Oct 3, 2013

Ingatkan Boleh Meletop


satu hari aku dan along disapa 2 org budak, beriyer-iyer budak ni nak kami alihkan benda seperti dlm gambar, benda yg diaorg sangkakan Tong gas, diaorg risau kot meletop terbakar pulak flat kami.

Masa tu aku gelak je lah..bila along suami aku terangkan itu bukan tong gas yg boleh meletop seperti yg mereka sangka tp hanya penapis air..baru lah mereka fhm.




Benda nie baru je ada dekat area rumah..Jiran sebelah rumah aku yg punya.Baru je berpindah masa raya haritu. Itupun rumahnya itu hanya dijadikan rumah transit utk anaknya yg bersekolah di area rumah aku.


posted from Bloggeroid

14 comments:

Unknown said...

hahaha..bawak elok elok ya.. takut meletup..

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

hehe..kelakar...nasib baik ader yang terangkan..kalo tak aper la dierang nak buat agaknyer...kan

lieyalatif said...

betul jugak kak kan...besar tertonggok gitu mmg nampak mcm tong gas...mautak panik budak2 nieh.....

Rinna said...

Mungkin dia org tak biasa tgk tong itu.. tu ingat tong gas..agaknyaa.. :)

azlina said...

assalamuaalaikum atty..
lama x blogwalking di sini apa khabar..
senyum sendiri baca n3 ni...:)

wantie said...

hihihi.... hok aloh penapis air. tu le kan deme ni wat design sebijik macam tong gas.

adei.. wat orang senak je tau.

NzA said...

he3x...kelakar pulak...yelh tgk mcm tong gas....

Softtouch [Hanim] said...

hehehe
Lawaklah budak2 tu....yelah penapis air tu kan ala2 tong gas sket rupenya

wahida said...

jiran sebelah umah saya pun pakai yg mcm ni kak...

ietams said...

ye la kak.. mcm tong gas..
patut la buleh terpikir takut meletup

Nurhayati said...

hehe mmg kelakar tp bagus ada budak2 prihatin cm tu. at least kita awarekan.

Jenny Lilly said...

Heheheh...cam sy punya fikiran juga time masih budak-budak dlu..
salam perkenalan..

Yatie said...

Besar sangat tu yang dia takut tu

lily lotus said...

hehe sian seb baik takde yg gi report kat pihak berkuasa