Feb 17, 2011

Saya Bakal Peserta Raja Lawak Tahun Hadapan

Alkisahnya masa aku lunch dengan si akak tadi..
Kami lunch kat seksyen 16 Fasa 1 Bangi
Biasalah kan kalau kita makan nasi campur
Memula kita pilih lauk lepas tu kita makan lah kan
Nanti ada ler orang datang kirakan

Tapi nanhado orang datang kira
Walaupun Sihakak tukang kira tu lalulalang
Aku pulak masa dia lalu lalang tu malas nak panggil.. kang tercekik lak kalau sambil makan sambil terjerit2
Tapi terpikir lak , Halimunan ke apa kitaorang ni ..Hakak tukangkira leh tak nampak

Tapi kita sebagai orang islam lepas makan , takan kau nak cabutkan ..berdosa tuh
Jadik pergi ler kira..Part nak kira ni yang susah
Ate perut dah kenyang makanan lak kat dalam perut..rasanya lom sempat dihadam lagi
Aku pun cakap jugaklah apa aku makan
Tertiba hakak situkangkira tu pun datang..aiseh hakak lupas lah nak kira..adik tadik

Aku rasa nak kasi pangpang je tau
Amboi kau kak..! tadi kalau mamat -mamat yang makan cepat kau kira ye
Perempuan gemuk ni makan ..kau taknampak!
Bila aku cakap apa aku makan Adik cashier dan si hakak tukangkira nie tersengih2 macam tak pahe.

Ting ! aku dapat idea
aku kuarkan handphone..
tunjuk gambar makanan yang aku makan
Terus sihakak tukang kira tu cakap
Kau ni kelakar lah dik , leh masuk raja lawak..

Yer lah kak.lawak sangat lah ..
Adik cashier yang bambam mcm kuman tu lak tersengih2..
Agaknya bagi hakak situkangkira tu  rasa kelakar kot kalau snap gambar makanan tuh
dia tak tau gambar dia lap meja..ke hulu hilir pun aku ada snap.

Tapi takde mood ar nak upload gambar..buat cacat blog den je!

.

31 comments:

Unknown said...

mcm mana bole x nampak,
pelik,
ghimbok sekali br tau,
hahahahaha...

LayarLara said...

idea anda mengambil gambar nasik itu adalah terbaekk..

Ms.Lilies said...

sib baik blogger kan kak hihihi

Ummi said...

thanks atty bagi idea, lain kali kalau tukang kedai lupa kira, tunjuk gambar aje :)

wantie said...

hahaha.. teknologi sekarang noh. sib baik akak ada snap gambo. kalau idak, tak kan nak operate perut akak plak..

sW33tdARLiNG said...

motif amik gambar makanan tu...?? teeeeeeeeeeetttt!!

lily lotus said...

clap2! kretip lah akak...

Eye_nee said...

kalau canggih ckit lg henpon ko Tu T boleh ko scan isi perut ko bg dia tgk...hehehe..

attyfir said...

@Cik Wanie

ituler pasal lalu lalang puluh kali tp taknampak kitaorg

Dee said...

dia xde FB ngan blog kty..sbb tu dia rasa kelakar..hahaha..

attyfir said...

@LayarLara

mcm biasa blogger kalo tak snap gambar tak sah kan

attyfir said...

@Ms.Lilies

ituler nasib kita ni blogger

attyfir said...

@Ummi

lepas ni pun kty kena selalu snap gambar senang .malas nak ulang2

attyfir said...

@wantie

kalo leh tangkap gambar dlm perut tu dah kamera lain tu ekekekkeke

attyfir said...

@sW33tdARLiNG

mcm bese lah blogger mesti nak senap gambar

attyfir said...

@lily lotus

wahahahha len kali harus buat lagi

attyfir said...

@Eye_nee

tau tak per..kan

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

ideya yang baik atty, well done!
sok pun aku nak buat ghitew jugak lah
org yang x pernah pisah ngan kamera ni kan cam ghitu (hehehe)

Blog Eazy Izzuddin said...

idea amik gambar bagus untuk siapa yg lupa makan apa tadi hehe
xD

Liza said...

mcm nie punyer org meniaga pun ada kan? hampeh

Anonymous said...

salam..

singgah malam..kasi je pangpang tuu..:)

Softtouch [Hanim] said...

boleh plak dia gelak bila kita tunjuk gambar yer...dia ketinggalan zaman tu kak ty..xtau apa erti bloging2 ni...sabar jelah...

attyfir said...

@dilaOHdila

betui tu kan..

attyfir said...

@Eazy Izzuddin

lain kali buat cenggitu jugak tau

attyfir said...

@Liza

itu lah liza..terhegeh2 nak kiranya

attyfir said...

@Sekamar Rindu

kalo kasi pang kang kuruslah adik tuh

attyfir said...

@Softtouch [Hanim]

dia tak tau kita ni blogger..

mummysyafie said...

hihihih...amik pic sebab nak upload kat blog kan kak. tetiba jadi camni ada baik nya gak.

Pepel BoNda AmaNi said...

taun depan eida vote akak...cayok2...

| SUE | said...

blogger tegar kan...harus snap segala...anyway leh sgt masuk RL...

| SUE | said...

blogger tegar kan...harus snap segala...anyway leh sgt masuk RL...