Feb 8, 2011

Saya ada Secret Admire Chinesse Man

Seperti tajuk di atas
Ye satu ketika dulu, bukan sekarang  ,

aku pernah ada secret admire dari kalangan Chinesse Man
Ensem lebih kurang Jay Chou mukanya ! tak percaya..sila percaya
kalau tak percaya ..nasib lerrr..

Pada awalnya aku tidak tau , dia peminat aku
kebetulan tempat aku keje adalah berdepan dengan meja dia
dia dalam opis,
aku kat luar masa tu kat inspection line
Memang aku selalu nampak dia pandang ke arah luar
Tapi aku tak tau dia pandang aku

Sampai satu hari , aku dapat kol
berani betul dia kol aku masa tu
Tapi aku layan je lah kan ..dia ajak aku keluar
Owh yer setiap pertemuan yang kami cuba atur
Tak pernah kesampaian ada je halangannya dari belah pihak aku

Sejak dia berani kol aku , setiap pagi kalau aku sampai tempat keje
dia mesti akan datang tempat aku sembang2,masa tu orang lom ramai lagi yang datang

Time keje pun..jap2 datang tempat aku..
lelama kawan2 rapat aku perasan , Inspection line je tau cerita dan rahsia nie

Oleh sebab dia keje as salah sorang orang kuat opis
Aku selalu dilantik sebagai orang kuat
dalam apa jua majlis atau persatuan yang ada di tempat kerja aku
Tau-tau je nanti Supervisor aku datang ucap tahniah sebab aku terpilih
Oleh sebab aku adalah salah sorang orang kuat persatuan
Jadiknya aku jarang ada ditempat aku
Selalu aku akan pegi meeting , bila meeting mesti ler si dia ada , dan amik kesempatan duduk sebelah aku

Kadang siap cuit-cuit aku lepas tu kasi satu letter
kat letter tu tulis i love u..
Kalau ujung bulan , aku kena masuk opis utk key in data
dan dia mesti ada sebelah aku , saje je duduk teman aku,

Sampai ada satu kes..tertiba bos lagi atas dari dia
Datang kat aku , kata aku dan si dia tu kena g Jepun
Lebih kurang 2 minggu untuk settlekan satu hal
Tapi sebab tak diizinkan tuhan , nasib tak jadik pegi
Banyak betul rintangan dan halangan

Walaupun ketika itu aku single tapi not available ,
kalau ikut kata hati binasa diri
kalau tergoda akan kehenseman dia ..memang abis ler..
Banyak kali dia nak ajak aku keluar..nak antar aku balik

Tiap kali itu jugaklah ada jer masalah
kadang dia betul2 dah bukakkan pintu kereta
Tertiba ada lak kawan aku datang ..terus kensel

Tapi bila aku terpikir yang aku islam dia bukan ..
macam cinta itu tidak akan kesampaian ,
Aku cuba menjauhkan diri dari dia
Jadiknya aku boO layan..

Akhirnya kami terpisah jugak, tapi
dia rajin gak contact aku , sampai ler aku dah kawin pun dengan along
Satu hari dia kol ajak aku kerja dengan company yang baru dia bukak

Masa nie aku adalah sudah menjadi isteri orang
Tapi dia tetap ajak gak aku keje company dia
Part paling kelakar suh aku interview..

Interviewnya kena ikut dia pergi Sungai Congkak
Kiranya interview sambil dating..
Ko gila ke hapa..nasib ler aku belum giler lagi
Acik masih waras..akhirnya aku tukar no talifon..
dan sejak itu aku tidak dapat dihubungi lagi..

Sehinggalah aku jumpa dia aritu >>> The Story


owh ye..along tau kisah nie..aku ada citer..
pasal baru2 nie aku ada jumpa dia pun aku ada cerita dengan along


.

18 comments:

MOMMY CGG said...

waaa..

cayalah akak:)

ade admirer cina..
sempat tak belajar mandarin sepatah dua:)

marinahunny said...

wah wah wah mengimbau kenangan...

tp mmg la kty, kalu x kuat godaan mmg habis lah kan, saya pernah alami situasi lbh kurang gini tapi kita kena kuat semangat la..ingt suami kat rmh ;)

Sidratul Muntaha said...

owh..
bestnye kty
ade sa
chinese plak tu
tpi itulah..
klu mgm bukan jodoh kita
ttp bukan jodoph kita
huhuuh..
aku pun dulu ade gak kwn sembang2
indian
hensem oo
mcm surya

Myra Jay said...

Sis ada tarikan yg buatkan laki cina tu aka secret admire minat sangat tu :)

Pepel BoNda AmaNi said...

pehhhh terbaik tue akak..heheheh.....ish..napa lak interbiuw sampai ke sungai congkak..nak buat rancangan jangan pandang belakang congkak ka...hahahaha

I-sya said...

mak ai... tu bkn SA dah mmg terang2 nak kat kty tu.

bila igt mesti happykn... tp nk facing blk mesti ngeri. kikikiki...

Lovely Bella said...

bella pnah ade admirer cina tapi waktu skolah dulu.. comey n bijak.. hehehe tp dorang lagi romantik compare ngan lelaki melayu..rsnye la..

Zura Tahir said...

bahayanye kty...teringat masa sy pun cm tue jugak..di minati lelaki cina sabah jugak tp sy xlayan..hehe..

Hezesuze said...

wow!! rupenye kty ada peminat dari kalangan cino ye...mesti encem kan kty ahakss...

suzieapai said...

hiks....k ty feeling sudaaaa...

tangkap lentok la tu awwwww

sW33tdARLiNG said...

wahhhhhh!! gilos... meroyan jap kenang zaman muda2 erk...! mmg susah kalau nak kawen ngan bangsa lain, kalau kita tak btl2 sedia nak islamkan mereka

Umi_Aliesha said...

k ty nih zaman anak dara kompem ramai peminat....tuh chinese...yg malay ntah berapa org lah tu...

Liza said...

bagusler dah criter dgn along, atty kan cantik, mesti ler ada org admire....

pRincESs_N said...

hoho..da agk da admire ni...msti cuak kn ms jmpe tu..

rasp said...

fuyooooo wa caya lu ooo
SA cina, 1 malaysia gitu hehehehe...
tapi tu dolu, suatu kenangan ya sis..

Fiza Rahman said...

Bila baca cite kty, teringat kisah saya. Masa keja kat tempat lama dulu, ada gak Chinese guy minat kat saya, klo dtg office petang, dia akan hantar saya balik rumah. Kekadang kluar makan, pastu malam² dia akan call.

Bila tukar tempat keje, trus lost contact. Baik sgt orgnya. Hhhmmmm...teringat lah pulak...:-)

Softtouch [Hanim] said...

mmg bkn jodoh kty ngan dia kan..sbb ada je halangan...

Dee said...

kty..aku smpi skrg mengelak ngan SA2 ni..chinese gak..masih single..hehehe..