Feb 5, 2010

Walaupun Rumah Ku Buruk..Aku Punyerrr...

Semalam aku pergi jemputan makan malam ke rumah kawan aku ..
Dah berkali-kali beliau ajak ..tuk datang ke rumahnya
sebab dia baru je berpindah ke rumah baru ...
Nasiblah masa dia pindah .aku tak perlu nak tolong sebab barang pun tak banyak kan .jadi tak perlulah aku nak tolong

Akhirnya malam tadi ade lah free sikit masa aku nie
Jadi aku memenuhi permintaan beliau
Nak masuk kawasan perumahan umah dia tu pun mata dah terpegun
melihat segala pemandangan indah , tak macam pemandangan umah aku

Bila sampai ke kawasan apartment dia ..bertambah-tambah kagum lagi aku
dan bila sampai dalam umah ..lagi naik juling mata aku
walaupun apartment..tapi sangat mewah besar, cantik , dan bilik pun ade 4 bijik..
siap ade kabinet kasut yg kat dalam dinding ..gitu .ade stor bagai , bilik air tiga
memang hebat ..kagum sangat-sangat aku ..dapur pun siap kabinet dapur yang sangat moden..

Bila lihat umah orang cantik macam tu ..
kadang macam berkata-kata dalam hati .untungnya orang, umah cantik besar,hebat..
tapi bila pikir banyak kali..walaupun umah aku buruk ..tak lawa..tapi umah tu aku punyerrr..takde utang lagi ..aku patut bersyukur..aku lebih 100x ganda bertuah ..

Kawan aku tu senarnya umah baru yang dia duduk tu ..
umah quartes..tapi memang cantik sangat2 siap perabot sekali..
for my friend..aku gembira melihat ko happy ..aku doakan yang terbaik untuk ko
senantiasa tabah menghadapi cabaran dalam hidup berumahtangga..nie ye ..

40 comments:

pRincESs_N said...

N skg pon da mule pk sal uma k.ty..awl2 ni rsnyerr nk mnyewa dlu..ade contact x k.ty?? area bangi kajang..

ratna said...

yer betul tu kakk.. org lain rezeki dia lain.. kita rezekinya lain. memasing punya rezeki yang tersendiri. tp saya rasa akak lebih okay sbb dah tak payah bayar lagi duit rumah.

Ini Cerita Saya said...

kak atty...

andai kita bersyukur dgn apa yg ada,inshaAllah...sume akan terasa cukup...=)

bersederhana dlm segala perkara lebih baik drpd berlebih2an..=)

Alimaz-Kembara Terasing said...

kty ada jugak umah sendiri....saya nih still menympang umah mertua.....

attyfir said...

N..AAH ..N DAH KENA CARI KAN ..
terai lah mintak quartes dulu N..MPOB..ade quartes tak

ratna ~ aah betui tu kan ..sendiri punye rejeki ...

malinasiam said...

betoi cakap ko!!!!
wlupun umh kito kocik
tapi KITE YG PUNYER!!!!
aku ader utang lagik 6 tahun
seksa nk bayar nyer!!!!

attyfir said...

malina ~ takpe..kejap je 6 taun tu .pejam colik abis dah

alimaz..takpe ..nanti leh beli umah sendiri ..

Nidza said...

rumah ku syurga ku...salam perkenalan...

Hezesuze said...

agree wit kty...
tp now ze xde rmh lagik...uwaaaa!!
menumpang rmh ibu n ibu mertua..

hajat dihati nk beli rmh
tp bila kenang bab berhutang tu
adoaiiii....mcm xjadi beli plak...ekeke

pepun ze hepi wit life skrg...

attyfir said...

nidza ~ hi salam perkenalan ..

ze ~ kadang..perasaan tu ade..kita kan manusia biasa..bohong kalo tak jeleskan ..

genny da bomb said...

umah kuarters ni kadang2 cantik lebih dari umah kita beli kak..heheh..takpe la janji dah ada property sdiri..yang penting dah tak utang2..

bila2 mai la jalan umah saya kak..kalo takde apa biskut pun jadi la kan kkekekeke

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

rezeki masing2 kak ty
yg penting sekecik mana or sebenar mana pun harta tu.....hak milik kita...bukan hak milik org lain ...

zana nie pun still dok menyewa lagi kak ty....

attyfir said...

insyallah geena..one day mesti kty sampai .

Dee said...

aku pun kty..buruk2 pun rumah aku..aku pun tgh kejar bank ni kty psl mrta..aku xyah byr dh umah tu kty...hopefully..

p/s: kty ko pegang kata2 ni..rumahku syurgaku..hehehe..

Unknown said...

sis setuju sgt....camana pun rumah kita...we should appreciate...tak yah nyer nak ikut2 org...yg penting kita ada rumah...ada org yg takde tempat tinggal lagi kesian...bersyukur dgn apa yg ada...

attyfir said...

dee ~ betui kan ..dee..

posh ~ tu lah kan ..

Queen said...

bersyukur apa yang ada....yang penting no hutang..

mrs shaifull said...

kak, biasalah kita kan, the grass is always greener on the other side :) tp bila kaji balik, kadang2 ada gak tuahnya dlm hidup kita

lily lotus said...

boleh bayangkan betapa mewahnya rumah dia..takde pic ke kak..huhu..vangga tgk rumah orang lelawa ni

Softtouch [Hanim] said...

betul lah kak ty..kak ty dah abis byr dahSangat untung..yg sy ni br je beli umah xsmpai sethun lg..

sy pun kdg2 perasaan mcm tu tgk umah org yg complete sana cni mulah bndingkan ngan rumah kita..padahal kenelah ikut kemampuan masing2..Yg penting kita dah ade umah sndiri kak ty..yeay yeay!

Nurhayati said...

yang penting kita tak susah kan orang. walaupun kecik ke besar ke tetap harta kita. hihi

Dearie Pearls said...

ada rumah sendiri memang best.
deco2 suka hati..

mmm, bestnye...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

bila la kina dpt umh sendiri nie?

adesss.....

Kaseh NazLieza said...

biar bsederhana asalkan bahagia...

MAHUKAN PAKEJ KATERING SERENDAH RM6.90PAX & PERCUMA KEK PENGANTIN 3 TINGKAT....

http://nazliezacanopycateringweddingplanner.blogspot.com/

babyluv_ayang said...

walaupun sederhana, k.ty tapi kita happy kan duk umah tu....fara pun ada gak kekadang rasa mcm bestnyer tgk umah member2 yg besar2....tapi bila fikir2 balik....at least fara happy...dan mampu byr tetiap bulan....hazab org kita tak tau bila tang byr umah tu...tapi ada gak ler niat di ati tu nak buat umah di atas tanah sendiri...boleh buat design ikut hati kita...heheheh....

intan said...

salam yatt. tqvm. dh tk aktif FP ke? mmg best klu dpt umah besar & cantik tp cam yatt kt, syukur dgn apa yg kita ada kan. klu ada rezeki insyaAllah kita pn leh dpt camtu. Yg penting kite hepi

☆ lieya latif ☆ said...

alah kak nape tak amik pic umah kawan akak tu..tinign lieya nak tgk..best tul kuarters die...kuarters kat putrajaya ni kosong jek heeheheheheh

betu lckp akak, tgk umah orglain yg besar2 kite pun rase cam nak...tapi better kite bersyukur ape yg kite mampukan....

attyfir said...

intan ..hai lama tak dgr kabar intan ..
nak aktif..tp susah nak upload gambo kt photobucket..kalo kat umah lak ..nan ado masa nak tenet..

lieya ..tu lah kan ..tp kita pun syukur ngn apa kita ade..cuma sebgai insan bese..naluri tu ..totap ade..

farah ~ betui tu kan .besar umah besar kerak nya ye..

nazlieza ~ nice offer .

kina ~ inysallah one day

Miss Wawa83 said...

Alhmdullillah akhirnya dpt gak umah..waluopon sewa jnji umah sndiri..buruk2 pon umah kite..tol x??

Umi_Aliesha said...

k ty...umah besar utang byk..umah k ty..dah x berutang..dah hak kty...cam umi nih..msh dikira hak pemberi pinjaman..muda lg tu..bleh beli lg....

rasp said...

sis, i pun kkdg gi rumah org...
kagum tgk rumah yg besar2, cantik2 bagai....
hepi for them kan...
tapi like u...
i bersyukur sbb walopun rumah i flat sekangkang kera je...
tu merupakan dari hasil titik peluh i sendiri...
syukur alhamdulillah kan sis :)

Ciklinn said...

takpe kak yatt yg penting umah sendirik kan..... tetap selesa...

wah best tu kuarters dier... kuarters apa kak..

ALoNa CintamaniszLite said...

betul tu kty...
sebenarnya...semakin kurang utang...semakin tenang kehidupan, ye tak??
Kalo takde langsung...lagi bagus, kan??

Mak Su said...

:)

Liza said...

betul atty, rumah tu tempat berteduh so kita smua kena bersyukur ada rumah tak kira lah besar ke kecil, ramai org yg takde tempat berteduh pun

Diana Ishak said...

jangan kisah apa yang orang ada, nnt kita jadi stress...:D

fazid said...

kakty..."rumah ku syurga ku".... kecik ke buruk ke...kite selesa kan...dan yg penting..tak berhutang dah :D

zh-ena said...

bersyukur dg apa yg kita ada..ena msh lg menyewa

Suziey Ahmad said...

waaaa mmg rezeki kwn kty..emm xpela..umah buruk pn umah ktia jgk kan:)

Unknown said...

tp mujur member ko tak eksen kan.. kalo dpt jenis yg eksen, tension gak nak melayannye.. nak kaber muka lg, nak kaber bengang lg...