Apr 3, 2014

Potong Barisan



Hari rabu aku ke pejabat pos utk pos brg customer.sbb nak buat pos biasa ke Australia.. terpaksa ke pejabat pos.
Kalau pos laju aku ke poslaju je di Selaman.

Pejabat pos buka pukul 8.30 pagi
Pukul 8.15 dah siap2 beratur semua orang pun, termasuk ler aku

Kira ada lagi lah 15 minit menunggukan nak buka. Kakak yg beratur belakang aku ni, aku rasa semacam je.. makin ke depan, ke depan dia potong aku..

Issh bohong ler aku tak marahkan..
Tapi malas nak bising2..aku marah je dalam hati.
Lepas tu sedikit2 kakak tu potong lak org depan aku tu.
Wah syabas lah kakak..

Kalau warga emas..aku tak kesah nak potong queue, memang dialu2kan
Ini tua pun maybe 2 thn dari aku..atau ntah2 muda lak dari aku kan..

Kadang2 org mmg tak marah..tapi diaorg marah dalam hati.org sumpah kita dalam hati..tak ke kalau 44 org sumpah kita..
Dah tak baik utk kita ..

Jadi bawaklah bersabar..
Kita hormat orang lain..kalau org tak hormat kita , itu antara dia dengan tuhan.
Janji kita jangan jadi manusia yg pentingkan diri sendiri.

posted from Bloggeroid

8 comments:

norhidana said...

aik takde org yg sound ke kak? apa lah peel gitu kan... tau nk senang je

Suria Amanda said...

susah kalau jenis x leh tunggu apatah lagi if x sabar....

wantie said...

pernah jugak terjadi kat PP jugaklah, ada budak sekolah tu dia potong line. Tapi dok marah dalam hati le kan...

Last dia terasa sendiri kot, dia pun ckp dia nak cepat sebab takut lambat ke kelas tuisyen nanti..

hmm.. ok lah tu..

JunAina said...

Ehhh...ada jugak org gitu. Tak tau malu ke?

aliaaroslan said...

saya pantang orang camtu kakty. biasanya saya akan tegur secara baik.

Eye_nee said...

Ini bOleh mendatangkan marahhhhh...akai tak der ker...kena yg mmg kaki sound..menanah tinga kakak tu...

Dr K said...

Orang macam tu mmg patut di sound secara terbuka..saya ada pengalaman dulu di Tesco, saya geram ..sebab Q semua panjang...kita beratur panjang....tetiba ada satu amoi ni selamba potong Q..saya sound dia kuat2...lepas tu orang2 lain yg tgh Q pun ikut sound...last2 amoi tu malu + bengang..dia tak jadi bayar..terus blah...hahahah

cikbedahlaser said...

sy aritu kena masa kat sushi king... tak pernah sy carut org.. i sy carut kan je depan2 muke die... geram...
tak pasal2 mencarut d situ... uuhuhuhuhu