Jun 1, 2012

Sebab Forklift stuck

Kejadian berlaku hari rabu 
Barang janji hantar kat customer pukul 4 (udahnya cancel)
oleh sebab bos dan semua staff lelaki outstation 
jadik minta tolong supplier yg selalu supplied barang pada company kitaorg 
tolong hantar kan barang itu

Tapi yang jadi masalah diaorg tak reti bawak forklift
sbb bukan yang biasa tu.,.mcm bawak keter je..
ni forklift yang kena pakai kaki ..
ntah aku nak terangkan pun tak berapa reti..




Boleh tertiba forklift tu nyaris nak masuk longkang..terus stuck 
sampai bateri low..forklift ni yang lecehnya kena charge mcm hp..tak pakai minyak
dua jam jugak ler nak keluarkan forklift tu ..dah lah kiri kanan jiran semua nan hado
sunyi sepi nak mintak bantuan pun , nan hado
sampai ler jiran sblh balik sekitar pukul 5..

alhamdulillah..
sepatutnya aritu , kalo takde masalah..pukul 3 bos aku dah suruh balik
sbb pagi tu aku keluar jumpa orang , dan balik ke opis sbb nak pergi gudang
nak check barang yg sepatutnya dihantar ke customer
tapi sebab masalah forklift stuck terus balik lambat..
Kang tinggal kan luar je kang ilang pulak..

Dah lah hari tu aku bz..
mana malam nak bawak mil pergi berurut lagi
udahnya aku balik pukul 8.30 malam 
sbbnya kena tunggu org lagi kat opis.
nak masak utk dinner cancel
udahnya makan luar

sedap betul menu aritu 
daging masak kicap 
dan sup daging , mabeles 

Jadiknya hari tu , pukul 2-3 pagi baru masuk tdo
sbb balik berurut pukul 2 lebih pagi

Aku pun urut sekali tapi aku urut mata ,
Kenapa urut mata ?
sebab aku ada tanya wak..kalo mata rabun boleh ke wak ?
tu yang wak tu kata meh lah terai
Memula aku takde niat nak urut
tapi wak yg urut tu paksa2 agaknya dia 
kesian kat aku , macam ayam berak kapur je 
nunggu orang len berurut, tu yg dia offer urut aku gak
walupun aku berkeras taknak ..
tapi along pun paksa2..urut je lah ..malas nak banyak bunyi
urut ni dia lain macam skit.
guna kaedah mengurut dan menggunakan letrik.
Masa dia urut mata aku , fuh mcm ada petir kat mata pun ada
dia kata aku tak boleh makan putih telur kalo taknak terus rabun
adeh..nak pantang telur yang payah..
telur tu ler lauk paling mudah dan sgt sedap
Alhamdulillah tangan mil dah boleh gerak 
ari ni kena pergi berurut lagi
ada pasar malam area sana  malam nie

aku ingat sambil diaorg semua berurut 
aku pergi merayau-rayau


6 comments:

zh-ena said...

ooooo ena tau forklift tu mcm mana sbb opis lama guna forklift jenis mcm tu

h4ni3 said...

pegi urut katne k.ty?

wantie said...

fuh.. berurut adalah aktiviti yang paling best. hai.. T ni kalau dapat urut satu badan memang best.

teringat time berurut sewaktu berpantang that day. memang segar rasa.

Gieyana said...

susah gak nk handle forklif tue kan..tp mmg bguna kalau angkat benda2 berat..sek bek Kak Ty x kena bw forklift tue..hihi..:-)

Iera said...

Bznya kak ty..Iera ni ada sijil forklift jugalah tp pnh bwk sekali je..hehe...

Softtouch [Hanim] said...

urut mata?mudah mudahan rabun akak akan ok...cube je dulu kan