnya kang tercampak kat bawah katil kena makan lipas..jadik baik aku pinjam jer..sesuai dengan keadaan aku, lagipun satu buku yang aku baca..tak mungkin aku akan baca dalam masa terdekat..kalau nak ulang baca pun mayber bertahun-tahun..

Tapi ada satu hobi yang aku tak kasi tau orang yg bertanya itu
ye lah ..hari2 mesti nak blogging..kiranya blogging juga merupakan salah satu hobi..
tapi sejak akhir2 ini mood blogging udah ku campak ke laut kot..
sebab bulan ni banyak sangat tengok laut..
lagipun sekarang memang aku jarang kasi tau orang pasal blog aku
sebab kalau ramai lagi yang tau ..macam dah tak seronok berblogging.

Tapi andai lah ada rezeki aku..maybe hobi aku berblogging ini terpaksa berkubur..atau kalau ada update pun dah tak macam selalu..tapi itu tak pasti..hanya tuhan yang menentukannya 

picture credit to google

Happy blogging utk semua yang berblog
..

28 comments:

NM02 said...

naper kak? mcm ada benda yang akak sorok je ni.. naik pangkat eh.. nnt tak leh nak blogging selalu? ha... baik ngaku cepat

malinasiam said...

aku pun mcm dh kureng sikit nk blog ni
mayb faktor usia kite kan
hahahaha

Queen said...

nik dulu pun suka baca buku..skearang je dah tak membaca..nampaknya kene la baca novel ringan2 dulu kan...

Puan Ninie said...

heheheh..btol laa kak..nine pon rsa blogging cam da x best...heheheh

hobi gak nih..dulu hobi suke main jigsaw puzzle..lama da x buat nih..heheh

Unknown said...

wanie pun sama mcm kak atty,
hobi suka membaca,
especially novel cinta,
hihihihi...

pesta buku?
wanie jugak yg x dpt pi situ sbb jauh....

huk huk huk

Zura Tahir said...

awat kty..

Pepel BoNda AmaNi said...

akakkkkkkkkkkkkkkkk rindu sama kamoooo.....bz skrang xsempat nak BW...huhuhuhu

Anonymous said...

hobi sy membaca.sgt2 suka ok. lagi2 berkaitan dengan sejarah dunia.bestt!!

Suziey Ahmad said...

sy skang jadikan blogging suka2 jek..klu ade masa buat la n3..klu xde xkisah..hehe xde la runsing ke ape ke..sbb mmg utk suka2 kan..hehe:p
btl la dulu mcm xtau nk letak hobi ap..membaca je la.padahal xsuka pn..hahaha

Fiza Rahman said...

Saya dulu pon suka membaca...novel, tapi sejak dah ada anak2 nih, dah jarang sgt. Ntah bila mood nak dtg balik.

Latest: Suami Berang TIKAM Isteri selepas di kejutkan untuk SOLAT SUBUH

Nurhayati said...

yati pun suka baca buku.. tapi sejak ada anak2 kecik ni.. terbengkalai jap.. hopefully nanti anak dah besar leh la ngadap buku balik :)

Unknown said...

salam singgah
akak same la kiter...kalu org tnya pe hobi mesti jwb baca buku..hurm...terbalik lak kite ye kak, dulu sy malas update blog smpai 1 thn lebih huhuhu...now dah start blog balik,tetiba rinduuuuuuuu...pe pe pun apa pun yg akk wat mesti lah yg terbaik tuk akk kan... (",)

aliaaroslan said...

saya pon suka membaca, kakty. tapi ikut mood. kengkadang tuk asyik baca magazine aje. kengkadang tu asyik baca blog orang aje. dan of course selalu baca novel. tapi lagi suka yang berunsurkan penyiasatan.

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

suka jugak baca buku..tp sejak terjebak dgn fb..duk main games aja..memasak kt cafe ;)

rasp said...

i pun suka membaca...
tapi nowadays susah nak cari masa...
blog tu mmg dah jadik hobi gak nie...
tapi cam u gak sis...
mood makin lama makin pudarrrrrr...

h4ni3 said...

hobi saya.. mengelamun..
hehehe
dasar kuat berangan! ;)

Ms.Lilies said...

saya pun saya pun...
suka membaca

Lyn Yusoff said...

alahaiiii sedih bunyi kak..
jgn la cmtuh..
keep on blogging erkk

azzey said...

Minggu ni saya pun busy, kurang sikit blogging

Zura said...

kak atty jangan stop blogging yeh... x besh laa...

sW33tdARLiNG said...

BW pun membaca gak... so sekarang dah malas betul nak melekat ngan novel

cikbedahlaser said...

saya byk hobi.. tp paling top.. tido.. hahahahahahha

CuTeMiUt78 said...

ala kty takmo la berkubur blogging tu....

Lina said...

sy pun suka membaca...kat rumah tu dah penuh dgn majalah n buku2 smpai suami pun dah jeling sbb bila pindah utk majalah sj dah 1 kotak beso hehe...lg 1 stuju lar dgn kak ty blogging pun bole kira cam hobi gak kan sbb ari2 kita blogging hehe

mummysyafie said...

kak, jangan saya terikut² dengan hobi baru akak ke laut tu udah ler. skrg ni pun macam tak terkejar ngan masa. nak wat entry suka..tp tak sempat..

Softtouch [Hanim] said...

sy pun sejak akhir2 ni malas nk berblog..mgkin kita perlukan amsa utk brehat seketika dr dunia blog kot kak..yg pnting kty jgn terus stop berblog ok..nak rehat xpe...:)

watie wyyn said...

weols mmg tak suka membaca buku.. hatta newspaper pun malas.. ngeeee..
dulu masa kecik cikgu tanye hobi ape weols jawab hobi sy mengumpul setem walhal setem bape kerat jer..tu pun setem johor kopek ayah punye surat..hihi..lalallal

nape nak stop kak?k.ty nk wat gimik utk bln seploh ek??

ct rahani said...

sy pun suka baca buku.. plg suka baca novel la.. minat gak kumpul novel.. tp masa bujang2 dulu.. dh kawin nih x membeli dh.. huhu..

arap akak terus berblog k.. sedih plak rasa klu akak nk benti berblog.. tingat masa sy mula2 belajar berblogging dulu.. akak yg byk bg tunjuk ajar.. sy hargai sgt2.. huh..