Nov 4, 2008

Citer Semalam..3 Nov

alkisah..bertempat di bank..di B.B.Bangi
sekitar pukul 1-2 pm
tarikh : 3 November 2008
kaunter rasanya lebih dari 4 kaunter..tp yg buka dua jer..
aku sampai kol 1.05 pm..sampai ke kol 1.45 no aku lom di panggey..padehel no aku lagi 3 org...tp punya ler lama..dok tunggu..
masalah..org yg dtg nak berurusan semakin ramai..dan makin ramai..kan makin berkurang
tp servis semakin lembab..setiap customer yg berurusan..semuanya lebih dr 15 minit seorg..
tah apa urusan..punya ler lembab + sengal.

kes 1 - ade seorg lelaki..yg menjinjing bag..dlm tu penuh duit..
nak kena jumpa pegawai kt dlm bilik tuk bank in duit berlambak tuhh,
pegawai wanita kat bank tu...cakap.tunggu jap..pegawai yg uruskan tu solat..

lelaki tu ckp..saya pun nak solat gak nieh..dia pun tunggu dlm 10 min..tp lom abis solat..udahnya,.,.lelaki tu ckp.baik dia beredar..ke bank lain..berlambak lagi bank lain..

kes 2 - mana-mana yg dah lama tunggu dlm kol 1.40 pm..semua blah..yerle kebykan keje kilang..time rehat 1- 2 pm..jadi kenaler blah..

kes 3 - aku ler..lagi 15 min aku nak masuk...nasib no aku dipanggey...aku pun ckp kat pegawai tu...apsal ler serbis lembap..buangmasa..aku lom solat gak..ngn lom lunch..kalo mesin kat bawah terima duit aku..aku takyah nak g kaunter..masalah..nya..takan aku nak byr lebih rm10..kerna mesin tak terima rm5..rugi oh..padehel.aku kena byr lebih rm2 jer..masuk kan rm5 pun dah lebih rm3..leh beli jajan..fir tau..lain ler..kalo masuk lebih next month ler tolak/rebate...hampeh kalo boleh..aku ckp camtu ler dgn pegawai tuh..ni kan lak..aku nak mskkan lebin rm10..rugi ler.leh buat byr lunch aku..terus diam..semua customer pun soksek membebel tak puas ati,.ade yg komplen lagi selain aku...dah ler pegawai2 tuh semua muka mcm palat..tak senyum langsung.ingat depa jer keje kat dunia ..nie.

oleh kerana..masalah bank yg serbis nya lembab..aku tak lunch..kol 6 baru aku dilunch..terus..
nasib aku takdpt migrain semlm..sebab lambat makan..
pada bank tu kalo tak cukup kakitangan..tambah ler lagi staff ramai je yg takde keje..kat luar tu..kalo nak g makan ke..nak solat ke..gilir-gilir ler..time kol 1-2 tu kan..time..org ramai..

No comments: