Feb 24, 2010

Ke Jeti Kuala Perlis

sarapan di Kuala Perlis..

Masa kami di Sg Petani aku serta sanak sedara menginap di Batik Home stay.. ..cantik umahnya ..mewah gitu ..

Aku tak snap gambar pun ..sebab nya hanya memerap di dalam bilik , layan kepala..
lagipun kumpul kan tenaga..sebabnya se awal pukul 4 am 15 feb aku kena bangun awal
dan drive ke Kuala Perlis ..risau gak tak jumpa ke..tersesat ke hatyai ke..macam-macam bermain difikiran ..

Alhamdulillah kami sampai di Jeti Kuala Perlis pada pukul 6.30 am
sesampai je aku di simpang..kami di iringan sebijik moto..
aku mula rasa cuak .ngn keadaan yang gelap ..dan tempat yang asing..dan kami semua 4 org perempuan ..dan fir je lelaki..
aku dan adik aku pun ushar-ushar parking ..kalo leh nak parking berbumbung..

mamat moto pun menegur kami ..dan bertanya ..kami cari parking ke.
aku pun mengiyerkan ..aku nak parking ade bumbung..alhamdulillah ..urusan kami dipermudahkan ..kami berjaya dapat parking berbumbung ..

Parking berbumbung terletak di sebelah kiri jeti ye ..
sehari dikenakan :rm10.00
tambang feri dewasa :rm 18.00
kanak-kanak bawah 12 tahun :rm 13.00

selesai membeli tiket..kami pegi cari makan dulu ...tepat pukul 8.15 gitu ..feri pun memulakan perjalanan ke Langkawi..yang mengambil kira-kira dalam 50 minit perjalanan..

11 comments:

joegrimjow said...

da lama xnaik feri
;)

adenium said...

kalau kakty sesat ke hatyai... memang saya jeles..hehehe

Diarihatiku1976 said...

aa saya pun lama tak naik feri.. bestnya lahh..

PurPlè said...

tambang feri dewasa RM18 lah...

pRincESs_N said...

bes nyerr k.ty jenjalan smpai lgkawi...

Unknown said...

bestnyer gi jenjalan...mmg puas hati kan...hehe

mrs shaifull said...

jelesnya semua org pegi jalan2, nnt nak pegi gak :) hehehe...

Anonymous said...

huhuhu..ke langkawi lagi ;)

Hezesuze said...

feri pangkor ngan feri langkawi same kah??? huhu

sbb xpenah nek feri g langkawi...nek fligt jek...huhu

DDFABULOUS.COM said...

bestnya cuti2 camnie...
bkn main agi fir pose ek...
sweetttt boy...

ALoNa CintamaniszLite said...

haha...dorang mmg cari pelanggan parking cenggini ler, kty. Terutama nampak plat keta pun lain je dari yg biasa..ngee