Apr 20, 2012

Semalam pergi Klinik jumpa doctor Bangla

Aku dah demam masuk semalam sudah 3 hari
tapi semalam semakin teruk, bila tekak rasa sangat-sangat sakit
sampai nak telan airliur sendiri pun susah..lagi lah kalau nak makan 
lepas tu bila malam je , badan rasa panas yang rabbi, kiranya panas dalam sebab tekak sakit

Jadi along ajak pergi klinik
pergi lah satu klinik kat kajang 


Masa register, boleh ler pulak 
nurse kat kaunter tu tanya..ye nak apa
padahal orang awal-awal dah kasi medical kad
lepas tu boleh lagi tanya 
pesakit luar ke?
aku jawab, mana ler saya tau, saya pesakit luar ke..pesakit dalam ke dik, saya demam nak jumpa doctor
dalam hati dah ragu-ragu, awat ler nurse sengal ya rabbi nie


Tak lama lepas tu , nama aku dipanggil tu pun salah kot dia panggil nama aku 
Ada penambahan Nor..aku kalau orang salah panggil nama memang aku buat derk je lah..dah mmg bukan.
nama aku takde nor..maybe orang lain , tapi sbb nurse tu panggil banyak kali , aku syak itu memang aku..aku whateverlah kan ..

 All picture credit to google.

Sekali masuk dalam jumpa doctor, bagi salam ,aku agak terkejut
sebabnya doctor nya macam bangla
cakap pun ada slang lain macam skit, slang macam bangla..
dalam hati aku dah berkata-kata..dah takde doctor locum orang malaysia dah ke..?

lepas tu doctor cek semua..
suhu badan aku 37.5 , tapi doctor tu kata tak demam..waklu..betul doctor ni tau, orang rasa badan ni panas sangat ,dah le pakai termometer yg lekat2 kat dahi tu..

Tapi malas nak layan..lantak kau lah doctor disitu..
keluar tunggu nama dipanggil.salah lagi panggil nama..
padahal dah kasi ic ,dah kasi medical card..masih salah lagi..
 sebut nama orang

Camner ler buat kerja..nama orang dah terang2 ada kat ic tu pun..tak nampak..!!
dan satu lagi yg jadi masalah besar, medical card tak boleh nak swipe
jadik tak de resit? camner tu?
kot harga ubat tu baru rm80..senang2 je kot leh tipu jadik rm280
aku suh buat payment voucher , nurse tu kata tak boleh kecuali
bayar pakai cash..
aku sound..lenkali kalau ada problem..awal2 kasi tau.
kitaorang boleh pergi klinik lain..

Tapi pucat jugak muka nurse tu
sbb dia tau jadik kesalahan
aku minta resit tapi dia tak boleh keluarkan..
aku pulak saje je , kalau ada apa2 nanti
akak cari kau..aku suh dia kasi nama penuh dan ic..

 

15 comments:

mamyharraz said...

klinik yg sy selalu pegi pun gini tau kty..paling vengang..dahlah kita selalu dptkan rawatan kt situ tp selamber je dok meraban panggil nama kita sukati dia T_T dahlah nurse sombong. -_-

nasiblah berurusan org mcmni kan kty..

eMMe said...

Kak ty tak sihat ek?
same la, saya pun tak sihat, ape2.. harap akak cepat sembuh, n next time, akak jangan la gi klinik tu lagik... takot kene tipu... tah2 klinik tu beroperasi secara 'haram', takde lesen perniagaan, sesuke je buka klinik tanpa kebenaran kottt, hahahaha....

wantie said...

T suka panggil mat mat bangla ngan pnaggilan " Abang Desh"hahaha..

sian akak, dah le demam, kata tak demam pulak. pastu ada masalah ngan nurse tu. sabar & berehat ye. dugaan di waktu demam ni.

ct rahani said...

klu sy pun tensen kak.. mahal plak tu bilnya.. padahal bkn sakit teruk pun.. demam jer.. huhu..

lieyalatif said...

eii kak ty, mcm tak berbaloi lak pegi klinik tu kak....lieya pulak bace yg sakit hati...ape la kan....

geet well soon yeak kakty...

ietams said...

Mmg geram gak kalu kita dah bagi detail diri segala tp salah sebut nama mcm tu..
Cuaca tak menentu skrg buat badan panas dalam..siyan kak ty.. Doktor leh kata tak demam

nabilah_2908 said...

ada pulak doktor bangla...hmm...

hari ni macam mana..demam dah kebah..? moga cepat sembuh... :)

rasp said...

dah ler tengah tak sihat...
mmg lah kasi hangen jer bila mcm2 hal kan...
hope sis cepat2 lah recover...

zh-ena said...

SAMA KES MCM ENA LA KAK
CKP PENING KEPALA DOC BLH CAKAP TAK DEMAM PUN

ENTAH APA2 LA DOC SKANG NIE

Fyqa said...

huihh.. bole thn garang jugak neh,
huhu

Hazlina Shahrel @ The QueenWidelia said...

menyirap jgk kan klinik mcm nih.. dah le tgh mood tak baik sakit.. macam2 hal lak bleh jd.. heheheh

semoga cepat sembuh!

Softtouch [Hanim] said...

mmg geram bila sy bc n3 ni kak...

mcm xhargaipelanggan/pesakit...nak keje ke xnk keje org tu?

eLLy said...

Amboi dlm sakit2 tu boleh lak dia bertukar menjadi segarang harimau eh ;p

Zie Madini said...

semoga cepat sembuh :)

ALoNa CintamaniszLite said...

Skang byk pilihan dh klinik yg bagus2, kan...jd, dorang kena jaga ler betul2 klinik dorang tu kalo nk umor kliniknya panjang, hehe. Tp tu kalo swasta la..hehe..