May 20, 2013

Tercapai Hajat Firdaus ke Universal Studio Singapore

Hajat ni sejak dari Firdaus berumur 6 tahun.
asik tanya jer bila lah dia dapat pergi USS. Oleh sebab besday firdaus dah dekat ,3 julai nanti..jadi kita tunaikan hajatnya..kira cuti-cuti ni sempena besday fir .
Sekali terdatang idea nak pergi cadangnya 24 may nie.
tapi aku terfikir, udahlah aku nak drive dari bangi ke Skudai Jb
time cuti sekolah nanti Highway jem..dan kat USS mesti orang akan lebih ramai dari biasa,
dan waiting time untuk suatu game pasti akan jadi lebih lama lagi ..
Nak beli tiket ekspress ,no budget.

Jadiknya aku tukar tarikh ke 11-13 may..
alhamdulillah sangat ,tarikh tu ,highway pun lengang
dan USS Orang pun tak ramai..
waiting time untuk satu game tak sampai pun 10minit..
firdaus sangatlah happy.
aku rasa aku takan tulis detail pasal percutian aku
sebab blog lain pun ada dah buat,
 Jadik aku citer skit-skit jer ..yang lebih kita letak gambar
untuk kenangan bila firdaus dah besar nanti..

Kami sampai JB hari sabtu..
alhamdulillah jalan raya tak jem..aku ingat jauh ler sangat ..rupanya macam balik kg aku jer..kitaorang sampai awal dalam pukul 11 am..bertolak dari bangi pukul 7pagi..berenti minum semua dalam 1jam kat R n R..




Masa pergi ingat nak singgah JPO..
sekali terlepas simpang..hehehhe..1st time tak berapa mahir jalan ..
Jadi kitaorang terus ke hotel bayar apa yang patut , lepas tu ke Tune Hotel untuk amik  tiket bus untuk ke USS esok dan kad putih tu...isi siap2 semua..




sbb awal lagi..dan pihak hotel yang kami sewa tu ,tak kasi check in awal.lagi kami amik bilik family room ..tak siap kemas lagi..

kami pun merayau-rayau area JB..sampai juga ler ke woodland..jalan2 je sendiri ..time ni kamera kakak adalah buat hal..kejap boleh snap gambar kejap tak..menyakitkan hati jer..

Lepas tu kami ambil kesempatan merayau-rayau di Shopping Mall area JB ..terbeli ler handbag..terbeli baju dan seluar raya untuk firdaus ..


Puas merayau..pukul 2 pm tepat baru ler kami Check In Hotel Kozi di Skudai Johor .
hari tu sebenarnya firdaus tak berapa sihat , Petang itu kami abiskan masa duduk dalam bilik berehat ,tido ..sebab penat dah aku drive sesorang spjg hari ,


Tapi lepas Solat Jamak Maghrib malam tu ,aku keluar tapaukan Firdaus sup ngn mak..aku dan kakak ..keluar merayau-rayau..
kami makan di Singgah Selalu..lepas tu kami ke Danga Bay..
Tapi satu gambar tak snap..ate malam ..
kamera murah...tangkap pun tak guna..gelap je

Danga Bay malam besh jugak, Happening ..ada banyak game
hajat hati teringin nak main
tapi rasa mcm mahal je game tu semua
lagipun esok dah nak ke USS..main kat situ jer lah..
tapi seronoklah aku ngn kakak jalan-jalan tgk lampu ,
dalam kol 11 jugaklah kitaorang balik..lepas tu terus tido ..

Next entry baru citer pasal percutian kitaorang ke USS ..

7 comments:

Dr K said...

Saya yg selalu balik JB, tak pernah pun lagi masuk USS ni...hihihihi...Mmg bagus bajet time macam tu, elakkan kesesakan menunggu nak main games...

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa bestnyer mesti firdaus happy...anak saya pun sama nak sangat pi kesana ingat ujung-ujung tahun ni nak pi saner...

NzA said...

xsabar nk tunggu n3 seterusnya......

mamyharraz said...

bestnya kty,
sy pun teringin nak bawak harraz jalan2 ke uss
Insyaallah tahun ni sy nak bwk dia kesana.

ct rahani said...

x dpt jumpa k.thy kali nih.. InsyaAllah lain kali klu dtg sini kiter jumpa ye kak.. :)

sy yg dekat nih pun x smpai lg USS.. ntah bila la nk sampai sana jugak.. :)

wahida said...

masa duk JB dulu, saya kerap gak mkn kat Singgah Selalu tu...

ALoNa CintamaniszLite said...

uish...atty mandu sengsorang.
somi aty tak ikut laa ye??