Dec 31, 2009

Time Orang lapo ..time tu lah Gas Abis

Kejadian Petang Semalam ..ingat nak masak lah .
sekali ..masa tengah terkedek2..nak naik tangga nak sampai pintu umah ..
akak kol cakap ..gas abis ..tensi jew kalo nak masak gas abis ..ari ujan ..mesti lah org gas lambat antor..lepas tu aku ade plan nak kuar..jadiknya ..

Suh semua siap2..jom kuar..makan kat luar..jew..
adik cam bese tak akan ikut..lah ..kan ..jadiknya kasi je duit.suh makan kat gerai tepi umah aku tuh ..

Kami semua pun pegi ar makan kat Anugerah Sek 8 ..depan PKNS BILLION..
aku kalo datang sini mesti makan satay dia..sbb aku rasa sedap lah ..
tapi semalam masa aku makan .cam tak sedap lak..tak sedap ..sbb banyak letak lemak ..
aku sound je direct ..masa bayau..

nasi goreng daging ..


fir yg tak leh lapar..kalo lapar ..
dia bising , tak larat nak buat itu lah ..ini lah ..
jadi seblom mula misi ..kena kasi dia makan secukupnya

Gas saat nie aku lom beli lagi ..tak berani lak aku nak kol ..suh anto..
sebabnya akak sorang je kan kat umah ..jadiknya ..aku balik kerja karang lah kot..baru aku order gasnya ..rasanya ari ni pun tak akan masaknya ..adew plan nak kuar lagi ..

21 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

adoi...bila jadi cam kes kak ty nie..mmg tension kan..time nak guna tu ler dia nak abis...

apa kata kak ty beli satu lagi tong gas utk back up kalau tetiba abis...yelah...buatnyer dia abis tengah masak2 untuk tetamu..x ke haru jadinyerrr

pRincESs_N said...

N x pnh mkn kt anugerah tuu k.ty..ade sate ekk..

Hasnah said...

hehhe sateee yumm yumm sedapp~

Suziey Ahmad said...

hahaha potong stim btl gas abis:p

aah la kty..skang org jual satay byk letak lemak..nk untung

attyfir said...

zana ~ umah kty takleh pakai 2 tong.bahaya umah kecik .takut apa2 jadik kang ..

N ~ aah ade N...sedap senarnya tapi kalo ltk lemak jadik tak sedap

asna ~ nyammi..kan sate

suziey ~ tu ar nak untung kan ..

Nurhayati said...

yati pernah skali kakty.. tengah2 menggoreng tu tetiba gas habis.. aduhai frustnye la..

tgk satay tu terasa nak plak.. aduhai semua makanan yati tgk semua nak.. kalah orang preknan ni hehe

attyfir said...

yati ~ ekekekeke ..yati makan byk pun comey jew..

malinasiam said...

aku slalu kena mcm ni
mlm pulak tu
mane ader org nk ngantor kan
sobsobsob lah

♥cybermummy♥ said...

tu nama nya mengetest keimanan . hehehe

Puan Ninie said...

heheheh
ni pon penah kena kak..time menumis tu laa plak gas abes..

spoil btol!!
hehehehe


waa arini kuar mana plak kak?
sambut nuyer ke...
hhehhe


selamat tahun baru ye kak atty..:)

attyfir said...

malina ~ ko time malam2..aku lak time ujung bulan

keen ~ itulah kan menguji keimanan kita.

ninie ~ tak ar..kty sambut tahun baru area bangi jew

Unknown said...

sedapnyer makan sate ni yg buat tingin ni

hepi new year sis

rasp said...

i tension kalo tengah dok masak, gas abis!! potong tul :D
adik tu peel cam anak2 i yg 3 org tu sis...
lebih rela dok umah dari ngekor ibunya...

attyfir said...

happy new year posh .

rasp ~ tu ar..hangin je.jadiknya ..

CuTeMiUt78 said...

eemm memang tensi je kan.. bila semangat nak memasak tetib gas habis.. eemmm takpe.. plan2 jgn tak plan k kty

yanadzul said...

kak atty

smlm nak masak camni jugak la..gas abis..

Softtouch [Hanim] said...

haah kalu gas abis dr ade mood nk masak terus xde mood...suka sgt nasi goreng daging...

zh-ena said...

kat umah ena pun bila minta antar gas punya la nak smp

genny da bomb said...

saya pun suka sate situ..

tak ajak..umah saya lorong belakang tu je kak..hihi..dekat hasan cafe sana..hehe

attyfir said...

ENA ~ KT UMAH KTY NI ..CPT SAMPAI

GENNY ~ OWH UMAH GENNY AREA SITU YE ..

Suzana Ikram said...

paling x suker klu tgh msk gas xde.. huhuhu. leceh..