Jun 5, 2009

Permainan Rounders

Semalam balik keje..aku tgk budak ramai2 kt bawah.
nampak adik pun ade..diaorg semua tengah main rounders..
lepas tu aku naik umah....lepas tu terus ke dapur memulakan operasi memasak..utk dinner
sambil siang ikan..aku dok intai2 budak2 nie main..happening + riuh rendah,
tingat aku masa zaman aku kecil2 dulu..

zaman aku kecil2 dulu masa tu umo aku 7-10 thn gitu
aku dah sakan main rounders nie..masa tu aku duk Quartes Mardi..
punya ler seronok ..dan aku kira agak teror gak main nie..

Semalam tgk budak2 ni main rasa lak aku macam nak main..
lepas tu terpikir..nasib ler budak2 nie masih tau main benda2 camnie..
ingatkan duk umah tgk tv..lepas tu main games je..

26 comments:

Neeza.Areef said...

za pn dulu sebok nk join dak laki2 main rounders ni kty...x padan

attyfir said...

za ~ tu ar besh tau main..ni kn..

Dee said...

kty..budak2 yg dok kg, flat masih tau ar game ni..dee dulu pun suka gak main rounders...

Suzana Ikram said...

sama jugk, dolu2 zana kecik pon cam gini gak main.. seronok kan bdk2 klu dpt cuti sekolah.

joegrimjow said...

xpernah men pon
huhu

Puan Ninie said...

wah sangat suker kak atty..;)

n pasal game ni juga...PALE NINIE BERJAHIT 4.hahahhaa...


effectnyer RABUN SAMPAI SEKARANG...

attyfir said...

dee ~ tu ar ..

zana ~ sonok bdk2 coti sekolah

joe ` le tak tau main eh.

ninie ` loh ni mesti kes teror sangat main..

rasp said...

a'ah sis..teringat zaman2 skolah dolu2 main rounders kan ... best ooooo :D

Zura said...

sempat lagi kak atty snap gambor sesambil nak memasak...kekeke...bawak camera masuk dapur tu... caya la kak... :)

♥cybermummy♥ said...

best tengok budak2 tu main rounders...
Kat sini susah nak tengok budak2 main sama2..mostly budak2 kat sini buzy ngan activity sekolah ..kekadang rasa cam tak sch holiday ....unless saturday or sunday baru lah leh nampak budak2 main kat playground atau main badminton kat court...
Kesian budak2 kat sini tak de masa lapang langsung ...=)

Hasnah said...

Wah wah imbas kenangan lama yea.. =)

asna pun penah main gak.. tp ada kenagan manis ar.. jadi tukang baling bola tuk di pukul..

lepas pukul.. buk kena badan sendri pedihhhh~

Kenangan y manis + sakit hehe =)

noname said...

inilah salah satu sport yang paling aku takut skali..takut kena chop!sakit tuu.

sall said...

apa kita tubuhkan club ni...sall mmg minat spot ni.

Precious said...

Kalau di sini, mereka main bola and cricket. Oh badminton gak!

purp said...

wah... wujud lg permainan ni rupanya... ingatkn la ni budak suka lepak dgn kengkawan kt cybercafe main online/pc game jer. elok lah game mcm ni... dpt bersosial secara sihat & kuar peluh.

♛ Kerani Sekolah ♛ said...

MEMG SERONOK MEN BENDE NIH..HIK..
AI,BEST NYER..WALOPON PENAT NAK KEJAR BOLA..

Lina Al Sagoff said...

adehhh...tak reti nak main spot ni...dok tepi ja...

mama wanie said...

wahhh kalau ikut kan hati rasa cam nak join jer kan bebudak tu main..
tp bila pk di antara bebudak tu ader anak2 kita...
hahaha..
baik lupakan sajork...
teringat zaman kanak2 dulu

pRincESs_N said...

N dlu pon men rounders kt pdg dpn uma woo..

zh-ena said...

ena pun main dulu time kecik2..padang dpn umah jea dulu

Anonymous said...

has main gak rounders. tapi kami panggil game ni dgn nama lain. lupa lak..if x silap "bola katok" kut. heheh..pukul bola pastu run!!!

Adam said...

hohooho tatau game apani... x sampai ke sarawak ;p

watie wyyn said...

uwarrrgghhh rindunye nak main rounders...
zaman dulu takde psp bagai.. klu main ape2 ikut musim..klu musim piala thomas..sume pakat main badminton..ahaks

Liza said...

Rounders nie fave game dulu, memang suka sgt, baca entry atty nie senyum sorang2 ingat kenangan dulu

Yan said...

yanpun sangat2 suke men ronders nih.. skang balik kg.. dah tak nampak dah budak men..

seb bek dulu pukul bola tak penah la smpai pecah tingkap orang.. plg2 pun naik kat bumbung rumah orang heheh

Unknown said...

ko skodeng dak2 men ek atty ekekek... aku dulu masa kat skolah mmg ske ngat men ni.. bergegar sluruh dunia time aku berlari muahahah