Apr 5, 2012

Kejadian Di Mydin

Waktu time tu lunch hour
tak tau nak buat apa , nak makan kenyang 
jadik jom kita ke Mydin beli apa yang patut
Masa Akak cashier tu kira 
aku ada terperasan yg dia terscan 2x
tapi dalam hati , terpikir maybe yg masa dia scan 1st time tu ,tak jadik kot
jadik sebab tu dia scan 2x 
jadik bila dah settle kira..dah bayar ,aku masih tak puas hati 
tengok resit..yes confirm dia scan 2x 


Jadiknya aku masuk balik ,cakap ngn dia 
yang dia dah scan 2x ,

Lepas tu cashier tu kata 
kalau nak duit balik kena isi borang le apa ler
Tapi aku cakap..ko yg salah ko yg isi sendiri form

 ko buat ler apa2 pun 
janji aku dapat duit aku balik 
walupun hanya rm1.85 
cukup utk aku beli nasi lemak dan minum ais kosong tau..


12 comments:

wantie said...

kekadang T pun sama kak, bukan nak tengok sangat resit tu, pas bayar terus masuk poket.pas ni kena hati hati.

Tapi kan, ada sekali tu beli sayur ja kat Tesco, pas tu bila time nak bayar, sampai 70 hengget. terkejut la T. bila belek belek rupe rupenya. kod bar kat brokoli tu yg salah.

dorang silap letak kodbar. bila scan seketul brokoli tu harga 35 hengget. wal hal harga sebenar 3.50 je.

Unknown said...

yess use ur "power" sis...walaupun seposen still our money...ada pulak dah salah key in suruh kita fill in form rasa cam pangggg!!!

Fiza Rahman said...

Saya pernah kena kak, tapi kedai runcit lah. Dah sampai umah baru perasan dia scan 2 kali. Klo kat kedai lagi memang saya minta balik.

Skang ni klo beli brg memang saya akan tgk resit tu.

mamyharraz said...

dah salah takmo bertanggungjawab mmg nice kan kty.kalau sy pun hangin.
walau singgit tetap duit kita kan.

AzianKhalil said...

pernah jadi kat giant...beli huggies anak...pastu dia kata kena isi form la..kena jumpa pegawai khidmat pelanggan la..hhhmmh kena tengking depan org ramai tu...

mama tisya said...

sy pn slalu check resit..kdg2 kita tgk rege kt rak lain tp time scan lain..tkpn kdg2 ada yg diskaun tp tk dpt...tkpn mcm kak atty terscan 2x...

Irfa said...

atty
kalau perati betul mmg selalu berlaku kesilapan mcm ni.tp yg menyakitkan hati tu bukan main susah nak dapat duit balik

Neeza.Areef said...

stuju dgn tindakan kty tu
nnti duit dia jugak yg over
wpn bpe sen pun kita jgn bg muka kt cashier yg keja sambil lewa ni..za pn gitu kty klu was2 dgn bunyi scan tu mmg aku cek

ALoNa CintamaniszLite said...

Leceh kalo cashier terbuat keje camni..dan leceh jgk kalo brg yg kita amek tu takleh nk scan...bertambah leceh kalo nk gi menukar barang...nasib ler perkara cenggini susah nk berlaku. Kalo selalu mmg tak kena komplen pasaraya tu, hehe..

rasp said...

customer is right!

Izzatul Azma said...

saya pernah kena beli pan kecik harga rm7++ sekali scan rm20++ suami yang bayar time tu, saya pergi tempat lain. Pstu tengok resit apsal mcm mahal sangat ni. Check2 confirm ada yang salah. Tapi Giant ni senang. Hehe pergi je kaunter tu, jap je dia dah bagi duit balik :)

Softtouch [Hanim] said...

eiii bahaya ni..amik kesempatn ke apa tu...nasib kty cek