Sep 12, 2008

Ribut

Bila Along balik dari keje dia kejut aku ajak gi umah Ja'aa
antar pc yg dah rusak tu..tah apa Ja'aa nak buat ngn pc2 buruk tu tah
Aku bangung je dari tido tengok ade paper bag nie..menarik.
tengok isi dalam..


Jam rupanya..Along memang lama dah kepingin nak beli
jam baru..berjaya gak ler dia beli..hah..puas le hati Along kot..
Ok ler jugak..cantik..ler..tp mcm budak2 je pakai jam digital..ekekkeke
tapi kan Along poyo je..sebab taknak pakai dulu..
simpan sampai raya..jadi jam raya..wahhahaha..
nasib ler dia tak baca blog nie.
lepas dah tengok jam...

kitaorg pun siap2 ler nak gerak ke Bandar Tasik Selatan
nak antarkan semua pc-pc buruk tu
lepas dah antar pc tu semua..
kitaorg gi lepak , gi makan2 sambil minum2
aku biasa ler..makan murtabak..
syiok2 makan..angin tiup kencang.
fuh malam tadi masa aku lepak tu kul 2 pagi ..
ribut..ngn angin kuat..sampai
terpelanting2 meja makan kat kedai tu..

nasib le aku dah abis kan murtabak aku.
balik dari kedai makan ..aku terus masak utk sahur.
utk adik ngn akak, masa tgh masak..
dengar ler bunyi dentam dentum..
rupanya pokok2 tumbang..banyak gak pokok tumbang
nasib tak hempap umah aku..
pokok yg kat atas tu betui-betui depan koridor umah aku..
kalo selama nie umah aku gelap je suasananya..
dengan tumbang nya pokok ituh..suasana umah terang benderang..
takyah nak bukak lampu siang2 ..tapi takleh le nak kemban sebarangan..kang org nampak..
akak siap posan tu..ekekkekek

oh yer..semalam kan..aku melepek abis posa..
semalam aku tak masak..aku beli ..dah 11 ari..akhir nya..aku gi param..
tapi kan param yg besar..param kecik je kt umah aku..
ade ler 10 gerai kot..

9 comments:

LayarLara said...

ada hikmah gak pokok tu tumbang yek..

Umi_Aliesha said...

ohh ada ribut ker..patut la nampak ada pago kat kaw construction tercabut...umi dengo ujan jer..pkul 2am++..tutup kipas..sambung zzzzzzz

vogue2704 said...

semalam ribut ek..patutla bangun sahur tadi ..pecaya ngan tak ..ujan ke ni..kita sakit kepala betul2 sahur tadi tak buat apa..mintak hubby buat milo..cicah roti je heheh

pRincESs_N said...

a'a..bgn sahur adk N kte ribut..tp N xsdr pn..tdo mati..haha...k.ty.. N sll gk lalu param cenonet kt fasa2 2..lalu je r..shrt cut g fasa4..xmo rmpuh jem kt roundabout..

attyfir said...

lor N..situ ler area umah kty.
nanti mai ler ke umah buruk ku yer

yong ibu chem said...

wahh ada jam raya lah...

Moralle said...

Ribut n hujan lebat ker kat sana yesterday, sini now lagi ribut gak. Alhamdulillah tak der aper2 with yr house, syukurrr....

Anonymous said...

cun la packaging jam tu!!

ribut eh smlm??

patutla bgun pg tgk sumer basah, pk ujan biasa je.. almaklum le tido mati haku nie.. kekekke!!

PerantauSepi1306 said...

ha'ah la.. smalam ributs kuat yek.. bangun nak sahur tetiba katil abish basah sebab tempias.. ;p sah2 tido tak hengat2 kan.. hikssss