Jan 13, 2010

As Ko Teruk....

Aku agak bengang ..ngn Astro..
aku langgan package astro sejak tahun 2000..
baru sekali lah aku bayar lewat..
itu pun sebab gaji aku agak lewat..Dec 2009 ..
9 Jan baru aku dapat gaji ..
Jadinya petang..9 January baru aku bayar menggunakan cimbclicks..

Balik keroje 11 Jan..
akak cakap .Astro rosak ke ma..
Aiik..aku ..dah jangka.nie mesti Astro dah kena potong ..
Jadik aku buat panggilan ke Customer Service..
Cakap..aku dah buat payment..since 9 Jan.okeh ..diaorg kata nanti diaorg aktifkan balik
lepas 3 jam aku kol nie .

Udahnya puas lah aku tunggu ..nak tengok awan dania . .hampeh takde.

Semalam lepas akak balik sekolah .
aku suh akak cek balik ..nan ado gak ..aiik..awatnya ..ni buat aku hangin.
jadiknya aku kol lagi..terus downgrade..puas ati aku ..selama nie bayar nak rm60..sebulan .tade dpt apa pun ..

Balik kerja..try on balik astro nan hado gak ..
asik tulis kt skrin tv..smart card invalid..
aku kol lagi customer service..
diaorg cakap diaorg dah active kan account aku sejak malam semlm lagi ..
Jadik mungkin ade salah kat mana-mana..jadi minah tu ajo cara-cara nak on asteruk tu
lepas ikut direction diaorg kasi ..still tak leh gak ..
jadik nya minah customer service tu cakap ..kena tuko sim card baru .

Aiiik..aku cakap..lah .korang potong suka ati korang..baru 1st time aku lambat bayau..
dah le aku dah lama jadi pelanggan korang..kalo ade stesen tv swasta lain ..
dah lama aku potong je account ngn asteruk nie ..
pakkal..jew..kat umah aku nie..kalo tak pasang asto..tv langsung takleh tgk ..gambar itam putih ..bintik2 je kuar..

Lepas tu minah customer service tu cakap ..
kalo nak diaorg antar simcard baru ..amik masa 3-4 ari bekerja..lepas tu tanya lak .aku macamana..

Aku cakap lah macam mana nya apa..
Hantar je.lah ..terpaksalah ..tunggu..abis tu u nak i buat apa lak kan ...aku nak marah minah tu pun tak guna gak ..jadi aku still control gak .ayat aku pada dia..sbb tau .dia hanya menjalan kan tugas..walupun hati aku nie .gelodak marah ..

Kalo kat Malaysia ni ade stesen tv swasta yg lain ..aku rasa ..ramai dah tak langgan astro .
yang makin lama makin mahal .service camtu gak .time ujan .je tak leh nak view..

Nampaknya ..minggu depan ler aku baru leh tgk tb..

ASTRO..KO MEMANG TERUK KAN ..!!!!..





23 comments:

Hernee Nazir said...

a'ah la kak..klau lmbt byr sket cpt je dorg call la ape la..tp time ujn ttap service hampeh..

Ummi said...

atty,

astro memang asteruk....

Blog Eazy Izzuddin said...

betul3x
mmg asteruk..
huhu
mak baru je langgan astro thn lepas
mmg ketinggalan zaman,huhu

Dee said...

alala..sabar kty..dee pun penah kena kan..nk buat camana kalo dh dia je monopoli..

yatie said...

hahaha kak...saya pernah kena gak...tapi kalau terlebih bayar dorang syp plak... dorang tak call call tanya bila nak byr? normally dorang call...kan...

BTW akak complain jer sbb dorang record kan so sure nanti dorang dengar gak complain tuh
tapi yang tak best... dah lah stesen berbayar... iklan tak agak-agak gak... hujan jer takde citer... mmg tak puas hati

Neeza.Areef said...

tu la diorg ni bkn leh lmbt skit..gitu lah..tau nk cut jek

a-as said...

ingatkan As mana yang teruk tu..hiks!

a-as

attyfir said...

hernee ~ itu ler..

ummi ~ asteruk ..ekekek

eazy ~ hehehe ,,jgn lambat bayau tau

dee ~ mmg sabar lah dee..sbb tu takde maki hamun ..kalo dak ..haktuih..semua kuar..

yatie ~ tu ler pasal.kty cakap gak ngn customer service tu apa kty tak puas ati .cuma tade lah nak marah dia..kan slh customer servce tu kan ..

za ~ tu lah ..baru lewat je sikit ..kena cut..lepas tu ..terus rusak...tu yg sakit ati tuh ..

as ~ bukan as nie tau ..ekekekke

Jasfyra said...

dulu saya pernah jd customer service astro...cam poyos jek..huhu.xsokaaa

nyampah ngan astro ni kan.dah ar mahal makin,cita sama jek ulang2.betul kata kakt,kalo ada stesen swasta lain,kompem amik yg lain

Hezesuze said...

kes yg pernah ze alami jgak kty...
pastu kalo ujan langsung xbleh review kan....huh!

danishahumaira said...

memang pun kak, kalo adalah tv swasta yg lain mmg asteruk ni da lama lingkup, sekrg diorg berlagak la

attyfir said...

zuera ,danishumaira ~ itulah ..kita tak diberi pilihan selain dr asteruk ..

ze ~ sakit ati kalo ujan ..lagi kalo tgh tgk citer..besh ..

pRincESs_N said...

btl2..astro makin mlampao skg...

Suziey Ahmad said...

aah astro mmg cenggitu..byr lewat potong..tp kalu ujan xde siaran xplak dia minta maaf..

ismimaizura said...

sbr kak..truk btol diorg ni..sy amik pakej murah je bln 30 lbih je..tp sy byr lewat x de lak kna ptong bagai..emm..x sma erkk dia pnye services..nth la x paham gak..

bintangku said...

ha'ah... asteruk mmg teruk.. Lambat skit dah ler kene potong, kene cas lak tuh. Huh! Cekik darah!

adenium said...

sabar kakty.... hehehe...sid pun baru terminate astro.. tapi bukan service dorang..tapi sebb temporarily tak dok umah ... tak pasan dah setahun membazir bayar tanpa guna..hahaha...

NzA said...

2 yg sakit hati...time promosi lembut gigi dr lidah...xde tolak ansur langsung....

Syima Syaz said...

sbb diorg ade 1 je kat mesia.dulu mase saya keje cimb,ade apek tu ckp kredit kad dia utk direct bayar astro.sbb astro lambat je skit dh potong.penah dia buat complaint,cust serv tu ckp 'kalau u tanak guna..potong je lah'..

saya dah boikot..(saya je lah,mak saya tak lagi)..jehehehe

Ernie said...

tu sebab rumah saya tak pakai Astro...
gambar bersemut pun masih boleh betulkan hehe

Unknown said...

me too kalu ada nak ban terus asterok....bayo mahal service ke laut
huhu

Sidratul Muntaha said...

klu tak silap thun 1198 dulu ade jugak channel lain
cam cabel tv n ape ntah lagi satu tu.
tpi once daha de astro
sumenya abis..
hmmmm...
mmg asteruk..
kena dah byk kali!!!

CuTeMiUt78 said...

betul tu kty.. setuju sesangat.. hari tu kita pernah kena.. tetiba je rosak.. hampeh je byr tiap2 bulan