Mar 13, 2009

Carikan keje..

Tajuk di atas tak de kena mengena ngn aku..
kisah nie mengenai seorg makcik aku..ekekekkeke...

baru2 nie mak aku kasi tau.makcik aku sudah berenti keje..
aiikk...di saat ekonomi gawat senang2 jer..benti keje..

alasan..tak suka buat account..
gaji org keje account kecik.boleh pakai ke..alasan tuh.
atau dia tak reti senarnya ..
lepas tu kol mak aku..ate mak aku keje upm kan..
ingat mak aku sumber alam & manusia kat upm..
leh tolong ko dpt kan keje..kat upm..

aku ni ..hah..jenuh mak aku rekomen.tak dpt2..ekekeke..
dia suh mak aku tolong carikan keje.,..
lepas tu mak aku lak suh aku tolong dia cari keje lak..
aku ckp ar..kat Jaya jusco kat byk je keje kosong..jd jurujual..
lepas tu mak ckp..dia taknak jadi jurujual.nak keje gomen..pulak...

lepas tu sbb dia tak tenet..mak suh aku tolong tgk2 kan ..kt tenet kot ade job..
aku pun utk thn nie takde isi pun borang online kt SPA....malas dah aku..
lama dah tak jenguk laman web kerajaaan ade keje kosong ke idak..

argghhh,.cari ler sendiri..aku leh jer cari sendiri..keje yg aku ade skrg..
takyah kol sedara - mara lain pun..lagi satu jgn memilih keje skrg..

tapi aku respect satu sepupu aku..
company dia skrg..keje 4 ari je seminggu..dan kena ptg gaji..
tapi dia sanggup partime jadi jurujual kat pasaraya..
bila ari jumaat,sabtu,ahad...utk tambah pendptan ekonomi family dia..

dan aku..pulak.bersyukur..sbb setakat ini company aku masih okeh..dan harap perpanjangan..along pun ..walupun company dia tak de ot sgt dah..
dia ade job luar.skrg..alhamdullilah rezeki yg diberi tuhan..

9 comments:

Neeza.Areef said...

memilih keja..
nk senang je..nk suh org carikkan

Anonymous said...

ad pun ada gak planning-planning nk jd full time hse wife. tapi kenangkan zaman gawat nih, better tangguh dulu hasrat tu.. keje + buat saving sebanyak boleh untuk dua/tiga tahun akan datang... pastu boleh fikirkan balik nak berenti nih :)

♥ Mrs. C ♥ said...

amboi... keje nak milih, tau tak dia gomen ni sket nye ssh nk dpt... nk milih sndiri cari la....

kite ni pon nk tukar keje pikir byk kali mandangkan skg org byk buang org... hishhh..

Suziey Ahmad said...

dh la mintak tlg org..memilih plak tuh..hmm xyah layan la kty..biar dia usaha sdiri...xbersyukur dgn ape yg dia ada..
eh eh..ngape i plak yg emosi nih...ekekeke;D

Anie said...

gaji kerja account kecik...emm...yer ker..

skrg ekonomi tgh teruk..selagi ada daya buat jer apa kerja yg penting rezeki halal..
alhamdullilah co. tempat keja bd nih ok..hubby nyer kerja ada gak kena tempias sikit2..now dia tak kerja dah hari sabtu..nasib ada outside job kalau tak rentung gak lah...

attyfir said...

tu ler ..senang je ckp..
gaji keje account ke..yg senarnya dia tak reti..alasang..

pRincESs_N said...

hurmm..N pon tgh carik keje...lg bape bln je kne keje daa...

CuTeMiUt78 said...

emmm gitu ler plak.. payah ler klu memilih keja ni.. sepatutnya dia bersyukur tau, ngan keja yg sedia ada.. bukan main berenti je bila tak suka.. sekarang ni kan memang susah nak cari kerja yg bersesuaian kan kak

rasp said...

tul la sis, zaman ekonomi gawat nie tak leh memilih sgt..kang lelama merana oooo syukur kita semua ok kan sis :)