Jan 8, 2010

Kenapa ?

Semalam masa lunch hour..
aku ada banyak keje kat luar..
sambil balik umah lunch..sembang ngn akak..pasai sekolah dia..

lepas tu aku pegi bank Cimb lak..
masa kat bank nie .aku rasa mcm familiar..satu muka ni .
sambil aku bank in cek ..aku tertinjau2..satu minah nie ..

Aku nak tegur mcm takut.salah org.
aku terus keluar..masa nak masuk kereta..
minah nie pun lalu .terus aku tanya .
leh tumpang tanya tak?

Nama awak Lina ke..
sekali dia cakap ..aah ye .nama saya Lina..
kalo dah nama dia Lina..sah-sah lah ..dia ni my bff ..
masa sekolah Menengah dari form 1-3..
Tapi bila aku perkenalkan diri aku ..
dia leh tak kenal...lak KENAPA..? ko tak kenal aku lina.
aku bukan ke kawan baik ko masa sekolah dulu .
sampai ko siap pinjam spender..
ko main masak2 kat umah aku..
ko tak ingat eh .kita g sekolah naik basikal buruk si wawa..

Lepas tu dia mintak maaf..
sebabnya dia cakap sebenar nya dia baru je ..
operate..kepala hotak dia ..ade ketumbuhan .
jadik banyak perkara dia takleh nak recall..
huh..! patutlah

Lina siap cakap .ko jgn paksa aku ..
kang aku pengsan..lak kang.
tp kami berborak ..dan berborak..
puas aku flashback balik memory lama..
sebenarnya dalam hati aku .
rasa nak ketuk2 je kepala si lina
.nie payah bebenor ..nak hengat kat aku ..

Akhirnya ..lina ingat jugak..
lepas tu kami berpelukan..happy sgt..
teringat masa kami sekolah dulu ..kalo diikutkan .
aku tak penah jumpa dah lina ..
semenjak dia masuk sekolah teknik ,
masa form 4 ..
kalo dikira2kan..dah 20 tahun kami tak berjumpa.
.ya allah .punyalah lama..
memasing anak2 dah besar panjang..

Insyallah lepas nie ..kita kena selalu jumpa...
dan semenjak aku antar fir ke sekolah .,
tunggu dia balik sekolah ..
ramai kawan2 lama yang aku jumpa..
dah macam reunion masa anto anak atau balik sekolah ..
teringat nostalgia lelama ..

Untuk lina..semoga ko cepat sembuh ye..amin.

25 comments:

Amiha Ayu said...

memula ayu mcm kecik ahti gak bg pihak akak sbb dia x kenal akak.. but bila bc sebabnya kenapa.. alahai..
doakan speedy recovery untuk dia!

take care kak ty!

ATS SHOPPE - Macam-macam ada!!!

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam...semoga kawan atty cepat sembuh ya...alaaa nanti lama2 ok la dia...

rasp said...

repek lah kat u sis,
leh cam muka lagik kan...
kalo i, mmg fail lah nak cam2 muka nie....

mmg bff sungguh sis,
yg tak tahan tu..
leh pinjam spender tu hehehehe

smoga ur fwen tu cepat2 sembuh
and leh have her memories 100% balik...

pRincESs_N said...

wahh..jmpe kawan y dkt 20tawon x jmpe ekk k.ty..mst best..at last dpt gk die recall..

ietams said...

kesian juga kan bile tau rupenye dia ade masalah kat kepale dia..
awal-awal tu mesti k.ty rase bengang

Nurmala Mazlan said...

baru semalam sayang cakap kat kita dia jumpa balik best friend dia lepas 18 thn x jumpa..hehe~ tp dia pon Lina tu x kenal kawan dia..hehehe~

Unknown said...

wat suspen jer ingat dia sombong ker apa..bila baca sampai habis terharu lak sian kat LINA...wish dia cepat sembuh...

attyfir said...

ayu ~ itu le kty mula pun cam kecik ati tau .rasa nak tinggal kan je dia ..ekekek tq ayu

alimaz ~ tq

rasp ~ muka dia mmg sama gilos ..

attyfir said...

N ~ AAH DIA DAPAT GAK RECALL AT LAST..ngn susah payah ..nya ..hehehe

ietams ~ tu ar memula cam keciwa gak

mala ~ hehehe ..kty pun senarnya kdg ade blur..kdg muka ingat nama tak ingat

posh ~ hehehehe

bintangku said...

best dpt jumpa kwn lama.... yg ingat kat kita. Sekali skala dpt buat reunion, mesti best. hmm...

Hezesuze said...

macam citer CINTA BALQIS plak...hehehe

uik smpai pnjam2 spender tu kty...muhahahaha

attyfir said...

bintang ku ..itu lah ..bila lah nak buek nya

heze ~ade citer disebaliknya ..ekekekek ..

attyfir said...

bintang ku ..itu lah ..bila lah nak buek nya

heze ~ade citer disebaliknya ..ekekekek ..

Suziey Ahmad said...

ganas btl kty..sian lina tu..ekek;P

~Eila Nur Kaseh~ said...

ya allah kakty jumap kwan lama..seronoknya....even die ade prob tp berjaya gak ingat..isk..kalo eila mesti bersembang sampai tak ingat nak balik kekekee

attyfir said...

eila..itu pun lama gak kitaorg sembang..pakkal kty keje..tu pun kol 4 baru kty masuk semlm ..

Yan said...

uishh kesian kawan kakty..
kene amik masa tuk recall balik semua memori lame dia tuh.. xdpt imagine.. klu kekawan len jumpe dia.. pastu dia wat tak tau.. mesti igt dia sombong.. padahal orang tu ade maslah.. seb kakty bertanye dulukan

Anonymous said...

if jumpa kwn lama. mmg besh..nak2 kwn yg mcm akak ckp..yg siap pinjam spender..rindu nk jumpa dorang semua tu...

eya said...

spender pon share ye kak..ish2..

best le akk,smbl jemput ank,smbil mate melilau cr kwn lame..hehe

Dee said...

siap pinjam spender yg x tahan tuh..hihihi..kty kena bg dia masa lah..sib baik ujung2 dia ingat eh..sian kt dia gak..

ALoNa CintamaniszLite said...

syioknya kty jumpa besfren lama. Mcm jejak kasih lak ye. Tu ler..kalo dok KL ni senang nak wat reunion, hehe.

Fir camne? ceria gi sekolah??

Neeza.Areef said...

lama gak kty nk 'pulihkan' ingatan si lina tu..sian lak br pas operate nk wat camne kan..tul gak dibuatnya dia pengsan kt situ..hehe

Unknown said...

kty,
mujur le dia ade alasan utk tak ingat sama kak..
saya pun penah ade kwn baik.. rapat sgt2.. masa kat asrama dulu memang mcm belangkas.. tp bila ter'serempak' dia kat FB tahun lepas.. dia langsung x recall saya... huhuuuuu.. sedihnya..

UnGu VioLet said...

laa.. siannyer kat kwn akak tue.. moga dia pun cepat sembuh yer.. ameen..

Mak Su said...

oohhh.... moga lina cepat2 recover ya...