Jul 28, 2011

Baru ler Semangat ..Terujanya ..sayanya

Kejadian Malam tadi , Jalan2 Kat Mines 
Lepas tu jumpa machine penimbang + cek tekanan darah 
Along sekarang pantang jumpa machine penimbang ni 
asyik ler nak timbang , sbbnya dia cakap dia sudah gemuk ..
tade gemuk mananya along 
awak takan boleh gumuk punya 

Aku punya result lepas aku timbang 
adalah sangat memberi aku semangat 
tapi masa entry ni aku buat
aku baru je makan mcd selepas lebih 2 bulan tak makan mcd..
kata nak pose kan , bagi can ler
brp kg dah berat aku skrg ..
sapa tau blog diet aku leh ar terjah ..
Minggu ni budak firdaus , ari-ari baju bola
semangat harimau muda konon!


Tengahari semalam 
aku pergi renew insurance ngn roadtax
memula pergi renew insurance
pegawai maybank ni namanya lyn
asyik ler cakap 
puan ni kelakar lah ..
jap kang puan ni kelakar lah 
padahal aku takde pun borak ngn dia 
cuma bila dia tanya aku jawab..
bila aku jawab 
dia akan cakap puan ni kelakar lah 
tah apa yang kelakarnya tah 
ahkak keliru + confuse tau.
sbb ahkak confuse ,tak pasal 
ahkak g amik Live Insurance, 
Tapi bila fikir2 ada gunanya gak.
ate sejak akhir2 ni sokmo ler tak sihat 
Tak mahal pun..boleh lah..

Masih tergiang2 kat telinga ni 
si lyn ni dok jap2 kang , 
Puan ni kelakar lah ..kalau betul aku kelakar 
dah tentu aku menang Maharaja Lawak ye dak..!


Lepas dah buat insurance 
kita ke JPJ..Renew Roadtax 
Kat JPJ ada juumpa membar ,dia asyik tanya 
ko ni aku tgk semua buat sendiri kan 
mana laki kau .
adoi .aku rasa nak kasi pelempang je tau ,
kau sibuk tanya laki aku awatnya 
udah laki aku keje jauh kot..
lagipun dari dulu ,aku dah biasa buat semua sendiri 
bukan setakt renew roadtax insurance ni ..benda kecik je..
g service kete pun aku sendiri 
Malah aku penah jual kete aku sendiri2 je..tanpa ditemani sesiapa
sendiri deal harga ..bagai .lepas tu amik kete lain..
ko mampu ..?
uitt..atty..jangan cepat amarah..kang tua.
sebut pasal tua kan .along adalah sangat tua..tua..tua..
sbbnya dia tua..dia sedap2 je UPkan umur dia yg sememangnnya tua itu 
naik lagi satu tahun dari usia sebenar..
lepas aku cakap..bukan lah abang..abang salah kira..
lepas tu terkial2 kira umur sendiri kat hp pakai calculator..
ye lah sayang..abang terUP.umur sendiri setahun tua..
hahhahahahha..maknanya memang tua lah kan..
oleh sebab tak baik gelakkan suami sendiri kan
aku benornya nak gelak guling2..tapi aku tahan je..
kata isteri solehahakkktuuuuiiihhhhhhhhhhh!!

yeay..dah ada roadtax baru..
tang letak roadtax kat cermin kete..ni 
biorlah along yang buat ..itupun saje je serah tugas..
nak manja2 sikit..itu pun kot ye..kot tak ye..sendiri je tampal.

okeh kty mengambil kesempatan 
andai kty tak terhapdet blog ini dlm masa yang agak lama 
kty mengambil kesempatan memohon ampun dah maaf andai ada yang terkecik ati ..tak puas ati 
pada kty selama ini ..

SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN


.

18 comments:

ZianaRazali said...

ehehe..dalam blog pun sempat melawak mananya tak pegawai tu asyik repeat 'puan ni kelakar'..hehehe..
selamat berposer jugak kak..:)

Ann GreenStrawberry said...

hihi.. apa yg kelakarnye.. takpe.. ann sambung eh.. kelakar lar kakty ni.. hih.. salam ramadhan ktys

edane said...

salam kak./. lama tak jejak sini... hehehh suka!

NM02 said...

kak, roadtax kete hubby saya mati awal bulan 9, dah la masa tu tgh syok cuti raye... hadoiiiiiii... mana kan nak stanby nak raya lagi... huhuhu

atie said...

Selamat menyambut ramadhan atty

Nurhayati said...

selamat menjalani ibadah puasa jua buat kakty sekeluarga!!

lily lotus said...

kakty kan mmg super woman :)

Eye_nee said...

ko mmg kelakar...

Lyn Yusoff said...

salam ramadhan kak :)

cheqna said...

betul kakty..
mende yang kita boleh buat sendiri better buat sendiri tak perlu nak susahkan suami....=)
selamat menyambut ramadhan jugak untuk kakty sekuarga =)

Softtouch [Hanim] said...

hehehehhee..klakar plak bila kty cite nie...

aduiiii kwn kty tu mulut...sy pun ada jgk kwn mcm tu...rase mcm nk cili je mulut dia!

Unknown said...

wah,
bln posa akn menjelang tiba,
masa nie bole kejar blk diet kita kan kak,
hihihihihi......

maharaja lawak?
nak join juga blh?
hihihi

Yan said...

insya allah.. same2la kite bermaafan.. rasenye takde ape yg terkecik ati atau tak puas atipun..
selamat berpuasa ye kak... wish awal gak ni.. pasal jarang dah singgah ke sini

lieyalatif said...

kakty, selamat berpuase ...semoga ramadhan kali ini memberi seribu keberkatan buat kite sume....

Unknown said...

Selamat menyambut Ramadhan buat Kakty sekeluarga.. mohon ampun dan maaf yer..

Cheritera Kami said...

untungnya kita yg dha biasa bt semua sendiri..bl usben kita xdpt nak btkan kita xde la gelabah tak tentu hal..tul tak kak

sindiketsulit said...

selamat berpuasa kak.
terjumpa link akak kat nuffnang saya tehehee..

Aiza Haris said...

haaaa.... memang kelakar laaa.... hehehe

selamat berpuasa ye k. ty