Aug 22, 2011

9 Tahun ,Mencari

Setelah hampir 9 tahun aku menjejak sahabat baik aku
yang aku kenali sejak dari sekolah rendah

Akhirnya kami bertemu jugak di muka buku
itupun masa tu aku ada terserempak kawan lama aku si sham kat pasar malam
rupanya dia dah jumpa dulu kawan aku si wawa ni

Si Sham lah kasi tau kat wawa , dia ada jumpa aku
dan wawa pun add aku kat muka buku
si wawa pun tak guna nama betul , jadik bila aku cari mmg payah lah nak jumpa
dengan tak letak gambar kat profile picture , mmg takleh nak cam



Tiap kali solat..memang aku doa untuk berjumpa dia
sebabnya kami memang kenal sejak dari kecik , dan selalu kongsi masalah

Terputus hubungan , bila mana aku tukar no hp atau hp aku hilang ke mcm tu ..
last masa tu wawa keje kat Qatar ,kami masih lagi berhubungan melalui telefon
tapi tak perasan tah mcmana , tertiba leh lost contact..

Alhamdulillah , doa aku diperkenankan olehnya
akhirnya wawa sendiri yang add aku di mukabuku
masa tu aku tengah sahur kt Mcd
online mukabuku , tertiba ada message
pelik gak ngn nama tu ..sekali rupanya wawa..
rasa nak menangis , bila tau itu wawa..syukur alhamdulillah

Sekarang wawa pun dah balik malaysia , selepas sekian lama duduk kat dubai
insyallah esok lusa kami nak jumpa..tak sabar nak jumpa ..nak cerita
banyak benda yang nak dikongsikan .

satu berita gembira menjelang syawal ..
syukran..

Sayu  rasa hati bila ramadhan semakin meninggalkan kita ,

.


18 comments:

cheqna said...

wah..kira hadiah untk raya la ni..hehehehehe

ietams said...

tahniah kak.. mesti happy kan jumpa balik kawan yg dicari²

lieyalatif said...

itu laaa faedah ade fb kan kak...ramai kite jumpe balik kawan lama...seronok sgt2....lagi2 yg dah bertahun2 tak jumpe tu...tau2 anak dah beranak pinak dah heheeheh...

Unknown said...

hadiah hari raya tahun ni... semoga persahabatan kalian diredhoi allah...

pRincESs_N said...

wahh...dpt jmpe balik mbr lame kan..

Unknown said...

wowiieeee bestnye nk jmpa sahabat..kwn yg baik n rapat susah nak cari pengganti kan..

Cheritera Kami said...

syawal ni bertaut kembali la kasih lama yg terpisah...

Puan Ninie said...

waaaaaaaaaaaa jejak kasih ni kak..:)

Pepel BoNda AmaNi said...

bestkan kak..bila kita dapat balik dengan sahabat2 lama yang penuh memori...

Neeza.Areef said...

yelah kdg nama lain..gambo pn lain..ye x ye nk accept kan

eLLy said...

kira berjasa jugak muka buku ini :p

sW33tdARLiNG said...

tulah dia..
masalah pertama, nama samaran.. masalah kedua, bkn gambar sendiri.. hehehehehe

Dee said...

kty..mcm tulah aku rasa bila jumpa kwn baik aku masa sekolah dulu kt fb..smpi menangis..tp skrg dia di london..hehehe..

zh-ena said...

mmg seronok kan k.atty bila dpt jumpa semula kenalan lama semula

Fazleyatul Aini said...

akak jumpa kawan lama. salah sorang kwn baik saya menyepi je dari kami. ntah apa masalah. tp dia mmg x suka join aktiviti ktrg. ada 1 tahun kot x jmpa dia.dia dpt keje kat klang pon tak bgtau, tukar no fon pon x ckp. harap2 raya kali ni terbukak hati dia nk jumpa ktrg blk. huhu

Umi_Aliesha said...

skrg bestkan..seme info depan mata..tp ada jg ler bahayanya...

mummysyafie said...

ayat yang last tu buat saya plak nak menangis kak..sob..sob..dah la tgh berduka cita ni.

happy utk akak sebab dapt jumpa kawan lama yang dah terpisah berbelas tahun

Unknown said...

mmg bestkan bila dpt bertemu blk nie,
hihihi