Jan 13, 2012

Terserempak kekasih lama

Haritu masa Firdaus masuk wad
setiap hari dalam pukul 3.40 pm, 
aku akan turun bawah jumpa along , sebelum tiba waktu melawat
kitaorang lepaking dulu , pergi makan dulu
owh ye, aku selalu suka je makanan kat spital
tapi time firdaus masuk wad kali nie
tekak aku memang tak boleh terima ler pulak ,
rasa macam tak sedap langsung, selalu okeh je masa aku selalu masuk wad kat kajang ,
aku rasa sedap je..hahahhaha..agaknya sebab tak sakit kot

Satu hari tu , seperti biasa aku dok tunggu along ka lobby spital
mata terus pandang je kat pintu utama
sekali tertiba terpandang le pulak satu umat nie
terus aku paling muka , dalam hati tertanya2 takan dia nak tgk firdaus kot, 
sbb dia memang tau firdaus admit
tapi belum tiba waktu melawat, mesti ada urusan lain

Dan yang paling beshnya , along dan my ex tu dia jalan sehala
kiranya along belakang , my ex tu depan ,
allah tepuk dahi aku , aku bukan apa , orang lelaki ni kadang ada egonya
macam orang perempuan , tapi bukan semua ya, perkara silam , 
adalah kisah silam , malas nak fikir2
walaupun orang2 itu menyakitkan hati kita dulu , 
tapi biarkan je lah berlalu ,dah ketentuankan

Jadiknya masa aku nampak my ex tuh, dan along kat belakang dia
aku pun terus paling muka menyorok balik tiang (badan besar nak menyorok jugak)
bukan apa , aku takut my ex tu nanti terus tegur aku , dan along pulak nampak nanti , takut jeles ke, syak bukan2 ke , sebelum jadi apa2 baik aku ngelak jer dari bertembung

Jadiknya aku dapat mengelak my ex tuh
dan terus sambar along jalan lelaju , lepak cafe
tapi masa kat cafe baru aku kasi tau kat along yang tadi aku jumpa my ex
aku citer ler apa berlaku , aku lari + menyorok bagai
along lak leh siap cakap , lor kenapa buat macamtu
pergi je lah tegur..hahhahahhaha..
cakap je tu ..cuba kalau tadi aku tegur..kang syak wasangka ke apa ke..

kadang2 aku rasa , apa aku nak buat kena ikut naluri hati
Baru aku tahu , rupanya my ex tengok wife dia ,
dia pun satu awat ler tak kasi tau ..
aku punya lah banyak masa kat spital tu , kalau idak leh melawat
bukan tak penah melawat wife dia kat spital ,

Jangan ada dendam , tapi kadang kita ni manusia..biasa tak lari dari kesilapan.
Tetap jugak dalam hati ni mcm ada satu perasaan
perasaan benci + amarah 
tapi cuba buang jauh2 , tetapkan dalam hati 
semua yang terjadi adalah ketentuan tuhan 

.

.

9 comments:

ZSqueenbee said...

senyum je bce n3 ni..comel ye jugak..haha...kalo jmpe teman lme ni kalut jugak d watnye kn...hihi

Puan Ninie said...

heheheh
samapi satu tahap hope ninie mcm kak atty..amin

Neeza.Areef said...

alahaii..klu dendam x kuat sgt x sakit ati tesempak cmtu..tp klu dendam kesumat..hahaha

lieyalatif said...

uih mau berderau darah bile ternampak muke si die kan kak ty.....kalo lieya pun tak de laa nak tegur ke ape, sah2 sorok2 n tgk jek diee dari jauh...he he he....

tapi ex lieya add kat fb...ade kat fren list tuuu hihihi....

Izzatul Azma said...

Saya pernah terserempak ex saya kat wedding. Betul-betul depan mata saya, tapi saya terus paling tarik suami blah.

Sebab masih ada marah dan sakit hati dulu :(

eMMe said...

oh akak still contact ur ex ke kak? saya tak boleh, tak mo contact dah...
focus kat suami je skrg ni, tak mo ingat mende yg lalu....

Umi_Aliesha said...

Pernah jugak jd gini..first time..dia x nampak umi...so sempat tukar arah..nih time kat alamanda..kali kedua jumpa kat warta...umi nampak dia n dia nampak umi...huhuhuhu..mujur hubby x kenal dia..pernah dia call tanya arah jalan dlm kaw putrajaya..hubby dok sebelah dok cubit umi..hahahahaha..jeles!

HASNAH said...

Atty, dup dap juga la kan? hahaha.. apa2 pun jgn ada dendan & benci di hati... itu yg terbekkkk!!

ct rahani said...

penah gak tererempak kekasih lama.. tp masing2 dh bahagia so lupakan sengketa lama.. jdk kawan jer.. haha..