Oct 20, 2011

Orang lain tak sihat, orang lain yang jumpa doc camner ? My name is Haryati???

 Uiitt panjang nya tajuk entry
Orang lain yang sakit
Orang yang tak sakit jumpa doctor?
camner tu..ulang lagi..camner tu..?
Yang tak sihatnya along ..tapi yang masuk jumpa doctornya aku
aku bukan lah demam ke apa..
ada ler rasa nak demam..tapi lom demam..
Yang demam teruknya ialah along..
dengan batuk teruk nya yg mengganggu malam2 ku

Yang masuk jumpa doctornya aku
Kata along saje je suh aku test medical card aku..
yg tak pernah aku guna..alasang je tau ..
Ye lah , kalau aku mc ke , mana penah pun tunjuk slip mc
bos tak kesah..aiman lagi ler tak kesah
banyak betul alasan along ni tau
kata jer lah penakut jumpa doctor..banyaklah alasang..

Rentetan dari entry kat bawah tu
Malam tadi aku dan along pun g lah jumpa doc
masa nak masuk jumpa doctor , itu nurse asyik panggil nama Puan Haryati
Tapi nasib ler aku ni bukan ler sengal sangat ..jadiknya aku faham nama itu ditujukan pada aku

Tersenyum simpul aku , bila nurse panggil haryati..haryati 2-3 kali
rasa mcm ringan je mulut nak kasi tau..
bila lak mak ayah saya letak nama saya Haryati..
Tapi tak terkeluar lak , ayat tu ..elok je aku tak ringan mulut
Masa nak amik ubat pun , masih lagi panggil Haryati..dalam hati aku , 
aku salah isi form ke apa , itu salah satu sebab aku mendiamkan diri.

Masa nak sign resit..aku check , betul je ejaan nama aku ..
tapi aku agak terperanjat dengan medical feesnya

ubat-ubatnya 
 Total medical fees : rm117.80

Pengsan mak..nasib pakai kad Red Alert tu..
kalau tak kering kontang dihujung bulan ini..
dah ler gaji 2 minggu lagi.

hujung minggu ni sapa nak belanja saya berliburan..
saya on jer..hahahhahha

.


19 comments:

Unknown said...

get well soon sis...belanja medical mmg mahal

Pepel BoNda AmaNi said...

mak aih.....rege dia tersedak ai tengok..kekekek

lieyalatif said...

keh keh keh ....mcm2 hal kak ty kan....name lieya ni kak lagi laa. selalu laa org salah sebut...sampai satu tahap, dah mls nak betulkan..sebut le ape nak sebut, asalkan jgn bukan2 h he he he

cheqna said...

hari ni org gomen gaji
hehehehehe

eMMe said...

amboi kak, tgk tu amount perubatan, mahal yang amat, ape yg mahal sgt tu, ubat dia mahal n mujarab la kot, hehehe...

ingat kak ty nak belanja saya, heheheh....

wahida said...

mak aiii.....saya pun tumpang pitam tgk...

Deqna said...

mahal tul belanja perubatan sekarang ni yer... memang patut pun kena ada kad perubatan camtuh..

Neeza.Areef said...

malam2 dia charge double la tu kot..x agak2

ruziawati yusof said...

salam kak ty,
ap khbar?
tu makan ubat mahal.. cepatlah sembuh demamnya tu kot? hehe..

Zura Tahir said...

mak ai..ratusan harga ubatnye..

Fiizya Aurora said...

xpe demi kesihatan anak...berabis2 byk pon xpe..asalkan anak sihat n ceria..^_*

Qhaifa Nur said...

salam singgah

takut dengan bil perubatan sekarang, ubatnya sama aja...

dah follow jom follow back
qhaifanurin.blogspot.com

Unknown said...

blh thn rege ubat..sy biasa klinik gov je kalo gi private dgr hrga mcm ni pengsan kot..hahaha

Lina said...

service caj yg mahalnya tu hehehe...get well soon

ct rahani said...

mak aih mahalnya kak.. kalau sy naik juling nak membayar.. huhu..

Dee said...

mahalnya ye..sib baik ada medical card..

Lyn Yusoff said...

get well soon kak..
ape2 medical check up tu penting :)

NM02 said...

ooomak ai...

makan untung betul dorang kan...

Softtouch [Hanim] said...

mahalnya kak.....selalu sy punya puluh2 jer..tp kalu anak p klinik pernah lah cecah mcm tu...pitam!