Nov 16, 2009

PKNS MEETING

kaunter pendaftaran..

Hanya utk catatan peribadi aku ..
15 Nov 2009
Meeting bersama Pkns kat Dewan Cempaka..
agenda adalah utk menyerahkan tugas penjagaan flat .
kalo dulu flat diselenggara oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor
apabila cukup satu tempoh ..PKNS kena menyerahkannya kepada penduduk itu sendiri
utk menguruskan sendiri..flat..

andai meeting semalam tak berjaya ..
kemungkinan pihak swasta akan mengambil alih penyelenggaran flat..yang mungkin
akan mengakibatkan kenaikan ..yuran yg selama ini hanya rm20(20 pun kadang susah nak bayau ..) ..ke satu nilai ..yg lebih tinggi.

Dan ..alhamdullilah..Penduduk Block 1 Jalan 6C/9..berjaya
dan cukup korum untuk menubuhkan Persatuan mereka..dan berjaya melantik Pengerusi,Setiausaha,dan Bendahari..yang dipilih dikalangan mereka2 yang sudah pindah milik rumah kepada nama mereka..yg belom pindah milik..tidak layak diundi dan mengundi ..(itu umah mak aku ar..lom pindah milik nama lagi..)

Oleh itu ..rumah mak aku tu sepatutnya dipindah milik ..
mak kata nanti kalo free mak akan buat..dalam masa terdekat ..
benda ni aku akan kaji lebih detail..sbb mak kata umah tu nak dipindah milik terus ke nama aku ..dan aku rasa..tak boleh ..kena buat step by step..kena kaji lagi ..pasal nie..(tensi)

bukan umah mak je lom pindah milik..umah den pun lom laie..
tu semua duit ..huhuhuuuh..

citer mengenai meeting semalam .
aku adalah wakil termuda..yang lelain adalah pakcik2 dan makcik2..
macam2 tidak kepuasan..yg timbul..dan tuan pengerusi ..semacam tidak dpt menjawab kekeliruan ..
tapi seperti yang kita faham ..tujuan meeting semalam adalah utk melantik ahli2 jawatan kuasa utk pengambil alihan tugas..jadik isu utk soaljawab ..adalah sgt tidak sesuai utk di jalan kan semalam ..

tapi bagi aku ..apa yg tidak kepuasan hati para penduduk ..ada benar .ada salah .
pihak pkns kena kasi lebih perhatian..terhadap isu ini..

dan peringatan utk diri sendiri..andai ada meeting ..seperti ini
harap diberi kerjasama..
Pkns telah memanggil 6 flat..utk hadiri meeting.tapi hanya segelintir sahaja yg dtg ..
kiranya hanya 20% saje yg hadir..

p/s: sepatutnya ade kenduri kawin..tp kensel ..kerana meeting ni adalah lebih penting

9 comments:

aliaaroslan said...

nasib ada wakil orang muda mudi..

Neeza.Areef said...

isu2 mcm ni yg leh jd isu masuk tv

malinasiam said...

occay gak maintenance ko 20 henget
umh den 44 henget
den pon boli umh pkns
pro n contra

Nurmala Mazlan said...

ooo...PKNS nak bg penduduk uruskan sendiri he?? baghus la tu.. kita pon kena bayar maintenance RM55 sebulan

Mama Hanim said...

semua tu duit kan kty..
moga tiada masalah...

Dee said...

aku pun x pegi meeting kty..aku pun lum pindah milik dari dbkl ke nama aku..ko tau..kena byr 900 utk proses pengambilalihan strata..aku postpone dulu..tp rasanya leh postpone setahun je..kalo x dbkl leh saman ke apa ntah..dok paham aku..

attyfir said...

dee ~ aah..leh kena saman...kalo kita tidak pindah milik kan..

rasp said...

elok gak tu pi meeting camnie..
kkdg ada benda2 yg kita tak tau,
boleh jadik tau...
very informative tapi kkdg very sakit hati pun ada hehehehe

CuTeMiUt78 said...

eemmm bagus gak diadakan meeeting camtu kty... terutama utk org2 muda2 kan