Dec 10, 2010

Ragam Orang Muda

Semalam masa kitaorang sopink 
sambil celebrate besday tuh 
Payah benor nak melayan si adik membeli baju atau seluar
dia memang agak cerewat sikit 

Jadiknya si akak kena lah jadik fesyen consultantnya 
aku hanya bagi pendapat aku 
kalau aku rasa tak okeh atau mahal sangat mmg aku reject 
sebabnya mama diaorang ni bukanlah hartawan mau pun jutawan.

Diaorang amik je, lebih dari baget 
aku akan say ..no no ..
pilih yang lain ..sampai aku rasa baget aku sesuai dengan apa yg diaorang ambik

Tapi bagi adik , dia tambah sikit duit dia
Bagi aku , apa yang anak2 nak 
tak semua pun aku turuti
Sebab bulan ni besday diaorg , 
boleh ler aku belikan something, tapi kalo over baget , 
korang pakai ler duit korang sendiri 
jadik adik ,dia tambah duit dia sendiri 
ate cuti sekolah dia keje partime, ada ler sikit duit.



okeh anak2 ku sekalian 
korang semua dah dapat pun hadiah besday korang ye
nanti time besday mama masak nasi goreng or spagetti feveret korang je ye
no present anymore. fullstop.

12 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam kenal.


Seronoknya bila anak-anak dah besar.Ada geng nak berborak.

iena hamdi said...

hahahah best nyer shopping bila anak dah besar kan..

attyfir said...

@a.z.r.i.n.a.03.07salam kenal..nanti kty lawat blog rina balik ye..tq sudi singgah

attyfir said...

@iena hamdimmg besh iena..byk duit kuar.

Azueriena said...

skrg mama beli kan anak2 mcm2 prezent...sok2 nanti...mama dah pencen anak2 ler belikan something utk mama tauuu...

Yan said...

wohh soping adiah beday rupenye

Softtouch [Hanim] said...

seronok tgk kak ty n anak2...mcm kakak n adik..anak2 kak ty cantik ensem n comel..mcm kak ty lah dorang..

R.R.Z said...

hehe..bestnye.mcm kembar je

Dee said...

seronoklah kty..x sabar nk tgu budak2 ni besar..leh ajak gi shopping, karok n wayang..hehehe..

tigrismalaya said...

wah..seronok kuar ngan anak dara dan bujang..dah tu masakkan masakan peberet anak..

hadiah terbaik dari ibu...

Unknown said...

mujur la pandai gak cari duit kerja parttime..
tp kakty memang pemurah dgn anak2 & kwan2... ;)

Zura Tahir said...

anak dh jd cm kawan dh kan kty...