Nov 6, 2009

Aku brek ..ko langgar aku

al kisah ..satu hari ..aku ke kedai pakaian ..berdekatan mydin kajang
aku pun masuk ke kedai berhasrat nak tinjaulah kot ade yg berkenan..
tapi bila aku jalan ..aku rasa ade benda gerak jugak belakang aku ..aiik .besau nya bayang2 aku ..(tau lah aku beesau ..)

lepas tu aku jalan lagi .dan berenti ngn tetiba..
dan ade org langgar badan aku ..
budak kedai tu pun cakap ..sorry akak..(indian girl) saya terlanggar akak
akak brek..tetiba...(memanglah aku saje je..)

tertiba je..ade mcm bola-bola api atas pala aku ..
muka aku pun nak bertukar kepada ijau dah ..
tah nak jadik shrek ke..nak jadik incredible hulk..

menyampah lah aku ..kalo aku nak sopink.
org follow camtu ..,aku terus je sound indian girl tu ..
ko pk aku nak curi ke dik ooi ko pollow akak dkt2 sgt ni betui2 belakang akak ko ikut.
lepas tu dia ckp ,.arahan ..bos dia..tapi takan lah sampai cenggini sekali ko follow..
rapat betui dik oooi..kalo aku kungfu panda..ko .mesti ko mati terus..
tak pasal aku masuk penjara ..free2..

lepas tu aku terus cakap .,aku tak berminatlah nak beli apa pun .(putus selera ku)
terus sambil aku jalan tu ..nampak taukeh kedai tu .
aku terus sound secepuk ..bro ..kalo ini mcm ar..org mau beli pun takut..
customer nak pilih tak tenang..buat org takde mood nak beli or masuk kedai u..
terus aku blah ..

ntah lah .bagi aku ..aku mmg tak suka..kalo masuk kedai.org ikut camtu
kalo aku berkenan ..atau nak perlukan pertolongan tau lah aku jerit..

oleh kerana aku agak trauma dan berangin mcm gula2 mentos.
selera nak sopink ilang ..selera lain lak dtg
terus tertiba peyut aku lapo ..
..tak penah seumur hidup aku makan nasik kt kedai mamak .
tp aritu aku makan nasi ..(harini dalam sejarah ..ar )

lepas tu dah kenyang..still tak terubat lagi ..geram aku
tingtong dapat idea !
terus test sore ..mcm sedap sgt..ke sore aku
gi karok lah apalagi ..
dan bukan senangkan nak nyanyi..sebab tu dlm dunia ni ..ada org leh di gelar penyanyi..
dan org cam aku hanya layak nyanyi kat bilik2 karaoke..tu pun okeh lagi..tak pun masuk karaoke jamban..jadiknya aritu aku karok ..sampai rasa macam nak muntah..balik apa aku makan ..

p/s : akak ..mama rasa cukup sudah sampai di sini kita karok..jemus sudah..

45 comments:

Ernie said...

saya pun tak suka kalau gi kedai orang dekat2 ngan kite...
bukan kite takde sore nak panggil..
memang boleh terbantut niat nak soping macam tu

cʏcʏreαℓℓα said...

bengong itu olang ,

nk ikut pun agk2 r ..

eeeee .. rimas tol kalo kite sopink org follow2 nie ..

thu laa kite nk pangil .


ok2 , klo xyh karok tp tgk wyg leyh x ?
hahahhaha ;D

Kaseh said...

hahah kelakar entry kakty yg ni.. tapi betul la kakty kaseh pun menyampah kalau sales girl mengekor belakang kita..leceh..nak pilih2 barang ngan aman pun takleh.. ada je yg sebok.. tapi kaseh penah gak halau dorang g jauh2..hehe..

cheqna said...

salam kak

betul..memang tak suka r orang ikut rapat2...macam la kita ni nak wat jahat...agak2 r nak ikut pun...

memang terbantut r niat nak derma duit kat kedai dia kalau gitu stailnya...ekekeke

btw..salam perkenalan

Na Shari said...

Kat Jackal pun macam tu jugak Kak...Diorang cakap bos yang arahkan diorang follow customer...Lagipun, diorang memang berebut-rebut jugak nak follow customer coz kalau customer jadi beli apa2 kat situ, diorang dapat komisyen...Ini pengakuan pekerja jackal sendiri tau kak :)

yatie said...

cukup pantang kalu masuk kedai org dok nyebuk.... tapi sebenarnye mmg kena ikut sbb mmg kerja dorang.. dulu saya pernah kerja sales...

tapi kena lah ada good approach...supaya org tak rimas...

kalau org nyebok cam paksa-paksa sorry...tak jadi beli

e_ja said...

saya pun sgt2 x suka bila masuk kedai jer org ikut dari blkg..mmg kluar jelah dari kedai tuh blk..huhu..

attyfir said...

ernie & cheqna ~ tu ar kensel nak derma duit ..

akak ~ ko banjew nak .

kaseh tu lah ..dah halau ..tapi mai lagi ..

na ~ itu lah ..tapi kot nak ikut pun jauh ar skit..ni doket sgt

attyfir said...

yatie ~ tu ar..kena ade style lah kalo nak ikut..

eja ~ mmg kensel niat terus ..

PerantauSepi1306 said...

btul la atty.. say apun tak sukak kalo spping ado org ikuttt je.. terus den kuo yo dari kodai tu..

Anonymous said...

tul tak suka gak if mcm tuh no privacy memilih. tp bc tajuk td igt pasal accident. suspen je.

attyfir said...

ps ~ tu ar tak suka..

honey ~ ekekeekkkkek..tu lah sampai accident kty ngn salesgirl ..

ratna said...

ha ha ha.. kalau saya pun sama mcm akak. saya tak suka org kedai tu dok membontot jer kita. kalau satu kedai kita jalan, satu kedai tu le dia membontot. tak selesa kan kakkkk..

syanis said...

huh sama la kita kak ty.... rimas klu masuk sesatu kedai tu.... dier follow ja.... yer klu pun nak ikot tgk la org nyer... klu muka mcm pencuri tu ikot la... ini masuk kedai ngn bawa anak sumer x kan la mencuri... bengong

sueanne said...

hahaha..kty...
saje je ekhh brake emergency..ekekek...
nak cube gak la klu ada sales girl buat camtue..wkakaka..

Neeza.Areef said...

ohhh yesss..sgt2 setuju..mencik klu promoter follow giler2 cmtuh..dulu za pn ade experienced jd promoter gak mmg la kena layan customer tp jgn la follow gitu..mmg org x suker..

aku pn akan wat menda yg sama cam kty wat tu..bior dia rapat pstu brek..bila dia langgo sounddddddddddddddddddddd giler2..hahahaha

Ilyani said...

ade gk kedai cmtu eh...mmg x senang lh nk pilih barang...

malinasiam said...

ayaiiii!!!!
ada suwei lah itu olang
wa kalu itu mcm jugak
mmg halam wa xmau pg lagik itu kedai!!!!
choiiiii

aku pon tension gak kalo salegurl asyik ngekor bontot jer!!!

Softtouch [Hanim] said...

sy pun xsuka jgk org dok follow..dr nak beli terus xnak beli...xselesa tau...

~finee~ said...

serius kak..memang sakit hati betul nak soppink mcm tuh..lenkali jgn gi kak kedai dia! band terus

rasp said...

a'ah sis,
i pun cenggitu...
kureng tul kalo org dok membontots...no privacy gitu!

Suzana Ikram said...

sama la gan zana.. x suker klu kita pilih brg org ikut atau perhatikan.. pantang betul...

attyfir said...

ratna ~ tu ar menci lah .

ain ~ itu lah mcm lah kita nak buat projek mencuri lak

sue & za ~ saje je kty brek ..nasib masa dia langgau aku tak kasi pelempang..nak je kasi .ekekeke

yanie ~ byk je kedai camtu ..

momguess ~ chooi lah kedai tu ..

muza ~ tu lah selamat duit den .kensel niat nak sopink

finee ~ tu ar terus band bond..hobin jang hobin ..ekeekekke

attyfir said...

zana ~ itu lah ..mencik kan..elok nak beli kensel niat ku ..jimat duit disitu ..ade hikmah nya ..ekekeke k

Redbloodsnow said...

sama kak. zie pun benci giler dgn situasi mcm g2. ingat org nk curik ke ape kan. zie kan, klo sekali zie masok kedai, sales girl die follow²...mmg harams Zie nk masok lg.

respect la kat akak sbb akak bani spund direct. klo zie...zie main jeling jek...hahaha

Zura Tahir said...

itu punye org pun ade erk...
mmg rimas klau d follow bile kite nk memilih brg...terus hilang mood...
klau dia jd followers dlm blog xpelah..hwhehhe

Jasfyra said...

saya pun menyampah kalo p keai org ikut sampai dekat camtu sekali kak..man2 la kan..eiiii

saya tau area2 kedai kedai yg kakt ckp dekat mydin kajang tu.pastu p mkn kt kedai mamak aiza tu eh?hihi..bilalah kita nk terserempak ni kak..hihi

Cikgu Ije said...

haha. memang benci kalo kena follow gila dekat. macam la kita xde duit nk byr. eii. xhingin nak curik pun. xberbaloi. murah sgt. aagaga

Amiha Ayu said...

elok nya akak brek pastu pusing..tampo dia sekali..
pastu cakap mcm ni:

"u keje sini ker? i ingat u nak pick pocket i...."

Anie said...

haa...samalh lah tak suka tul kalau tgk barang org ikut dekat2 rasa nak sekekh jer pala org tu...elok2 ada mood nak membeli terus hilang...

atie said...

Aku pun sama, tak suka kalau ada duk ikut masa shopping, mcmlah kita nak curik kan, aku puji keberanian ko atty.....sukaaaaa

cheryna zamrinor said...

jom nyanyi lagu bola-bola api kty!:P

attyfir said...

zuera ~ betui ar tu , lepas tu lepak aiza..bila lah nak jumpa nie ye

ije ` mcm org nak curi kan

ayu ~ tu ar.rasa nak penampor jew..

anie ~ tu ar..elok org nak beli ilang mood terus,..

tie ~ kan berani .automatik .aku nak bersore..sbbnya dkt sgt ko ..terbau wangian minyak bijan itu

attyfir said...

sha ~ jom...hehehe..lepas tu lemparkan lak bola api tu ..

wantie said...

memang nyampah kalau soping ada org ngikut ngikut ni. tak selesa eden...

kalau jadi wantie pun akan buat mende yg sama. tapi tak lah sampai sound tauke kedai..

kita ni jenis ngeletor sikit kalau nak hangin ngan owang... penakut la katakan..

Lina said...

eiii saya rimas klu salesgirl ke @ promoter ikut2 cam tu mmg cancel terus nak beli... saya suka pegi guardian sbb bole beli dgn bebas... klu x jumpe brg nak dicari baru panggil orang dia

zh-ena said...

ena mmg pantang la kalau nak shopping beli brh asyik la nak follow..betul tu bukannya kita nak curi brg pun kan

♥cybermummy♥ said...

hahha.. ingat katy accident ke apa bila baca title . Sekali bukan daa.
Shikeen pun tak suka kalau salegirl ikut2 belakang kita time kita tengah tebgok2 or pilih2 barang . Baik2 jadi nak beli terus terbantut nafsu membeli tu . : D

adenium said...

huhhh.. sama lah...memang cukup tak suka lah kan kakty.... kalau sid pun memnag terus kuor jer jugaks....

NzA said...

nza pn xsuke kalu org asyik dok ekor je kt blakang kalu masuk kedai..gamaknya muka ni cam penyangak ke??mmg rimas sesgt. Nza suke gak kenakn sales girl dgn ronda2 satu kedai smpai depa boring nk ekor kita....hi

attyfir said...

WANTIE ~ EKEKKEKE ..KTY KEBETULAN MASA TU MMG ADE BOSNYA ..AGAKNYA SBB TU SALESGIRL TU BAGAI NAK RAK POLLOW ..

attyfir said...

lina ~ kty pun suka .g guardian .lagi situ brg sesak ..takde pun salesgirl sebuk nak pollow kan .

ena ~ eekekke .tu lah mcm pencuri lak kita ni gamaknya

keen ~ tu ar terbantut kty tau nak sopink.jon keen kita sopink nak ..keen banjer

sid ~ tu ar..terus je kuar..sambil
lalu depan bos dia aku beebel..

nza~ kdg kalo kty tak soung kan ..kty pusing satu kedai..laju2 kiranya ..berlari2 anak .tgk larat ke idak ko ngejor aku .yong..

pRincESs_N said...

N x suke org ikut2 time kt kdai..rimas..

sonata anak kancil said...

saya pun tak suke kalau orang follow2 kita masa nak beli2 ni terutama beli kain...tapi bagus gak - test market dia cukup tak training bab2 warna kain yang sesuai dengan kita....

CuTeMiUt78 said...

sama la kty.. kita pun tak skkee.. baik2 niat nak beli.. terus cancelled..
caya la kty.. siap nak berkungfu panda lagi tu