Oct 31, 2008

apa lor..

aku tadi..masa lunch..round2 kat..Billion..
lepas tu tapau.ler utk lunch nak mamam kat opis..depan pc ku..
masa sampai je..parking kete ..ado lorry..
malas aku nak tanya..gi kat pintu.
tgk ade note..adeh..KTM..kiranya salah satu courier service gak..
sudah mari..aku kol suh amik document..tp itu..org namanya Bala..
sudah datang time aku takde..dia dtg kol 1.45..dah tentu ler aku lom masuk opis..
bongok..tul ler..sudah byk kali aku bilang..after 2.30pm..kalo nak mai.
tp lantak ler...ptg kang aku g mini pos..kat sg chua nie..buat je pos laju.kan susah kan..
settel satu masalah..

lepas tu aku pun nak ngap le.apa yg ku tapau
baru je masuk 2-3 sudu..ade kol..
org tu ckp dia ade kt bawah..ek eleh..
aku turun ler..dia nak amik.activated carbon 5 bags..
satu bags..25kg..
lopeh tu itu apek pun..tgk ler..terus kata dia demam..
tak larat angkat..
ngomel2..lantak ko ler.kan akunya..masalah..ko nak..ko angkat ler sendirikan..

aku buat derk jer..ler..
tu ler..sbb nak jimat kos pengangkutan..nak amik sendiiri..
lepas tu malas nak angkat..kononnya berat..25kg jerrr lerrr.lps tu 5 bags jer..

malas aku nak layan..apek tu bebel2..
aku naik opis..lps tu apek tu cari org tolong dia..
aku dgr bising2 je kat bawah.
aku tgk..ade adik..cina tu tolong.dr opis depan..

bdk tu selambeer je angkat..aku suh adik tu pakai troli..
tp adik tu kata..tak berat..

apek tu ye ye ooo je..kata nak kasi upah kat org yg tolong dia.hampeh.
aku yg bayar adik tu..lepas tu kasi dia rm5..hengget..suh g makan..sbb dia kata takde..duit..

lagipun kan dia kata dia domam..takpe..aku kan kesah sgt..nanti aku tolak je peticash..
okeh settel problem..walupun senarnya aku bengang ngn apek tu..
tp aku senyum je.dengar segala bebelan dia..dalam hati..lantak ko le apek..dah ler baru masuk keje,.malas lak..

okeh nak cont mamam........

10 comments:

Neeza.Areef said...

sepak je apek tu..kekekee

syanis said...

hah setuju ngn sb... nak manja² plak

pRincESs_N said...

ciomm je apek tu...hahahhaha

CuTeMiUt78 said...

ada2 je apek tu kan kak.. nyibuk je

AzuraNizam said...

apek oh apek..eh nie apek saiful ke ape ek?

juelee said...

apek tuh saje nak ngegada ngan akak..

Ciklinn said...

hek elleh apek tu kak.... sajer jer lah tu.,...malas.. ha esok akak buat gaji..akak potong jer gaji dier... tak pon tolak RM5 sbb bgkat budak tu... wakakakakkak

CATZ said...

hahhaha..koser lah ko nak layan apek tuh ye..hiks...
so baik ko layan makana yek aty..
eh..opis ko ni kat mana???

attyfir said...

catz..dkt je ngn umah ko..

CATZ said...

atty..jom pi old town..
ada benda ku nak kirim kpd purp..nak pass ke adik ipar mu..