Sep 28, 2011

Syawal saya tahun ini

Oleh sebab raya ke 5 tahun ini ada sedikit kecelakaan yang menimpa keluarga kami 
jadiknya , aku tak berapa ler beraya 
lagipun banyak sgt kenduri kendara yang harus dihadiri..

Tetamu pun tak byk bertandang raya rumah aku taun nie 
aku pun ada ler pergi 2-3 bijik umah je pun..

antara tetamu yang datang umah aku ..
adalah finee 
segan benornya , bila finee dtg umah ku yg bersepah2..yang tak cantik, kecik + buruk..
tgk lah basikal pun dlm umah..nak buat camno..umah sangkar burung..kang letak basikal kat luar .hilang le pulak.thanks to finee sudi dtg ke teratak buruk ku.


lepas tu finee ada buat open house , yang benornya aku dah lama kenal finee 
dari dunia blogging , lebih kurang ada lebih 3++ rasanya , maybe lebih lagi kot.
dulu finee duk melaka ..now dah duduk dekat je area umah aku ..
finee pindah dah masuk stahun jugak, baru ler kini kami ketemuan ...itu pun ada ler 2 bln lepas 
finee terserempak aku di Econsave..tu pun finee yg tegur dulu..

Jadiknya pada 24 September lepas aku ke rumah finee pulak 
sampai2 ..dah jangka pasti akan ketemuan ngn mommy lily 
sbbnya finee dan mommylily adikberadik gitu..

gambar bawah ni lah lily..mommynya ???
segan nak bergambar..takpe..yang penting kita dpt jumpa..asyik baca blog je.

inilah lily..behave..suka sangat ngn dia..


ini juadah kat umah finee ,my feveret nasi dagang..
aku mmg feveret nasi dagang nie
selalu beli je kat area umah mak , kedai tepi pejabat pos

 lepas tu ada pulut panggang gak..finee buat sendiri..sgt ler sedap...i like banyak kali.
owh ye..benornya aku suka benor
dgn air yang ada kt umah finee..tp tak tau nama..
sgt lah sedap air yang finee buat tu..

dan ini lah finee
thanks a lot..sudi jemput kami.
dan sudi terima kami sebagai tetamu pertama yang sampai aritu 
sbb ada lagi 2-3 tmpt nak pergi..

tahun depan jgn lupa jemput lagi ye..

dari umah finee , aku pergi lak beraya ke rumah sorang lagi blogger
yang aku mmg tak kenal langsung , tp selalu gak masuk blog emmi ni 
sapa lagi kalau bukan Emme@Princess Caramadaries

Thanks emme sudi jemput kty dtg umah
insyallah ada rezeki kita jumpa lagi nanti
dengan entry raya nie..
sempena 30 syawal ari ni ..ini lah kisah hariraya utk tahun ini.

lepas beraya rumah emme..
aku dan akak g lak beraya kat hotel jumpa someone important person..kuikuikui..hakkktuihh..hahhahahhaha
kitaorang beraya golek2 atas katil..hehehehhe
nak citer ke taknak ..tak perlu kot..
cuma inilah salah satu kesinambungan ceritanya ..korang sengal dan kejadian dibilik 806

Niat dihati nak snap gambar raya kat kedai..
ni dah 30syawal..bila ler nak perginya..


.

15 comments:

mummysyafie said...

kak ty, nor sampai skg tak reti makan nasi dagang. cantik la rumah kak ty..nor pun tinggal kat sarang burung. basikal letak kat balkoni je pun

ct rahani said...

x pe la kak umah cam sangkar pun yg penting umah sndrikan.. hiks..

raya tahun nih cam cpt je masa berlalukan kak.. sedar2 ari ni dh akhir syawal.. semoga kiter sumer dpt bertemu lg syawal tahun depan.. amin..

Kamariah Awang said...

Atty, kalau ikhlas berkawan, ketepikan rasa rendah diri. Bila dia nak berkawan dengan kita dia kena terima kita seadanya, kan? Hmm, cantik apa, rumah Ty... tak ada apa kurangnya....

Nurhayati said...

aduhai dap dap nya nasi dagang.

NM02 said...

moga bertemu ramadhan dan syawal tahun akan datang... insyaAllah

CuppyCakeMommy said...

educational toys promotion ..
it is fun and smart toys for your kids..

visit our page at

www.smart-intelligent-toys.blogspot.com

for further inquiry kindly contact us at ysalli@yahoo.com

or add us in fb
intelligent.toys@yahoo.com

wahida said...

kak, next year beraya rumah saya lak tau!!

Ati Masrif said...

harap2nya gathering bulan
oktober ni dapatlah kita berjumpa
lebih ramai lagi blogger :)

Zura said...

bestnya kak atty beraya dengan blogger...tahun depan kene mai umah saya plak tau sebab saya dah duduk umah sendiri...hehehehe...ehh ehhh...xyah tunggu tahun depan pun leh mai tau...

umah sangkar burung pun janji umah sendiri kak...yang penting sekeluarga selesa... amin...

Softtouch [Hanim] said...

cntik tudung kty..suka tgk...

bila lah sy nk bertemu blogger2 ni...teringin tp malu! :)

lily lotus said...

bilalah kita nak jumpa lagi eh kakty :D

sW33tdARLiNG said...

oohh tak pernah sekali pun lagi dalam seumur hidup ni snap gambar raya kat kedai...

rasp said...

kita geng...
dok kat rumah sangkar burung gak hehehe...
takpe sis, asalkan sis sudi trima tetamu...
pasti dorang pun gumbira...
i nie...bila nak merasa air tangan u plaks hehehehe...

eMMe said...

Salam sis, baru tgk entry ini...hehee..ade gambar saya, teng a lot Sis, n tengs for coming, hehehe...

Sriyana said...

Hehe gambar lily laa...hehe

nanti kita bergambar sama-sama lak lain kali. hari tu pakai tak proper :P

Nice meeting u kak ty