Dec 8, 2010

Cita -cita menjadi Chef

Ada Terjumpa kawan lama 
sekali dia tanya , ko jadik apa sekarang

ko jadik chef ke 
sebab dia mmg agak rapat dengan aku masa sekolah 
dan dia pernah baca apa2 cita2 aku 
Yang pertama sekali nak jadi tukang masak@chef
pic credit to google

Aku pun tak tau kenapa aku leh letak
cita-cita pertama aku tukang masak (sejak darjah satu )

Masa aku Sekolah Menengah , masa tu form 1
Aku dapat masuk Kelas Perdagangan 
tapi bila tau ada kelas SRT(Sains RumahTangga)
Aku sangat lah excited nak masuk Kelas SRT itu
tapi form 4 aku masuk aliran perdagangan balik
sebab form 4 mana ada kelas srt yg ada sastera je,
Sampai aku sanggup tukar aliran
sebab minat masak punya pasal.

Masa aku form 1 dan form 2 
ada duakali aku masuk pertandingan memasak
sekali tu aku dpt no 2 ada sekali tu dpt no 5 
Kadang aku terlupa yang aku pernah masuk pertandingan memasak tu
ye lah dah berpuluh2 tahun berlalu , bila jumpa geng
baru ler terkeluar cerita lama

sekarang jadi chef gak..chef untuk anak2..
mama masak sedap kan ..tanya ler anak2 aku..hihihihihi

40 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

wah bestnya cita2 akak..jadi chef...cam top chef tue kan...xpa la kak..jadi chef tuk anak2 n suami dah cukup besar rahmatnya kan... *pppssstt tapikan eida malas la nak masak..hahaha :P*

bintangku said...

sama ler.... dulu masa sek men bercita2 nak jadik chef. Rncgn masakan chef wan tu mmg tak pnh missed.
Tp skrg, bila dipk2 blk, ada baiknya jgk tak jadik chef. Chef utk keluarga sendiri lebih baik. Tgk chef kat hotel2 tu, mana der rehat. Ada rehat tu ada ler tp keje penat. Mgk sbb tu ler chef ramai lelaki kot.

Queen said...

bestla cite2 akak... takdela sikit2 nak jadi cikgu..doktor...polis..hehhehe

FIESYAH said...

mak msk lagi sedap..kadang tu pikir aku ni sedap ke msk utk hubby..huuhu

Ciklinn said...

hihihihihih terkenang2 cita2 yerk.... xpe kita jd cgef kt dapo sendirik jerk.... huhuhu

tigrismalaya said...

amboi..jadi chef tu...jarang budak darjah satu bercita2 jadi tukang masak@chef..

musti masakan kakty sedapp nie..masakan tidak sejak kecik lagi minat tu tumbuh...sy nie usahkan minat, nak msk utk makan sendiri pon kdg2 malas..hahaha

Zura Tahir said...

jd chef kat umah jelah kak ty..

Redbloodsnow said...

haha..best ape jd chef. zie lak time kecik² dulu always say dh beso nnti nk jd askar lah, polis lah, doctor lah.

standard ambition dak kecik tuee...kehkehkeh.

attyfir said...

@PuRpLeLiCiOUs LoVekty mmg minat tgk top chef tu..segala citer psal masak..mmg kty minat sgt

attyfir said...

@bintangku
tu lah sbb terkensel nak jdk chef..penat.

Hezesuze said...

takat nie jadi kerani jek..coz chef adalah ibunda & ibunda mertua ze mihahaha

rasp said...

tul laa sis...kkdg bila jumpa kawan lama baru tingat balik crite2 lama yg kita sendiri kelupaan kan ngehehehe

Ahkak Geli said...

kak, dulu saya cita cita memang nak jadi seketari..tapi seketari rambut blonde, skit pendet, jalan gedik..(serius punya citer)..dan paling best, saya memang aim nak kawen ngan orang kaya..(bos saya misalnya)

tapi bila dah bebetol grad, saya pun memang jadi PA (dekat2 ngan seketari la kot), g keja pakai baju kurung, rambut tak jadi blonde..dapat laki, alham dulillah, kaya dengan apa yang sepatutnya la...
ingat memang nak pakai skirt, tapi bila tengok lutut, masyaallah, banyak betol parut..hahahhaha

dan, saya gembira denga diri saya sekarang(walau saya tau, saya perlu banyak berubah lagi) dan saya lebih gembira bila saya bole memasak untuk keluarga saya....

maaf, komen kelaut..hahahhaha

sW33tdARLiNG said...

wahhh ajaib tu kalau budak darjah 1 ada cita2 nak jadi chef....

sw33tdarling.com

Sidratul Muntaha said...

ciat - cita masa kecik nak jadi bomba
beso sikit nk jadi pilot
tpi ngaji plak mekanik kapal terbang
last2 keje terakhir derlah lab tech
skunk mmg jdi Chef tuk laki dan ank2
sedap tak sedap yg pasti setot klu mkn brwoniesku mmg laju saje!
huhuhuh

Unknown said...

chef terbaek utk hubby & anak2kan hehe

Cheritera Kami said...

pasni leh la tumpang mkn selalu...hehehehe

attyfir said...

@PuRpLeLiCiOUs LoVetu lah skrg jadi chef gak tp kt umah

attyfir said...

@Queenagaknya selalu main masak2 kot

attyfir said...

@FIESYAH
mesti sedap tuh..

attyfir said...

@Ciklinn
betui tuii..

attyfir said...

@tigrismalaya
meh lah dtg umah reen..hehehee

attyfir said...

@Zura
itulah zura..skrg jadik chef kt umah je .

attyfir said...

@Redbloodsnow
tp zie tercapai gak tu .bakal bini policeman

attyfir said...

@Hezesuzetu lah ze..kty skrg jadik kuli je

attyfir said...

@rasp
tu lah sis , jumpa kawan lama baru le tingat balik citer lelama

attyfir said...

@*Miss Geli^sama gak lah seketari ngn PA tu ..kiranya alhamdullilah tercapai gak..leh je pakai skirt tp kt umah..hehehehe

attyfir said...

@sWeEtdARLiNGtu lah amy ..nasib tak ajaib tak menjadi chefnya

attyfir said...

@Sidratul Muntahaayu mmg the best chef

attyfir said...

@POSH76
betui, betui,betui..

attyfir said...

@kswsk
mai dtg umah wa.

Faizaharis2 said...

zaman kecik2 suka main masak2... hahaha... amek tempurung buh air pastu buh tanah laa...pasir laaa daun2 laaa.... mak kata tu bkn main masak2.. tu main API....hahaha

genny da bomb said...

mesti beshhh kak ti masak niihhh...bila nk bole makan nihhhh hehe

Puan Ninie said...

heheheh
nak rasa gakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk yg sedap2 tu..:)

kak ina kl said...

kalau tanya anak-anak jarang mereka kata mak masak tak sodap..masak maggi pun dia orang kata sedap..

tak jadi chef kat hotel jadi chef kat umah dahlah yer atty

aliaaroslan said...

mestilah sedap ape yang mak masak..

Azueriena said...

mesti dolu2 time kecit2 kak yatt suker main masak2 nie kann...hehehhe

Pocket said...

tak aci,
anak anak kalu bias!!
heheh,
mesti la anak kata sedap,
kang tak der la lunch besok heheh:)

tapi pocket respect part masuk pertandingan tu. tak ramai yg seyakin anda.

CuTeMiUt78 said...

wah.... bagus ni... eemmmm klu betul kty jd chef... mesti lebih terkenal kan kty

ct rahani said...

bagus citer2 akak tuh.. tp x pe la dh jd chef gak wlupun utk family sndri.. hehe..