Feb 10, 2012

Bila rasa nak pengsan menyampah tengok orang

Sebenarnya semalam aku adalah tidak berapa sihat
tertiba je masa kat opis sekitar pukul 11 am
badan aku sengal2 , belakang rasa sakit

lepas tu waktu lunch aku ke pejabat pos bayar bil2 opis campur bil umah mak
hazab pejabat pos ramai orang
tapi aku bernasib baik sebab dapat duduk sambil tunggu no giliran aku dipanggil
time tu terasa berpeluh2 badan aku
rasa mual2 nak muntah , segala rasa semua ada

Time tu pandang orang memang macam menyampah
tade mood nak pandang or senyum pada sesiapa pun
Tapi tertiba ada seorang kakak tu duduk sebelah aku
sambil senyum2
Tapi sebab aku tak berapa sihat aku buat derk jer
Tapi dalam kepala dok kira2, nak tegur ke tidak nie
kesian pulak kalau tidak dikasi tahu

Makanya walaupun takde mood
tapi aku tegur jugak ler kakak itu


kak , akak nak renew roadtax ngn insurance ye

kakak tu jawab, a'ah dik nak renew roadtax insurance

lepas tu aku jawab pulak , offline ler kak sambil tunjuk kat kaunter

tertiba disampuk pula oleh makcik sebelah kakak tu

makcik tu ler yang terangkan balik, time tu aku dah buat muka seposen , sebab rasa tak larat sangat

kakak tu sempat ucap terimakasih..

aku bukan apa, kalau ikutkan takde mood , tak sihat , macam nak pengsan apa semua
memang malas aku nak tegur..lantak kau lah
tapi kesian pulak kang kakak tu tunggu lelama , dah lama kang baru tau urusan yg dia nak buat offline

Tak sampai hati pulak
lepas je settle urusan aku kat pejabat pos

kelamkabut aku balik umah , terus tido dalam 1 jam..
lagi 1/2 jam nak pukul 5 baru aku balik opis
itupun sebab bos ada..kalau ikutkan , malas nak masuk langsung

Nak mc , rasa mcm dah terlalu banyak cuti , dah ler baru naik cuti
takper..selagi leh bertahan daku bertahan..

.

11 comments:

cheqna said...

lagi 30 minit nak habis ofis hour pun akak masuk ke??
kalu cheqna depends..kadang masuk kadang malas hahahaha
semoga cepat sembuh kak =)

lieyalatif said...

tu le kakty, kalo badan tak sihat ni mmg spoil mood dibuatnye...lieya pun dah 2-3 hari badan seram sejuk ngan selsema...jenuh telan panadol hari2 ni......

harap kakty sihat cepat yeak ..

Zura Tahir said...

get well soon kty...

Neeza.Areef said...

btl kty..lu bdn x kena semua sba x kna..mau nk tegakk je x mo toleh2 org apatah lg kot2 tejumpa org kenal kan..jap2 nk borak lak..org dah la x de moood

Sidratul Muntaha said...

samaalh kak
aku adri ari senin sakit ni
tonsil bengkak,bernanah.
siap abtuk
siap demam
huu
arini bru ok
tpi itulh
ptg kena jaga kelas plak.

Dee said...

kty..aku pulak menyampah dgn blogger yg suka buat entry menyindir2 orang..tak puashati ckp dpn2lah..rasa nak muntah pun ye gak...kau take care ye..aku pun tak sihat gak ni..

ct rahani said...

memang la k.thy.. klu badan tgh x sihat sumer benda rasa x besh.. get well soon ye kak.. :)

Unknown said...

samalah.......tp tak sombong sebenarnyer...

Queen said...

semoga cepat sembuhkak....banyak2 rehat

wahida said...

akak okey tak ni? sian akak...

rehat ye kak, mkn ubat tau!!

rasp said...

ala cian kat u sis...
tapi bila badan tak sihat...
mood pun jadik tak sihat...
tapi kkdg tu kita kesiankan org...
gagahkan gak kan sis....

try to rest lah sis...
hopefully cepatlah sihat...