Jul 10, 2008

jenuh tau

senarnya aku lupa nak citer ..
pasal ari senin, dalam kul 4.30
lagi 1/2 jam aku nak balik..
ade customer kol..kata nak amik barang
janji kul 5.30, ok ler aku tunggu le..
kol along..tanya ot ke tak..nasib le along tak ot.
jadi suh dia amik firdaus dulu..sian lak kalo firdaus
lambat lak balik..
yang customer nie lak..asal kol tanya arah jalan..
len yang aku sih ikut ..len lak yang dia ikut..
leh sampai semenyih..adoii..tepuk dahi aku..
lagi 10 minit nak kol 5.30 nie..
bos aku kol..kalo sampai 5.30 tarak..itu orang ..chow..
budak tu pun kol lagi..kata salah jalan..
aku kesian gak kat budak nie..masalah /problem nya..
company budak nie.kalo nak amik order ke..nak antar barang ke..
mesti luar waktu kerja..tu yg buat aku menyampah..
aku kol bos bdk tu..bos tu kata..ala atty..bukan selalu..
hah ! bukan selalu haprak dia..dah selalu tau uols..dah 5-6 kali
ade sekali 2 kali tuh..kul 8 mlm pun ade..
ganggu tau..waktu aku dan family aku..
tp pikio kan bos aku yang tak kesah dan tak berkira.
aku pun beralah..tp aritu aku sudah naik hangin..
sebab dah le aku tak lunch..sebab bzios.lepas tu g meeting lak.
kena lak balik lambat..bukan kira ot tau..aku mana ade ot..
kalo ot nanti aku kaya lak..wahhahahaha..
last..aku bagi can kat bdk tu..sbbnya pikir dia sama bangsa ngn aku
lepas tu baru keje lak..dan senarnya aku dah ade perjanjian ngn bos dia..
bos dia sudi nak byr kan aku ganti rugi
sebab buat aku tercongok..dan lambat nak balik umah nak masak tau.
berbaloi gak..ler penantian aku tu..bos bdk tu suh bdk tu
tolong kasi kt aku..rm20..hinggit..jadi ler..dpt gak beli lauk..wahahha..
aku kata..lenkali kalo lambat lagi dtg lebih kol 6 ..bayaran double..
tapi aku sian kat budak tu ler..
dia lagi le..lepas amik barang kt opis aku..nak kena balik ipoh.mau tgh malam ler sampai nya tuu.
soknya aku citer kat bos aku..bos aku gelak je ler..u are very clever..dpt duit ot..wahahhaha.
nasib le kan..sekrng every thing is money..lepas dpt duit tu..terus amik along ngn fir..
gi makan..lepas tu gi pasar..balik masak lak utk akak ngn adik..

No comments: