Feb 10, 2011

Aku ingat tipu tapi betul

Kejadian berlaku masa hari selasa
Tanya si akak..hari ni ada kelas pukul berapa..
setau aku pukul 9 ..

Aku ada terdengar jugak akak cakap
minggu ni kelas tuisyen start pukul 8 pm sampai kol 10 ..sebab ada kelas free.
Aku yang dengar anggap tu macam main-main

Lepas antar si Firdaus ke kelas tuisyen dia
Aku terus memandu , kata kat akak nak pergi kajang
Nasib ler akak cakap lalu Sg Chua ma '
Jalan reko nanti jem

wokeh aku masuk Sg Chua , tapi sepanjang area nak sampai Giant jalan dah jem
Jadiknya aku masuk Tol Sg Ramal Lepas tu uturn..lalu lagi Tol Sg ramal , jadiknya 2 kali bayar tol nak mengelakkan jem, lepas tu turun Jalan bukit kajang , dan akhirnya sampai pekan kajang

Pergi kedai handphone..congcengcongceng..reset apa yang patut..okeh handphone pun kembali normal
Sekali dalam kereta akak pun cakap , dah kol 8.25 ma'
akak dah lambat g tuisyen
Aku pun tercengang lah ..lor..ko tuisyen masuk kol 8 ke ari nie..

Kenapalah kau tak kasi tau awal2
Dia kata dia dah kasi tau..aku ingat just joking sebab benornya kitaorang nak g melepak kat Grato
Aku pun semangat ler nak makan pasta kat Grato..
Udahnya tak kesampaian hari selasa haritu..terus berdesup bawak kereta antar akak g kelas ,
Tepat 8.40 sampai kelas..

Dan aku hanya melepak je di Kedai Kawan sementara menunggu si akak dan fir abis kelas

Tapi semalam dah dapat lepak Kat Grato..makan..makan..makan..makan..sebab dah selalu makan..kat situ
Cakap ngn akak ..untuk 2-3 bulan nie kita stop makan sana..okeh..

Kita tukar port..kedai Harley lak kat Sg.Ramal..
Aku dan along dah pernah pegi sekali lepak + dating..nanti mama bawak akak lak
Tapi nama kedai tu bukan lah kedai Harley ..tah apa namanya ..tapi banyak moto harley saja..!

.Ada satu lagi perkara yang aku betul2 lupa selama dah berpuluh-puluh tahun nie..kalau diingat balik ..memang kelakar..camner leh terlupa..biasalah manusia sering melakukan kesalahan..masalahnya kesalahan ni sudah bertahun-tahun ..semalam baru aku perasan..aku tersilap selama ini !


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

.
.

32 comments:

Izzatul Azma said...

Kajang skrg sokmo jammed kan kakk.. nak2 kat jalan reko tu. haih.

eh kak, riki2 la kedai tu kt area mna. leh try nnt :D

Kaseh said...

tu sebab kaseh malas kuor umah.. jam je sokmo.. eh akak lupa apa tu kak..hehe

Sidratul Muntaha said...

ape yg akak silap tu?!

ieda said...

adehhh penatnyerr biler baca ekekek

Puan Ninie said...

hehehhehe
bertahun2 tersilap kak atty?
hehehe..cian akak lwat..

tpt makn kak atty citer ni cam best je..
best ek kak?

Zura said...

mesti kak atty terlalu ingat sal grato tu kut tu yang lupe...hehehehe

Suziey Ahmad said...

haahaaha.sabo jek..hehe besela..kadang kita amik sambil lewa je prrkara tu..padahal ianya penting..ekekek:D

☆ lieya latif ☆ said...

alahai tak memasal pi kelas lambat kak yeak...takpe laa bukan selalu yeak kak hihihi.....

wahida said...

akak, saya respek ngan akak, walau anak2 akak dah besar, dorang tetap close ngan akak...biasa saya tgk, kalau anak dah besar ni dorang segan nak ikut parent gi memana...
apa petua akak pakai...serius nak tau...

wantie said...

Sian masuk kelas lambat. kekadang bebudak ni kalau masuk lambat takut sentap ja. Tapi kalau tak der apa apa ok ler.

Mende GRATO tu kak? Tak pernah dengar pun.

juelee said...

tingin nak makan kat kedai grato tu.. kak ty dah cam duta grato lak hikhikhik

Zura Tahir said...

boleh plak cakap akak tak bgth...mesti kty xconcerntrate nie...

azzey said...

Sg Chua tu mmg always jem.....


p/s: nplah kita x pnh terjumpa ye.....klik ur HB

Queen said...

agak2 ape jela yang akak tersilap tu kan..hehhehe

attyfir said...

@sweethOneY
itulah lelagi dari kol 6pm bawak kol 8pm..

attyfir said...

@Kaseh

itulah..tp kty kena kuar gak ada hel.

attyfir said...

@Sidratul Muntaha

benda paling penting tau ayu !

attyfir said...

@ieda

kty yg ke hulu hilir semalam pun penat tau !

attyfir said...

@mEiZ SHA

benda paling penting tau..kty lupa..
boleh lah kat sana murah..!

attyfir said...

@Zura

memang asyik ingat grato je..duk pasta je

attyfir said...

@[-suziey-]

itulah benda penting pun kty lupa bertahun2..

attyfir said...

@☆ lieya latif ☆

itulah udahnya lambat..

attyfir said...

@wahida

mana ada petua..cuma kty ni agak garang ida..semua anak kena dgr cakap,kalau tak dgr kena bebel ler..hihihihihi.

attyfir said...

@wantie

itulah kalo fir sentap kot..ni nasib si akak

Grato tu kedai makanan jual western.tp bukan restoren ke kedai hebat2 ke..dia just gerai tepi jalan kat Sek 3 bangi perdana.

attyfir said...

@juelee

camtu kalo duta..kena kasi diskaun skit kalo g sana..

jue g lah cuba kat sek 3 bangi perdana dia gerai kecik je kat tp jalan..tp kadang seat full skit kena byk2 bersabar

attyfir said...

@Zura

itulah dok memikio byk benda kot

attyfir said...

@azzey

kty selalu ada je area sek 7 tu tau ..

attyfir said...

@Queen

kesilapan besar tau nik..huhuhuuhuhu

Eye_nee said...

Alahai ko lupa T...mcmmana ko boleh lupa ni...ko telkebih raja lawak ni T..sian si Akak...40 minit telepas sudah....

eLLy said...

Tun Mahadir dulu pernah Bersajak
..Manusia mudah lupa..

Eh manusia ke melayu .. lupa laa ;p

Softtouch [Hanim] said...

apa yg akak lupe?sy ni mmg pelupa kak..byk kali suami sy tegur...

xpe sekali skala lmbat, cikgu xmarah punya...

Pepel BoNda AmaNi said...

apa la agaknya benda yang akak lupa tue kan...heheh..kajang area sg ramal nak ke sg chua tue memang sokmo jammed kan..nyampah..