Apr 22, 2013

MISSION AT KENARI-ISTANA DARUL AMAN 29th MARCH 2013

 Aku rasa baik aku stop kejap citer mengenai umrah, walaupun hampir sebulan dah aku balik dari mengerjakan umrah..tp cerita pasalnya belum selesai lagi..

kadang bukan apa..hati ni terfikir jugak ,risau kot2 ada yg mengatakan aku eksyen ke..
aku pun kalau boleh taknak bercerita pasal ibadah2 aku di sana sbb takut menimbulkan riak dan sombong

cuma apa yang aku tulis , hanya untuk kenangan diri sendiri..bukan senang nak sampai sana, sekurang2nya bila rindu nak ke sana aku boleh baca balik entry2 aku .

untuk entry kali ni aku cerita pasal Firdaus :-

Oleh kerana aku telah meninggalkan Firdaus lebih kurang 2 minggu lamanya,
jadiknya mama menebusnya dengan menemani Firdaus ke Kedah Untuk perlawanan Persahabatan dengan Team Kenari di Istana Anak Bukit dan Stadium Jitra.

Keputusan perlawanan, ada yg Team TJfC menang..dan ada yang Team Kenari Menang.

lepas 2 hari di sana dalam perjalanan pulang sempatlah kami singgah untuk soping,antaranya kami singgah di Padang Besar.

Dan akhirnya pukul 2 pagi 31 March kami sampai ke Bangi .

penginapan kami semasa di sana, sangat selesa, 
budak2 tinggal kat dorm.

 otw ke istana anak bukit untuk 1st game,di hari pertama



 bas yg bawa kami ke sana dan pengangkutan semasa di sana






 Hari ke 2 di Stadium Jitra



Masa balik ,singgah solat jamak zohor dan Asar di Padang Besar 
sambil soping.

Apa pun seronok trip kali ni..cuma nextime rasanya kalau ada trip lagi mama terai lepaskan fir pergi sorg

sabtu ni firdaus ada camp motivasi anjuran kpi, untuk ketua kelas,Penolong dan pengawas
jadiknya firdaus terbabit..pada mulanya risau nak lepas kan, tapi sebab dah tgk firdaus masa trip pergi Kedah aritu Fir pandai jaga diri ,jadi mama izinkan..



5 comments:

Nurmala Mazlan said...

Seronok la kak tgk² gambar & dengar citer akak kat Mekah.. Yang penting niat kan kak..Akak nak berkongsi cerita..Bukan nak bangga diri..

Unknown said...

tak pun k.atty
ena suka baca entry k.atty pergi umrah
tak dpt jejak kali lg ke sana tapi dpt baca dr pengalaman dr org lain pun dah buat ena happy

Dr K said...

Cerita lah lagi tentang ibadah umrah tu....Bagus berkongsi utk kita semua...awak dapat pahalaNya, Insya Allah...tentang tanggapan org lain, abaikan sahaja, asalkan kita tahu niat sebenar kita kan? :)

Anonymous said...

xpelah cerita tntng umrah tu bagus kongsikan sama2 ..

wantie said...

amboi.. kty mai kampung cheq noh.. awat tak singgah. hehehehe...

untung fir ada mama temankan.

Tu la kak, manusia ni pelik, kalau kita buat entry kata nak nunjuk. rasa serba salah la pulak kan..

kita wat entry sebagai kenangan kita. tapi ada orang tak senang hati menengok.