Aug 12, 2014

Raya Di Kampung


Alhamdulillah ada rezki tahun ni beraya di kampung tmpt kelahiran ku.

Masa sampai , rezki kami makcik aku buat kenduri doa selamat dpt cucu baru.
Terus pergi kenduri belakang rumah nenek.
Ye lah satu kampung pun semua saudara mara, sepupusepapat.



Sebelum gerak gie kenduri sempat posing .

Tapi kan aku sebenarnya lama dah balik kg,tapi tak tido kt umah kg.
Satu sebab toilet,jauh ke bwh
Mak dah tak larat turun naik kalau kena pergi toilet.

Dan satu lagi, semenjak nenek aku ada jumpa ular
Aku sendiri rasa mcm fobia je.
Jd tiap kali balik kg.kitaorg sewa hotel atau homestay

Lepas tu sebab alang kepalang antar kakak yg belajar kt sana.jd ambil kesempatan beraya di kg.

Malamnya pakcik2 aku semua buat bbq.
Happening le malam tu.
Kaum wanita semua bersenang2 , tinggal makan je. Semua disediakan oleh kaum adam je.



Tahun depan tak tau lg beraya ke tidak di kampung.
Macam nak sewa homestay je kt tgh sawah padi .nak merasa suasana kampung di raya pertama.

.
posted from Bloggeroid

5 comments:

Nora Karim said...

alamak... baca tang ular tu... ish... scarynya.... huhuhu

salam aidilfitri... :D

norhidana said...

raya kt kampung mmg best kan kak... meriah dpt jumpa sedara mara, pastu dpt bt mkn best2 heheheh

azlina said...

salam atty kama tak singgah sini..

selamat hari raya maaf zahir dan batin..

Suria Amanda said...

kat mana kampung Kty ni erk...macam best je siap ada sawah padi....

wantie said...

Raya kat kampung memang heaven kan