Feb 13, 2012

Apa nak jadi dengan budak2 sekarang

Semalam aku ke sebuah kedai 
kedai tu harganya berpatutan ,
dengan tudung2 fesyen terkini 
aku pun mula ler rasa nak belikan 

Tapi masa nak bayar 
Aku dapat rasa budak cashier tu macam nak songlap duit aku
Tertiba jer hati dan perasaan aku dapat rasa ,
budak tu akan tipu aku..
aku pun rileks je..tengok macamana 

Sekali kan betul firasat aku 
budak tu pulangkan baki kurang sepuluh hengget


Terus aku tanya , eh ni tak cukup nie
Terus budak tu , bagi balik rm10 ,
dengan selambar dan takde perasaan 
cakap sorry..cara dia cakap sorry
adalah sangat2 mintak penampar jer dari aku 
Takpe semalam mood aku adalah baik..
janji aku dapat balik baki aku rm10 tu..
banyak tu rm10 , lepas lah makan kepsi .

Aku rasa budak ni memang selalu buat kerja ni 
sorg customer dia songlap paling skit rm5 atau 10 kaya dia .
Terus aku ngucap dalam hati ,
mintak dijauhkan supaya anak2 aku tak macam diaorang.

Aku nanti nak pergi lagi kedai tu 
nak beli baju, kali ni kalau budak tu cuba songlap lagi duit aku ..
kau tau lah camner aku nak bahasa kan kau ..

.

17 comments:

*SiRibenMerah said...

ewahhh..
kemain lagi dia berani buat camtuh.. bahaya neh..

cheqna said...

macam2..

Neeza.Areef said...

klu dia wat salu kty..silap2 next time kty pg dia dh x de kt situ..kna buang keja dah..heheh..

btl..mintak2 anak2 cucu kita dijauhkan dr sifat mcm tu

lieyalatif said...

eiii kuang hajo la kak budak tu...akak kene report tu ngan owner kedai tuuu.....busuk2 pun mau berpuluh hengget die dpt dlm sehari tu....benci le bangse panjang tangan cam nie....

Ms.Lilies said...

kalo semua orang tak perasan?
mmg seronok budak tu mencopek haihhh

Unknown said...

me pernah kena camni...mmg rasa cam nak kena lemp...tapi me sound balik...makin lama budi bahasa makin kureng apa nak jadi tak taulaa

Gieyana said...

Minta2 anak kita djauhkan dr jd cmni kan..mcm2 skrg nie..

Cho Zila said...

atty.. try sekali lagi ok kalau betoi gak memang kasi penamparjer...

wantie said...

ish.. ish.. tul tu, doa bebanyak supaya anak anak kita tak jadi cenggitu.

Dari kecik kena ajar halal haram. makan hasil curi pun dikira haram

Queen said...

sbb tu nik selallu kira berapa amaoun diroang pulangkan..

lebih baik berhati..syak wasangka hilang..
=)

RemyLC said...

Kak Atty, macam2 bebudak skunk ni... Zaman Remy dulu sumer alim2 macam Remy...

Softtouch [Hanim] said...

report kat bos dia kty..br pdn muka dia

Unknown said...

ya rabbi anak sapa la tu....

ietams said...

berani betul budak tu

rasp said...

astagfirullahallaziimmm...
kalo betul lah dia buat cenggitu...
mmg nak kena sound check tu...

Unknown said...

patut akk complain saja,
biar dia rasa,
entah brapa ramai yg dia dah buat tue kan,
hurmmm

ALoNa CintamaniszLite said...

uish...mm..tu laa, kan..selepas dpt baki tu mmg kita kena kira duit tu betul2. Budak2 yg jg cashier ni kkdg ntah mcm mana akhlaknya kita tak tau..