Jul 7, 2011

Walau Seremuk Mana Hati DiLukai,

Walau Seremuk Mana Hati DiLukai,Bentuklah Ia Semula Dan Serahkannya pada Allah
tajuk benornya takde kaitan ngn entry pun..tapi suka ngn ayat2 tu..penuh makna
sebenarnya aku nak citer rutin harian aku
Yang sebenarnya untuk tahun ni aku berazam untuk menjadi isteri yang solehah
lebihkan amalan ,dan perbanyakan muhasabah diri sendiri ,
Azam ni seiring ngn usia jugak kot..

Benda paling utama yang aku hendak buat
adalah lebih menghargai apa yang kita ada 

Jadiknya ,kata nak jadik isteri solehah 
jadiknya aku dah tukar rutin harian aku 

Kalau along keje shift petang 
rutin aku adalah seperti ini :-

Balik kerja pukul 5 ,pergi pasar beli lauk 
lepas tu masak ,prangpung ,berperang kat dapur dalam setengah jam siap..yelah masak utk 5 org je kot
bukan nak buat buffet ramadhan pun , jadik hanya amik masa 1/2 jam siap .

lepas tu mandi ,solat asar , tunggu fir balik sekolah ,sambil tu aku ada masa gak layan citer indon..
tertiba je terlayan citer Kahwin Masal..tak pasal je addicted.

Bila firdaus balik sekolah ,suh dia makan .lepas tu dia kuar main jap..nak dekat mahgrib nanti dia balik
kitaorang semua solat maghrib , 

lepas tu antar fir g tuisyen..antar akak g tuisyen 
balik mmg aku malas nak ambik ..suh adik amik ..
bila je azan Isyak , solat Isyak , wirid alar kadar sikit , baca yassin ke apa yang patut
amik masa dalam 1/2 jam ,dalam pukul 9.30 aku pun tidor.

Aku tidor ..bukan sampai pagi 
Nanti dalam pukul 1.00 am ,aku bangun ,sbb jap2 lagi along balik kerja
panas kan lauk ,sambil along solat Isyak ,kalau dia lom solat 
lepas tu hidangkan makanan untuk along ,layan along makan ,sambil kitaorg borak2

lepas tu tengok tv ,sambil sembang2 
sekitar pukul 3 baru masuk tido balik , 

Jadiknya aku kena pastikan aku cukup tido 6 jam sehari, kalau tak kepala pusing
Aku akan bangun se awal pukul 6 pagi ,kejut suami,anak2 buat apa yg patut..antar anak2 g sklah

aku pun pergi kerja ..nanti lunch hour g jumpa along lagi sbbnya along masuk kol 3 , kitaorg dating pukul 12 pm until kol 1.30 pm, tapi bukan dating berdua, kitaorang berdating ber3-3 an 

dengan BFF along sekali , nasib ler dia mmg dah biasa ngn kitaorg sbb mmg dah kenal sejak dari form 1
Jadiknya kalau kitaorg berbisik2 ke..time tu ..dia faham sangat ..kitaorang citer benda2 yg 18x,...hahhahahhahha...

Apa pun kadang kita tak menghargai saat-saat kita bersama..jadik bila ada masa..kita kena betul2 menghargai .

Apa benda lah aku ngarutkan..! 

.

14 comments:

Sidratul Muntaha said...

23cm..

NM02 said...

sibuk betul tu rutin seharian...

Puan Ninie said...

resepi2 menuju bahagia ni kak atty..bleh kongsi kan?hehehe

rutin yg x membosankan kan kak sejak da kawen ni..;)

x sabar nak tgk kawen masal arini..hihih..;p

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

suka jugak baca tajuk post ni..meaningful.

SJNathaniel said...

ahaha..detail sunguh..
tapi kan,walau sikit nye waktu,kena hargai waktu bersama yg ada..

Gieyana said...

betui kan kak ty..kena menghargai apa yg kita ada..:)

Fiza Rahman said...

Kak, ada typing error.

Btul kak, saya pon suka ayat² tu ^_^. Smoga kita semua dpt menjadi isteri yg solehah utk suami.

Pepel BoNda AmaNi said...

ai likkkeeeeeeee........eida balik keja kul 6...amik amani..sampai umah kul 7 lebih..paling2 pun 7.15 sampai umah...klu penat memang xbuat apa2 la....huhuhuh

wanie said...

like..like..sempat akak masak 1/2 jam je...wanie kalau masak utk 2 org pun paling2 1 jam..hehehe..mana tak nye..potong bawang sebiji, berlari tgk si sayyidah menjerit, potong sayur, berlari tgk si abg jerit..hehehe

rasp said...

smoga niat murni u tercapai sis...
suka suka suka.....
& smoga bahgia hingga akhir hayat!

Softtouch [Hanim] said...

bila org yg kita syg ada dpn mata n dkt ngan kita hargailah mereka dengan cr apa sekalipun kan kty..

wahida said...

bagusnya akak ada azam mcm ni...saya sokong akak!!

kak, kawin masal tu best ke kak?

attyfir said...

@wahida

besh sangat..kty suka.lawak semua ada..

mummysyafie said...

kak..mengarut kat blog takpe kak. takde orang nak halang..hihihi..nor pun jarang nak dating berdua ngan daddy. wikend ni lagi la bila kena kerja sabtu ahad..so bila dapat peluang camni harus dihargai sangat2 kan