Dec 31, 2009

Check List Barang Sekolah Fir..



Semalam..kami ke Tesco dan Alamanda ..
cari barang2 sekolah Firdaus..tambah kasut lagi sepasang..
uniform sekolah lagi 2 psg ..beli alatan tulis..okeh ..semua dah complete ..
tinggal nak masuk sekolah je ..
Sabtu ni ade orientasi Utk murid tahun 1..di SKBBB..

Hari nie..masa aku nak pegi keje ..
lalu Sek.Keb.Sek 7 BBB..aku tgk ..ramai budak2 yang pakai baju sekolah .
mesti semua budak2 yang nak masuk tahun 1 kan! ..confuse aku ..
Risau lak ..kot ..Sek fir ..pun ari nie ..

Tapi aku cek surat yang ade dalam dashboard kete ,..2 Jan..pukul 8.30 ..
banyak kali aku baca aku ulang..takut lah kalo tersilap ke ..apa ke tak pasal je ..kang.. ..

Senarai Barang Sekolah fir yang dah Lengkap:-
Baju Sekolah Agama - 3 psg - check (lom bayar lagi upah kat maklong )
Uniform sekolah kebangsaan - Baju ade 4 pasang , Seluar 3 psg
Color pencil - tak beli ..banyak dpt hadiah .
Pencil Case - tak beli - banyak dpt hadiah gak
t-suit - sehelai
tshirt putih - sehelai
kasut sekolah - 2 psg
Beg Sekolah Agama - dpt hadiah
Beg Sekolah Kebangsaan - dah beli
Setokin - dah beli
Kunci rumah - lom buat lagi
Yuran /Buku - Sabtu ni baru bayar/beli

Apa lagi ye ..aku belom sediakan ..
rasanya semua complete ..
lencana sek Agama lom ltk ..
lencana Sek Keb ..lom beli..

Sekejap jew..Firdaus ..dah nak masuk Tahun 1..rasanya Firdaus takyah tunggu2 kat sekolah nanti .sebab dia jenis budak yang pandai bawak diri..cuma .nanti dia dah pegang duit belanje..nak ajor..dia camne nak simpan/saving je..takut dia kasi org lak ..

Harap Firdaus belajar pandai2 ye..jangan banyak main ..tau !

p/s : Fir baca tau blog aku ..hari2 mesti masuk blog mama..

17 comments:

lily lotus said...

study rajin2 fir..

CuTeMiUt78 said...

eemmmm kejap je dah beso dak fir ni tau.. semoga fir menjadi budak yg rajin k..
hik..hik..hik.. bagus2 jd dia tau apa citer mama dia kan

farish izaryl @izreez said...

hahha sume duet tuhh

Dee said...

kty..aku baru gi beli brg mimi semalam..xpe..dia register 6/1...kelas pun start 11/1..aku ada masa lagi..hehehe..moga fir dgrlah nasihat ko tu kty..jgn jd mangsa buli..

~finee~ said...

wahaha cepatnya fir dah besarrr...sonok la dia eh nak sekolah

rasp said...

nak tergelak tgk dia terduduk try kasut tu...
blajar rajin2 ya fir...
and jaga diri baik2 kat skolah nanti...

Amiha Ayu said...

maknanya.. for adalah sebaya dengan bigD...
ler..macam mana la ayu baru perasan ni?
isk!

anyways! best of luck FIr!

VISIT ATS-SHOPPE ~ Click here for a lot of products out for grab!

attyfir said...

lily ` tq

rina ~ tu ar sekejap je dah besau

rizz ~ tu ar ..semua money2.

dee ~ itulah aku risau tu ..aku pn semlm baru settle..

finee ~ happy gak .sbb lain skit ngn sklh tadika..

rasp ~ busan dia menerai kasut sklh .yg dia tau nak pilih menan..

Liza said...

mmg nervous bila anak masuk darjah satu, tapi fir ni budak pandai, mesti ok punyer

attyfir said...

ayu ~ aah diaorg sebaya ..
liza ..maknya neerbes lebih.dr anak eh .

Suzana Ikram said...

time ni la ibubapa bz mencari keperluan anak2..

wah dh siap sis persiapn fir nk ker sek.. rajin2 belajar ye fir..

Hezesuze said...

uik kita same2 sibuk arr kty nk wat persiapan anak skolah..

anak ze yg sulung pun masuk darjah 1....esok orentasi nye....hehe

Syima Syaz said...

fir, belajar rajin2 fir. igt pengorbanan mama tau.cian mama byk kuar duit tu.fir mesti budak pandai,kan...=)

Dj Epoi said...

Study Hard ,,,,
Dont Be .....
Jaharddddddd!! hehehhhe

Selamat Bersekolah kembali Dik Fir

NzA said...

Hepi New Year...n slamat melangkah ke Year 1 utk fir....blajar rajin2 ye...

pRincESs_N said...

wahh...listing tu k.ty..byk kn keperluan skola ni...

Anie said...

wah fir pun masuk blog kty yer....bagus2....ada bakat jadi bloger top tu..