Nov 23, 2009

Mega Sales tiba lagi

Dari 21hb November
mega sales telah bermula..

tapi ari sabtu aktibiti aku ..berehat2 saja kat umah..
setelah sejak dari bulan puasa aku adalah sangat sibuk ngn aktiviti kekeluargaan..

sibuk dengan majlis berbuka puasa yang dianjurkan oleh pakcik-pakcik..makcik-makcik aku..
belum lagi kawan2 tp tak pegi pun ......lepas tu hariraya..open house
..kenduri kawin..sepupu aku..ct

kiranya semalam ..baru lah aku dapatkan abiskan masa berehat dirumah..
itupun ..seawal pukul 7.30 aku dan anak sulung aku ..(akak) serta firdaus..keluar bersarapan..terus ke pasar..beli lauk untuk aku masak tengahari..

tapi dalam pukul 10.30 .aku keluar semula..utk hantar akak ke rumah mimi..yang menyambut majlis hari jadi yg ke 15..(aku ada belikan sandal merah..ate tak jumpa sandal pink..kaler kegemaran mimi..)

lepas hantar akak ke rumah mimi..aku pergi ke rumah mak ..singgah sekejap..lepas tu pulang ke rumah ..untuk masak tengahari..masak simple2 je,janji perut anak-anak semua kenyang..

petang pula aku ke Tasik Cempaka..melayan fir ..ke taman permainan..baru 15 minit bermain..ujan turun dengan lebatnya..jadiknya terus pulang ke rumah..malamnya pula aku laYan sehati berdansa..fir tido awal malam tu ..

Hari ni ahad lak ..seawal pagi..aku ingat nak ke taman..tapi mak aku dah kol...
jadik nya ke rumah mak..lepas tu kami soping di Kamdar..aku belikan firdaus..kain untuk dibuat baju melayu utk ke sekolah agama..sebanyak 3 pasang..aku pula..aku beli kain lace..kaler oren..utk dipakai masa ismail sepupu aku, yang akan kawin tahun depan..mak pun beli kain lace ..juga..seakan-akan sama ngn aku punya ..tapi mak punya lebih manis..gitu..akak punya dah lama beli..rasanya akak punya lagi lawa kot..settle dah satu bab ..

dari Kamdar ..aku terus ke umah maklong aku ...untuk tempah baju ..melayu fir.dan akak ..
tapi kain lace yg aku beli tu..maklong kata nanti je buat...,mana tau ..aku selim lak taun depan..hehehhee..insyallah ..amin..

fir yg makin tembam tembum..

balik dari umah maklong..aku hantar mak ..lepas tu aku ngn fir serta akak..lepak..makan cendol..
lepas kenyang makan cendol..terus ke Alamanda..aku mencari sesuatu utk Norish yang akan menyambut hari jadi ..nanti..

Puas aku fikir..akhirnya aku belikan minyak wangi & body shower je..harap Norish suka..
dari Alamanda..terus ke Pasaraya Bintang..aku beli barang dapur sikit..masa nak bayar ..
baru ingat ..baru nampak..huhuhuuhh..wang ku dah makin susut..
baru nyesal..patutnya aku jangan beli dulu semua tadi...kan belum gaji..aku lambat lagi gaji ..silap2 lepas raya haji baru aku gaji..tapi .nak buat camne..tadi..tak ingat ,..huhuuhuh.saje buat lupa..padan muka aku...lepas ni kena buat muka kesian ngn along..

balik dari Pasar raya bintang..terus aku masak ..lepas tu makan ..ngn anak2..
selera sungguh makan .bila ramai-ramai..sambil tengok tv...esok dah start keje..budak-budak pula...start cuti sekolah ..nasib tadi aku dah beli banyak stok makanan..biskut2..bagai..utk
diaorang ..kalo tak kang..asik lapo..jew..biasalah kalo cuti sekolah..umah pun jadik riuh rendah ...


28 comments:

KV said...

sedapnya cendol

Softtouch [Hanim] said...

rehat2 pun sy bc mcm sibuk jer kak ty..smpat soping2 bagai....haah cuti sekolahkan mmg rumah riuh rendahlah sbb semua anak2 kak ty ada kat umah...

MommyCT said...

takpe..jgn nyesal.
tp gaji kuar nnt kena ingat ye kekeke..karang abih sblm waktunye lg skali..

pRincESs_N said...

spend time gn family...sonok kn k.ty..

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam...emmmm sekolah dah cuti ..makin riuh rumah dgn anak2 yer....

eedany said...

kty,

norish mesti suka dapat present tu. Kalau saya pun suka gak! hehe...

Happy Monday to you...

ilLa said...

wahhh....
dah sale ehh...
bole ar g shopping ni...hehehehehe

e_ja said...

uwaahh..dah start sale yer??..jeng..jeng..jeng..harus kena pi terjah ni..xpe dah terbeli ni sok kena ejas bajet lebe sikit..:)

Anie said...

semlm anie pun kat alamanda

malinasiam said...

den pon nk body shower tu
bday den 4x setahun
lalalala

ArPeGGiOS said...

takpe kty. yang susut tu kalau dah abis buleh minta subsidi ngan along.

yatie said...

musim hujan nih.. masak apa pun mesti laku kak

err... sale.. hari sabtu hari tu saya dah habiskan sikit duit bonus...
(housewife pun dapat bonus)

rasp said...

a'ah sis, cuti skolah plus musim hujan, bekalan kat umah wajib extra :D

catz said...

atty tuh cendol kat mana?
bila kita nak me-nyendol sama ek..
nampak sedap beno..

Unknown said...

fir tembam takpe jgn mak dia makin mgamm udah ekeke..
atty, aku nak join la gath blogger ko..leh tak?

attyfir said...

ena ~ aku tak join ar..maybe that day ..aku ade hal .

attyfir said...

catz ~ cendol kt bawah pokok tu catz kat fasa 4..tu ar..bila nie .nak ngedate..

cheryna zamrinor said...

nieh la yang besynya kalau kat bangi, kan kty? fir khusyuk makan tuh:)

Lina said...

cam tu lar klu ujung minggu penuh aktiviti dgn anak2

attyfir said...

sha ~ bangi..cendol mmg meletops..ah ..

lina ~ tu ar...ujung minggu ..family hour..

Anonymous said...

time2 gini la duit kuor mcm air..hehe

kojah said...

xpe kak...jgn nyesal...nnti ada la duwet tue...hihi

Hezesuze said...

cedapnye cendol tu kty oiiiii....terliuh ni....ahaks!

Suzana Ikram said...

teringin plak nk mkn cendol...

Anonymous said...

fir, sejuk2 pun mkn cendol..sejuk auntie tgk ..hehhe

Neeza.Areef said...

skang dah start year end sale kan..pengsan2..dah la aku ni bukan bleh pegi sale...

CuTeMiUt78 said...

eemmmm lepak2 ngan family memang best kan..

awat ayat n3 kali ni ala2 skima kty.. heh..heh..heh

Dee said...

lama x mkn cendol..aku lum shopping baju sekolah lg..duit abis byk kt penang..hahaha..