Nov 11, 2011

Hutang Nasi Lemak

Kisah 1

Hari ni sebelum pergi keje tadi
Tapaukan nasi lemak untuk along
Satu yang tak besh , kalau kita nak beli apa2..bukan je kat gerai2 je..kadang kat 7-E..pun selalu jer lah tade
duit kecik , kalau gerai tu faham lagi..tapi kalau 7-E..memang tak patut..lepas tu boleh lak cakap..takde duit kecik lah..lantakkan disitu..banyak je kedai lain..

Tapi pasal nasi lemak ni , Kakak tu kasi hutang.
Jadiknya hutang dulu lah..dia kata ..nanti nextime kalau beli bayar je sekali
Tengahari kang singgah gerai kakak ni bayar..kang tangguh2 terlupa naya jer

Kisah 2
Semalam dapat kol dari seseorang , keluar nama contoh Aaron Aziz gitu ..wah ..hahahahhaha
Sebenarnya pelik jugak , bila masa lak aku ada nama kawan camnie..tapi ada je dalam hp aku
tah sapa kasi ..tah bila aku save
Pemanggil tu kenalkan diri , blabla..aku langsung tak ingat ..
tapi lepas tu dalam beberapa minit...aku dah boleh ingat..nasib lom nyanyuk..
Aku pernah interview dgn dia, ada ke patut dia suh aku masuk keje ngn dia
Perbualan kami speaking london..berbelit lidah aku nak
dia kata aku berminat tak nak kerja ngn dia..ayork..aku cakap
i already reject u about 1 year ago , hahahhahha..i tak mau lah ..sebab jauh lah camtu lah lebih kurang
Berlagak disitu, sendiri mintak kerja..lepas tu dapat , reject..giler..ye lah selepas dipikir2kan macam tak berbaloi je , kalau terima pun

Lepas tu baru ingat , caller tu bertitle datuk kot..
cakap dengan dia..takper ke i panggil u nama je..dia cakap it's ok..kita semua pun manusia biasa je..janji ada nama ..ye i penah jumpa diaorg laki bini , datuk & datin ..sangat ler baik diaorg berdua nie ..

.

5 comments:

lieyalatif said...

tang hutang nasi lemak tu, kire tuan kedai tu percaye le kat akak kan....bagus ar camtu....maknenye die tak kisah.....

tang datuk, kelas ko kak...sampai die ofer keje gitu ....tapi rasenye datuk tu mesti humble...sebab care akak cite ni mcm die tu okey jek....

erienz said...

NASIB BAIK AKK NAS LEMAK BAGI HUTANG, KL DIA SUH BAYAR GAK...NAYA....HEHEHE

Dee said...

kat KL ke kty? kau suruh dia offer aku lah kty..hahaha...

Suziey Ahmad said...

sy pn slalu mcm tu..so bila nk pegi beli kt kedaik ecik2 ni mmg tgk dulu ade duit kecik x..klu x mmg sanggup xpegi..huhu

ct rahani said...

sy pun penah alami gak camtu.. x de duit kecik pastu suh bayar len kali.. kalau dkt x pe gak.. huhu..

baguskan k.thy klu org yg berpangkat ni x sombong..