Jul 6, 2012

Berdua je ke? Mak tak ikut?

Malam tadi kami ke Flora lagi atas permintaan firdaus
sebab hari tu dia tak puas tengok bot berhias dan fireworks atau dikenali Malam Keajaiban

Jadik layan kan je..
Kami pergi bertiga ,mama,akak dan firdaus
Nak jadik cerita, kami dapat port baik semalam, betul2 bawah khemah..ada kerusi mengadap tasik
mcm vvip kira..hahhahhaa..caner leh dapat..biarlah rahsia..

Oleh sebab aku duduk berdua je ngn si akak
tertiba ada ler satu kakak tu tanya aku

Kakak tak dikenali : Dik , ada ker bot berhias malam nie
attyfir : Ada kak , pukul 9 malam nanti dia start, dah mcm keje kat kementerian pelancongan gitu kan..

Sapa nak pergi bercuti bersama attyfir (iklan..tertiba..jer ..)

Lepas dah menjawab soalan si kakak yg tak dikenali tu..
tertiba kakak tu rajin pulak berborak2..terpaksa lah aku pun jadik ramah, sampai naik penat rahang aku mengukir senyuman ..

Dan tertiba soalan kakak tu ..
Kakak  tak dikenali : korang berdua jer ke ? merujuk pada aku dan my daughter ler kan
attyfir : eh tak..kami bertiga..tunjuk firdaus yg kat kerusi depan
kakak tak dikenali : Mak uols tak ikut ker?
attyfir : tak kak..mak saya kat umah ,sambil aku senyum..kang tak senyum kata sombong lak kan
kakak tak dikenali : oh uols 3 beradik jer lah ye..
attyfir : lor..kak..bukan 3 beradik kak! tapi 3 beranak..diaorg berdua ini anak2 saya..
kakak tak dikenali : lor ye ke..tak mcm anak beranak pun..macam adik beradik je..berapa orang anak , yg budak perempuan tu anak dara u ke ?
attyfir : yup..anak2 saya..ada sorang lagi bujang kat umah..
kakak tak dikenali: terus kenalkan anak dara dia yang sebaya kakak jugak kat seblh.
kakak tak dikenali : u mudanya lagi..mcm tak percaya je..
attyfir : owh ye ke kak muda apanya nak masuk 40 dah,mungkin..malam ni malam jumaatkan kak..kalu malam jumaat saya mmg nampak muda belia..hhahahhahha,.terus aku gelak..
kakak tu pun gelak, dan terus asyik tak percaya yang kitaorg ber3-3 an ni anakberanak..

lepas tu terus ler kitaorg berborak sakan, sampai rahang aku naik lenguh.
Yang anakdara si kakak tu pun , bila borak ngn aku asyik panggil aku kakak,terpaksalah aku redha, walupun ada anakdara sebaya ngn dia..(ke suka..sampai nak terjun tasik..hahhahahha)

Tapi firdaus happy sbb dapat tgk bunga api ngn bot berhias yg siap ada lagu2 negeri memasing..memang happening..

Layan gambar yang kelabu
 Di mana Firdaus??

 Dari Negera China

Negara Kenya

Ini bot berhias kegemaran saya ,Negeri Sembilan
Kenapa saya suka..saya bukan org N9
tapi sebab lagu tema, poie pokan dan lagi satu
sebab baru balik dari bukit tinggi dan padangkan
Aura Istana Basa Pagar Ruyong tu still dalam memory

 Budak yg excited ,lari sana sini
orang risau dia ilang
ini dia dah berdiri,sebab dia kasi kerusi dia kat satu nenek cina
terharu mama..anak mama tinggi budi pekerti
dari atas pentas, firdaus angkat kerusi bawak turun 
kasi nenek cina tu duduk
Kita satu Malaysia

Jom cuti-cuti malaysia ..
saya ada dua trip lagi nak terbang sempena cuti2 Malaysia....

Bila lah nak bawak firdaus ke USS..sapa nak banjer.?

.

10 comments:

Neeza.Areef said...

kelasssssssssss ko kty..hehhee
trus up dpt 'adik badik' walauuupun 'anak banak' kan..bangga2

bestnya tgk boat live gitu..msti live lg cantik kan

mama tisya said...

sronok la dpt tgk bot berhias....wah ada trip lg menunggu ye...bestnye

Eye_nee said...

kembang kuncup lah mana2 part yg boleh kembang yer T..hahaha....

Rasp said...

u memang nampak muda tau....
tapi mungkin gak lah malam jumaat kan ....
seri tu makin menjadi hahahahaha...
kelakar lah u sis....
baik nye firdaus...
leh jadik calon menantu i kot hahahahaha...

wantie said...

ha.. tetiba awet muda. bahagianya rasa.

kalau t tak pernah la org ckp cam tu. lebih dari tu ada la. sebab anak sedara saya pun dah ada anak. dorang panggil TOK CIK. ha.. ambik terus jadi nenek.

Softtouch [Hanim] said...

salam kty....pekabar?

wa...bestnya..tp mmg lah kty..kty n akak mcm adik beradik tau...awet muda gitu....

cntiklah bot berhias tu..ni yg kat putrajaya tu ke kak..sory xtau sy..udah ketinggalan zaman gitu sy ni..heeeee

Zie Madini said...

hehe...fir kat bunga yg plg kiri tu :P

Masviona said...

wahhh muda belia gitu kak tuh....yg tak tahan tuh jawapan kty yg psl mlm jumaat akan jd lebih muda tuh...terbahak2 saya gelak kat sini kak....lol serius lawak kot

cantik2nya bunga2 berhiasa tuh...serius macam nak gi tengok je rasanya

Ardini Humaira said...

waaa cecantik tu.. teringin nak tengok live :D

aliaaroslan said...

maintain muda tu, kakty. hehehe