Dec 5, 2011

Ombak Rindu


Aku pegi tengok hari sabtu 
Macam yang lelain review , bagi aku boleh memang boleh tahan lah , 
semua pelakon adalah yang terbaik 
Tapi aku minat dengan Bront Palarae

aku kasi 3 bintang dari 5 bintang 

Bagi aku , citer ni aku lagi suka baca novel dia
tapi untuk 2 jam keseluruhan citer adalah dah cukup terbaik 
Setiap kali ada babak sedih , keluar pulak lagu ombak rindu tu , tu yg boleh buat menitiskan airmata 
lagu tu memang terbaik lah sesuai ngn cerita
Tapi hati aku ada sgt kebal,susah nak nangis
 sebab bagi aku jalan cerita
dah sinonim ngn cerita melayu
pakcik..or bapak tiri or bapa sendiri cuba rogol anaknya
lepas tu jual anak ..
lepas tu jatuh cinta, lepas tu berebut lelaki
dah memang sinonim kalau citer melayu
jadik bagi aku biasa2 je citernya
cuma pelakonnya Aaron Aziz , maya karin itu ler kekuatan cerita
 si akak ler nangis beriyer2..
hahhahaha..tiap kali dia nangis ..aku gelakkan .
ko nangis ke kak.kau sedih ke kak.?
tensen je kakak ..ngn mama nya

Tapi lagu ombak rindu tu mmg the best
hanya dengar lagu je pun dah sedih..


owh ye..ada babak yang maya karin mengaji tu , sedap suara dia..

Banyak gak wayang yang aku tengok 
tapi malas nak buat review 

Antaranya
Jaws > aku kasi 2.5/5
Immortal > aku kasi 2.5 jugak , jalan citer lebih kurang sama je mcm citer epik yang selalu aku tengok
Twilight : Breaking down >> aku rasa kali ni jalan cerita mcm lembab sikit ,
ye lah , sbb bella sakitkan ,sebab dia pregnant 

Antara yang terbest aku tengok , Seeking Justice 3.5/5 bintang

.

.

23 comments:

cheqna said...

baca novel lagi feel kan kakty??

Unknown said...

nak tengok!!!

KAK RAINBOW said...

tak tengok lagi nak tgk jugak ni

Anamarza said...

lg best novel eik...klau camtu tak pa la tak tgk kat wayang pun, tunggu tyng kat tv or download je la hihihi

Neeza.Areef said...

bila nanges tu x disedari..rasanye bila part tu sedih..pstu disusuli dgn lagu..tu yg tetiba eh begenang2 dah mata..heheh..

Puan Ninie said...

best ke kak?:)

bintangku said...

wah... dah tgk twilight breaking down. Peberet ai tu.... tp blom pi tgk lagi. hu hu hu

Ms.Lilies said...

den blm tgk ombak rindu...kot kuar kat astro 1st tgk situ jela...rata2 kata novel lg best tu yg mcm mls nak pi hahaha

ietams said...

saya pun minat bront palare juga..

Unknown said...

lama xtgk wayang...
sume org dok ckp pasal ni kan...huhu

edane said...

hi..lama tol tak dtg sini. bukan lupa tapi tak BW semua blog kawan2. huhu... lps ni insyyalh kembali rajin nk bw ekekke... hope so

kak... suka lagu tu!

mummy_ayu said...

ramai dah tgk..nak gie tgk gak..

sindiketsulit said...

ok tengkiu kak.
saya tunggu kat astro first je.
hahahaha!

AzianKhalil said...

belum berkesempatan..

wantie said...

sedih ke citer ombak rindu tu. kalau cenggitu T tak leh la pergi tengok kang banjir panggung plak.

banyak tul akak pergi nonton ye.

Aiza Haris said...

tgh pujuk hubby ajak tgk ombak rindu...hehehe... Novel mmg terbaik...

Lina said...

mmg apa cerita pun yg diadaptasikan dpd novel...novel adalah terbaik tu psl sy x tgk pun lg ombak rindu tu mcm rs nak cari novel tu semula nak recall balik jln ceritanya hehe

Unknown said...

mujur tak tengok kalo idak saya pon tumpang nanges sekaki hikhik

tgu astro first jelah kak nak bawa anak masuk wayang macam leceh pula

CuTeMiUt78 said...

wah.. kty smpt gak nak g tgk...

attyfir said...

@cheqna
novel memang lagi besh..

attyfir said...

@Neeza.Areef
itulah sbb ada lagu tu,..yg buat sedih skit tu..

attyfir said...

@mEiZ SHA

citer bagi kty biasa je..mcm citer melayu yg lain..tp lagu tu yg buat citer jadik besh..jadik sedih .jadik sayu..

rasp said...

i lum tengok lagi...
buku pun lum pernah baca...
review mostly kata best...
tapi tu laa citer melayu...
pi mai pi mau...
camtu ler citer dia....