Nov 9, 2009

Ada apa2 lagi yang saya boleh tolong ???????

Suatu Malam aku ke kfc
semua nie firdaus punya pasal lah ...
kaco diet mama je tau (penah ke diet..setakat 1-2 saat takyah bising ar )

aku pun g kaunter..
amik order..lepas tu dapat ar order..
aku ditanya oleh tukang amik order..
ade apa lagi yg saya boleh tolong ..(jarang ar pegi kepsi..diaorg tanya camne..)
aku jawab ..nak tolong kew..?

budak tu tersenyum..sambil beriya-iya nak tolong.
aku pun cakap lah ..kalo ikut ..banyak nak mintak tolong..
tp ade satu je ,..akak nak suh ko tolong..

tolong lipat kain kat umah akak..yg betimbun2..tuh..(akak asik tak lekat kat umah ..berjalan yo ..)
kalo leh bawak ko dik...sbb sian ko ber iya-iya nak tolon..
eekekekke...tersenyum..simpul adik ..tu (jantan yo, berbudi bahasa betui adik tu ..pakkal den tak kenan nak buek menantu ..)

lepas tu aku berlalu pergi ..
akak je (izatie) tinggal utk amik makanan lain..

fir kalo ke kepsi..mesti nak order nasi ayam nie..memang pecinta nasi betui budak nie ..

aku ngn akaknya order..


sambil aku berlalu .kedengaran mamat tu tanya akak
itu kakak ke..?
aku yang dgr ni (kembang kuncup..anggun ke aku ..? sampai tak tau ..aku mama kepada akak ) ini pun sebab penangan kepsi..asik memanggil nama aku ..setiap pagi dan petang..bikin badan ku semakin ari semakin kembang.semakin ari semakin sayang..

notakaki: cayalah N9 Monang...walupunnn..den bukan orang nogori yo ..

29 comments:

Suziey Ahmad said...

waa sungguh berbudi bhasa pekeja kepsi tu yek..

Dee said...

kalo aku..mtk tlg settlekan utang..kehkehkeh..apa pun cayalah team laki den monang..hobin jang hobin..kehkehkeh..

Ms.Lilies said...

awet muda you
hehehe

pRincESs_N said...

alolo..peramah tol bdak tuh...x tahan igt k.ty kakak akak tuh...kombang laa hai..tp k.ty mmg nmpk muda ok..

attyfir said...

suziey .semua staff kepsi kat serdang aritu sgt lah berbudi bahasa

dee ~ aku lupa ko ..kalo tak ,aku ckp leh tolong tak yah bayau leh .
n9 monang ...syabas u..

mimi ~ eekekekke ..bluweek

N ~ Ni kena banjer N nie .

cikbedahlaser said...

yeay N9 menang...
semngat wo....
balik tgk bola...(tgk kt kedai mamak je...)
rasa cam nk hon2 je org n9 yg baru balik dr tgk bola kt stadium tu.....

heheheh org yg x dok kt stadium g stadium...
awak yg dok dekat dgn stadium... g tgk kt KJ nye kedai mamak....
ahahaha

~finee~ said...

huh terkene budak kepsi tuh

attyfir said...

pidah ..tu ar ..happy tau .N9 MONANG ..

finee ~ itulah ekekekee ..

aliaaroslan said...

pujian tu kakty

malinasiam said...

den pon hantu nasik
lalalala

Abang Long said...

Mesti selalu pergi KFC ni ?

joegrimjow said...

ahaa
bagus2
kadang2 jadi akak ni best kan
tu pasal kena anggun sentiasa
(ada makna tersirat)
lalala~

attyfir said...

abg long ~ time ade duitnya selalu ar ..ekekeke ..fir nak menan jew lebih ,.

joe ~ apekah maknanya tu ..? ekekekeke

Sitie BUm BUm said...

ct pon pencinta nasi

Jasfyra said...

awet muda kak...i like..

Unknown said...

mesti senyum simpul kena pujikan.. terasa diri muda remaja la pulak. heheh

ratna said...

ha ha ha.. kelakar la akak ni..

kakkk.. terus terasa lapar tgk fir mkn nasi ayam kfc tu. nampak sedap betul cara dia mkn.

attyfir said...

ct ~ takpe kalo menten kuyus ..

zuera ~ takde makno..tah2 adik tu perli ..

mimi ~ ade le skit2

ratna ~ kty tgk pun jadik lapo nie..

e_ja said...

anak saya pun sgt suka dgn nasik ayam kepC iteewww..:)..aduhh tiba2 rasa pedih tekak ingat kepC..hehehe..

attyfir said...

eja ..jom makan kepci nak .eja banjer

wantie said...

kahhhhhhh... kelakor ler, kalau lah apa yg tersirat kat hati tu terkeluar kat molot.... gempak weih....

macam mana ko boleh tingat nak mintak tolong dia lipat kain plak..

kik kik kik kelakor kelakor kelakor..

Me, Mrs Taj said...

waahhh dipanggil 'kakak' ye? gerek la kak..

Izan said...

ish... berseleranya firdaus makan...

Anie said...

he..he....kty...kty..

Redbloodsnow said...

wahhh kfcccc...firrr share ar ngan aunty cket..hehehe


:P

ietams said...

best pe..
org target kak ty dek beradik dgn anak..
awet muda la gitu

CuTeMiUt78 said...

wallaa.. sempat lagi tu kty.. duk tanya yo

PerantauSepi1306 said...

sompek laie nota kecik kat bawah entry nie.. hehehe.. lama tak makan kay ep c neh.. udah menggamit selera bila baco entry atty nie

Ernie said...

haha bagus ayat akak... lepas ni suruh mamat tu buat kerje part time kat umah akak yer.