Jan 28, 2010

Aktiviti Di Petang Hari



Selalu ..lepas balik je dari keje
Aku akan ambik akak kat umah ..lepas tu
akak ade je benda yang nak di cari nya kat Pustaka Rakyat Sek 7 ..
Hari-Hari ade jew buku ..yang nak di beli .

Jadi bila ke sana ..aku pun mengambil kesempatan
Untuk belikan fir..beberapa buku latihan .utk dia buat ulangkaji kat umah ..

Selalu lepas kitaorg merayau-rayau dalam kedai buku ..nie
kitaorang akan pusing-pusing kedai makan area Bangi nie ,mengetest sedap ke idak
makanan kat kedai tu ..nanti lah kalo rajin aku buat review..kedai makan ..

Aktiviti harian aku pun dah berubah semenjak firdaus dah sekolah kebangsaan nie..
tersangat sibuk ..lelagi kalo di petang hari .hinggalah ke malam .

Lunch time pun aku tak sempat nak makan ..tu yang bila nak amik dia balik sekolah .
time tu lah ..baru aku makan ..tapi hanya aku..akak jadi peneman..
dia nak mama dia masak ..ye..aku seorang je yang makan ..

lepas fir balik dari sekolah .aku bertungkus lumus
berperang kat dapur..memasak utk anak2..
kecuali kalo dah penat sangat ...dah memang tak larat..baru aku tapau ..
tapi sangat lah jarang.sebab anak-anak lebih suka aku masak dari beli ..walupun yang ringkas2..aku pun takut nak menapau ...takut .tak sedap.dan kesian anak-anak aku ..
walupun apa yang aku masak ringkas..tapi .itu lebih membahagiakan anak-anak aku .
bila tengok diaorg makan dengan ..bersemangatnya ..aku pun happy ..walupun penat..

15 comments:

Suziey Ahmad said...

umangaih..hr2 g kedai buku..mmg famili yg rajin membaca..hehe..

malinasiam said...

aku pon cam ko gak
hari2 kena masak
huhuhuhu

ita cutevirus said...

kak,
cam best je buku mengurus anak² yang susah belajar tu...

ape name publisher nyer kak?? ingat nak beli laa..

attyfir said...

nak buat po lagi suziey ..kono lah pegi ..taknak buat masa..

na ~ tu lah ari2 kena masak ..ate chef makan kat kedai

ita ~ tak ingat ..tp pustaka rakyat sek 7..

Amiha Ayu said...

bagus kak.. air tangan akak tu la pengikat kasih sayang akak n anak2 akak..:)

Kedai Online Anda <-- click SINI

pRincESs_N said...

anak2 happy mama pon epy kann...

Softtouch [Hanim] said...

rajin akak beli buku yer..baguslah mcm tu kak ty..

betul lah org kata kalu anak dah besar dia mmg akan request ape yg dia nak makan n nak kita masak jugak..yelah diorang balik sekolah mesti lapar, balik2 jer mesti nk mkan kan?

adenium said...

nampak bagus buku tuh kakty... emm dok pikir2 nak beli kan haziq such books jugak nih sebenarnya..hehehe..

sueanne said...

walaupun penat..tapi berbaloi-baloi..hehehe

Dee said...

kty..ko masak mmg sedap..itu aku mmg respeklah..

pastu kan..aku kalo ko letak dlm kedai buku tu 1 hari pun aku ok je..sapalah antara anak2 aku tu yg ikut jejak eh..hmmm..

attyfir said...

dee ~ itulah kan .besh kan duk dlm kedai buku .

Neeza.Areef said...

klu anak2 suke masakan maknye baik masak kan..lg berkat

Me, Mrs Taj said...

rindu pustaka rakyat..mcm2 ada kat sn kn?

Unknown said...

samala aku ty..nk memblogging pun ase malas asik kena pantau dia wat keje2 skolah... aduhaii letih upanye ade anak2 skolah ek

CuTeMiUt78 said...

bagus.. bagus.. rajin2 la membaca.. aaahhaakkss..
betul la kty.. klu tgk family skee dengan apa yg kita msak.. rasa seronok je kan.. hilang rasa penat