Apr 26, 2012

Seminggu berlalu

Sejak rabu lepas aku asyik demam..kejap elok.kejap demam.lagi bila petang lagi teruk demamnya
Tapi macam biasalah..bukannya ada apa..cuma semuanya adalah kerana sindrom pms..
kalau tak demam..pening kepala macam nak pecah pun ada..

Alhamdulillah hari ni beransur kurang demam aku
semalam petang macam biasa , aku balik pukul 5 dari keje
kadang aku keluar lambat ,sebab nak tunggu si akak anak dara aku tu balik dari kerja
aku akan round2 kedai sekitar tempa keje si akak
semalam cadang di hati nak beli stok tudung ,sebab semua tudung macam dah tak elok
ingat semalam nak cari lah tudung kaler grey,brown and green ,sebelum kita soping
'kita keluar duit dulu , masa masuk je bank ,ada orang tegur
dari dulu aku selalu cerita, aku ni memang susah sikit nak cam orang
ye lah aku sememangnya rabun teruk..tapi degil taknak pakai spek..

Agak terperanjat jugak ,sebab masuk2 bank je orang tegur
kot2 menang cabutan bertuah ker..dalam hati mengucap panjang aku

lepas aku senyum pada orang yang tegur aku tu
aku terus ler minta mahap..sorry ler..aku memang tak cam kau..kau sapa eh..hahahhahha..dalam hati mampus aku, tapi aku kena berterus terang..aku memang tak ingat langsung

lepas tu kawan tu cakap ler nama dia..dia citer sikit2..owh dia pernah satu kelas dengan aku masa form 1 dan form 2..punyalah lama..manalah aku nak ingat ..nasib dia okeh je..lepas berulang kali aku mintak maaf..

Minggu ni bz sikit nak audit..bz ngn account..sebut pasal account ni ..dulu masa sekolah memang le belajar
tapi bila kerja..lari bidang sungguh..rasa tak suka sangat ..tapi nak buat camner..dah tugas,.tak suka-suka .pun kena buat jugak

lepas tu pasal facebook..aku jarang hapdet status..tapi selalu jer online, baca status kawan2..dari situ
aku tau apa jadi dengan kawan2 aku ,
tapi aku kelakar jugak dengan style separuh2 manusia separuh..bukan..nie..hahhahhaha..
masa nak kawan kita..bukan main lagi add kita sebab nak kawan kita..
padahal kita tak hingin pun nak kawan ngn dia..
tapi lepas tu bila dah ada buat kesalahan..malu sendiri..terus unfriend ngn kita..
ko ingat ada aku kesah..sebelum kau unfriend aku..aku dan block kau dulu..sebabnya kau tak berhak tau pun pasal kisah aku dengan family aku..kau tak berhak pun tengok gambar2 kitaorang..

Jadi dengan penuh rasa hormat..dan sedar diri kau..kau unfriend aku dan sewaktu dengannya
kitaorang ada apahal..sikit pun tak kesah..
Cuma senyum je lah dengan tindakan kurang matang kau.
sebab sikap tak matang tu lah..kau tidak disukai..

.

15 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

mmg pun ada kawan yg mcm tu... x rugi pun dia x jadi kawan kita. tapi dia rugi x ada kawan mcm kita.

betul x?

Unknown said...

cuaca mmg tak menentu...kena minum air bnyk2....beselah sis perangai manusia time nak mintak tulun kan main......

lieyalatif said...

sian kakty masih ade sindrom pms tu kan....lieya sebelum kawin yg teruk kak....tapi bile dah kawin ni dah kurang sikit, cume baran mase nak period tu tetap ade....huhuhuhu

alah kak, mmg mcm kes kat dunia fb ni kak....sabar jek la kak, yg penting kite tak kaco dunia org kan kak.....

Neeza.Areef said...

klu kwn dah lama sgt zaman skolah2 dulu mmg la kurang cam kan..kot2 dulu x bpe nk lawo skang mak aih cun melecun..klu dulu cun skang gedebeh pn ada kan..hihi

wantie said...

kalau org yg tak pndai nak guna kebaikan Fb. lebih baik tak yah friend ngan org cam tu. wat pe nak friend ngan dia kalau nak jadi friend sebab nak tau hal peribadi org sebagi bahan nak mengumpat mengata.

tak yah layan.

mamyharraz said...

kty...kita sama! sy pun minggu ni langsung tak produktif.pening.sakit kepala.cukup lengkap.

kadang situasi org tegur mengejut ni buat kita blur kan kty..hehe jenuh nak undur memori lama supaya ingat.

CuTeMiUt78 said...

salam singgah sini kty..
lama tak jenguk kty sekeluarga.. byk citer dah ketinggalan

ALoNa CintamaniszLite said...

Alhamdulillah, dh baik demam, ye..
Demam lama2 ni..risau jgk, kan..tp dh elok ni...alhamdulillah..

edane said...

moga cepat sihat ye kak...

memang tak suka juga dengan manusia yg begitu. add kita semata-mata nak tahu kisah kita je!

tak suka manusia begitu. tak kawan dengan dia lagi bagus kan...

zh-ena said...

ena tak kenal org pun akan tanya blk
saper nie
nak buat mcm manakan
kena la tanya jenis tak ingat org jgk ena nie :D

Softtouch [Hanim] said...

bengang betul kty ngan kwn kty tu.....heeeee

wahida said...

saya takde FB...oh, alangkah bestnya...


p/s: kak, saya pun jenis lambat cam org...huhu...

Zana Nordin said...

alhamdulillah kak atty dah sihat sikit

he he he...zana plak jenis yg menonong2 jer kak..kadang2 tu nampak cam kenal orang tu tapi malu nak tegur..nasib ler......he he he

ct rahani said...

get well soon ye kak.. pasal kwn2 tuh so far x der lak kisah2 camtu.. klu sy kenal sy add la.. klu x biar je pending camtu.. hehe..

NzA said...

sabo jelh atty......hilang 1 ramai lagi kwn keliling pinggan....
Kakak dpt smbung blajar kt mana atty?????