Nov 12, 2013

Kena Tahan JPJ

Semalam hari yg sangat super busy
Bos suruh aku pergi hantar barang ,sebab diaorg semua takde
Jadi semalam kenalah jadi despatch
dari Nilai ke semenyih ,serdang bangi kajang
dan semalam ada lah puasa.. jadi sangatlah menguji kesabaran .

Pukul 4 pm
Baru nak masuk ofis
Tertiba ada Roadblock..
memang dah selalu JPJ buat roadblock kt area ofis aku ni
biasalah tempat ramainya warga asing ..dan dekat pulak ngn pejabat JPJ.


Semalam masa pukul 4pm.
mana ada orang lalu jalan tu dah
jadinya memang kereta aku jer sebuah..
selalu tak pernah kena tahan .hari semalam kenalah tahan..kang JPJ takde keroje lak

saja lah semalam nak tengok lesen lah .
jadi aku pun kuarkan lesen..masa nak kasi lesen dia..
JPJ tu tanya " Puan ..mmg letak beg kt atas kerusi tu ke ? ..
me : lor..kan tadi awak yg nak tgk lesen saya..jadi saya amik lah beg saya yg bawah kerusi , kalau tak mana dtgnya lesen saya ..apa ingat saya DORAEMON..benornya takde mood..sbb cuaca adalah panas..

JPJ : Oh maaf puan ..
me : ok ..dah cek ke lesen saya..hidup ke mati..?
JPJ : Semua okeh puan terimakasih..

aku pun berlalu pergi .. yg benornya debor gak kot terlupa hidupkan lesen ke kan , terus cek balik..fuh..lambat lagi mati nya 5 May 2015..

certeka bila besday saya?..hahhahaha..tertiba..


8 comments:

Lyn Yusoff said...

lyn pun pernah kena gini kak..
kebetulan kereta lyn jer yg lalu situ, kena tahn gak tanya lesen..
nasib baru 2 3 hari renew lesen..

Dr K said...

hahahaha...birthday nya ialah 5 May!!

lieyalatif said...

perghh kalo kene tahan jpj mmg debor kak ty..walo pun takde salah heheehehehe...same la mcm test drive jpj kat sebelah dulu...seram dub dab dub dab dada hah heheheee

daela said...

Dulu kan kak tie, masa dila x der lesen bapak...nampak polis pun gigil2..la ni..polis pun x hingin nak tanya ada lesen ke tak bila dah ada...hahaha...

ALoNa CintamaniszLite said...

Sy tak penah lagi laa kena tahan utk dorang check lesen memandu..tapi kan..kalo dh keluar umah baru tersedar road tax motor dh mati wlpn baru sehari dua...rasa risau tu mula laa datang. Berdoa dalam hati jangan laa ada roadblok polis atau jpj, huhu. Sebelum2 tu rasa konfiden aje..

aliaaroslan said...

5 May!!! ok nak hadiah please.

attyfir said...

@daela hahhaha pak polisi pun leh cam muka ada lesen ke idak kan .

wantie said...

memang dah semulajadi asal nampak je road block mesti otak akan terfikir lesen ngan road tax.