Apr 10, 2012

Ayam penyet


Lunch hour semalam makam ayam penyet..
sedap ke..ntah..aku rasa mcm tak sedap je..masin ..sambal dia ke masin ..ke apa ..aku tak pasti
ayam pun mcm kedekut daging..ke ayam tak cukup sifat je diaorg jual ..
lepas tu masa nak bayar , elok aku budget total aku ngn akak makan sekitar rm22
tertiba je boleh pulak jadi rm38..

ko bior betul weh..ni buat aku hangin ni..dah ler tak sedap..tertiba je mahal..
aku suh dia kompemkan balik..dia kata betul..dalam hati aku ..dah #%$#%^*&*
aku ulang balik apa aku makan, ayam penyet 2 set , ais kosong..
takde order pun air sodap ko..tambahan ayam ko..lempang nak !

lepas tu cashier  tu tgk balik..baru nampak apa salah..
baru cakap harga sebenar, kan betul..aku kira rm22..
otak aku..bila aku makan ..dia terus scan brp rm harga nanti aku patut bayar..

lepas dah salah bukan nak minta mahap..buat derk..je..mentang2 ler kedai ko ..
konon popular ..ramai org..
tapi takde pun sedap mana..bagi aku ler.
.tekak org lain..tak pasti pulak..



----------
Sent from my Nokia phone



19 comments:

cheqna said...

sedapnyer..

wahida said...

ayam penyet mana akak makan ni? adoi la hai...

paling bengang bila dah buat salah tak reti nak say sorry...grrrrr!!

wantie said...

Amboi.... kalau lebih seposen dua tu tak per ar. ni dah lebih 16 hengget. melampau ar...

kalau akak nak tau, T pun tak suka ayam penyet ni. sebab tekak t pun tak sesuai kot.

Kat sini Ayam penyet ni ada kat Bukit Jambul je kot.

lieyalatif said...

alamak! kat mane ni kak ty....wongsolo ke AP...lieya suke gi yg AP tu.....dieorg ni kadang2 manners layan customer tu kureng...tu silapnye..customer kite kene amik hati...baru laa kite dtg lagi n rekomen kat org lain kan kak ty.....

mamyharraz said...

yelah kan kty sy pun sama..kalau mkn otak ni automatik dah scan harga yg patut kena bayar..bila lari je total sebenar mestilah kita tau kan.

pernah mkn sini jugak..tp masa tu tgh demam jd lupa dah sedap ke tidak hehe..

rasp said...

sib baik u double check kan...
mmg ngarut lah kalo more than rm30 tu....

Izzatul Azma said...

huish jauh benar beza rm38 ngan rm22 tu kak

nabilah_2908 said...

kedai mana tu..? huhu..

sy dah banned restoran ayam penyet AP..mmg tak masuk lagi dah..kes lbh kurang mcm ni gak...

Rinna said...

Kedai kat mana nie.. ish tak patut betul.. Tak penah plak makan ayam penyet lagik.. nampak cam sedap..

ct rahani said...

masa kt srwk hari tu tekak sy asyik layan ayam penyet je.. rasanya tu je makanan yg boleh masuk ngan tekak.. skrg tengok ayam penyet pun dh jemu.. hehe..

Neeza.Areef said...

ada hati nk cong org ek..customers right kan kna pertahankan..good job

SURIA AMANDA said...

macam2 org macam2 ragam kan...

Unknown said...

skrg banyak kess tifu camni....so better suruh kira balik...kekadang org dok cakap pasal makan pun nak berkira...bukan berkira .kena ajar sikit depa ni

Anamarza said...

Kalau my hubby tu dah sound dah cashier tu, ada ke buat senyap tak minta maaf langsung..tak patut...

Dee said...

ayam penyet mana ni kty? melampau giler harga kalau 38 tuh..

eMMe said...

a'ah kak ty, bukan sdap sgt pun ayam penyet, heee... Tapi kalo dah lame x kene, skali kene, sodap jugsk yea!

Softtouch [Hanim] said...

uiiiii cekik darah nasib kty tegur dia...lama dah xmkn ayam penyet...

ietams said...

haiihhh bahyer betul kedai mkn main ikut sedap bantai je kire. memang nak kene cek betul2 kan,
kalau tak perasan, habis la membayar lebih dr harga yg sepatutnya

Pepel BoNda AmaNi said...

dah lama xmakan ayam penyet...sedapnya lahai....