Jul 24, 2008

wajah fird di waktu pagi,walupun mama dia masak b'fast
ajak gak mama dia gi bfast kat kedai..sbb fird nak makan roti canai
tapi ari ni dia tak abis pun makan..napa tah

pagi tadi aku goreng mihun jer,akak request suh mama dia goreng mihun
jadi ngn semangat aku bangun pagi goreng kan akak mihun..tp aku
sendiri pun tak makan..fir sebuk suh cepat nak makan roti canai

malam tadi aku lepak umah mak..tetiba maklong & family datang

siap bawak kfc ..kitaorg sembang bagai..tgk gambo..senarnya maklong

baru lepas amik gambo kt studio..yg kita org ambil aritu masa ct ngn ismail konvo

dah siap pun gambo nya..cun2 belaka..hehehe..maybe aku letak gambo tu kat fp aku yer


senarnya kan ade satu kes pagi nie...

lepas bfast ..masuk kete..fir tanya..

mama sayang apit tak..senarnya firdaus nie
macam2 gelaran dia ade..ade yang panggil apit,aus,firdaus,muhammad..& firdie pun ade,ekekekekekek....sempena citer bawang merah/putih.
lepas dia tanya soalan tu, aku jawab ler mesti lor sayang ..tp no 3..
dia heran sangat napa lak aku sayang dia no 3..kenapa bukan no 1
aku ckp..sebab akak no 1 ler..dia tak puas hati.
aku cakap balik..cuba kira..mana byk..no 1 atau no 3..dia cakap..3 ler banyak..
lepas tu dia senyap je..sampai le kat sekolah dia..aku ingat dah abis dah kes..tutup kes..dah.
selalu seblom masuk sekolah dia mesti kiss pipi kirikanan dulu lepas tu salam..
tp arini dia terus meluru masuk kelas..
cikgu dia pun pelik..aku sendiri memula pelik..puas cari.dia duduk tepi sudut kelas..
muka dah merah sebab nangis..sedih lak aku..dah ler aku nak gie keje nie..
puas pujuk dia tak mau gak..sensitif betui sekrang..napa ler..
aku rasa..dia mesti tak puas ati dia no3..dia nak jadi no 1..hehehhehe..
takper..kang aku kol along..suh amik dia..sat..seblom along gi keje..sayu lak ati aku..
tak tenteram nak buat keje..
tapi minggu nie aku banyak keje..skit..almaklum dah time nak gaji nie..aku nak kira gaji..
nak siapkan macam2 payment..dan yang palin penting sekali dah tentu ler gaji aku sendiri....


2 comments:

Umi_Aliesha said...

k ty..sedapnya bihun tu..mujur x preggy..kalo tak kompem pi umah k ty lps nih...

PurPlè said...

bihun tu mmg nmpk sedap giler... dah lah org mmg suka bihun... ada soton plak tu...