Jul 5, 2010

Masa Aku Masuk Ward

Aku masuk ward pada 23 June 2010 
sakit apa..takyahlah citer..
cukuplah orang yang rapat dan terdekat je yang tau


seawal pagi ..lepas antar anak-anak ke sekolah ..
aku kena menyerahkan diri , kena mendaftar kan diri di Hospital Kajang..( x dapat g spital serdang. sebab semua record aku ada kat kajang..reda je ler.)
tapi ingat malas nak masuk awal..aku g makan-makan .dengan along dulu .
aku kena bawak file nie untuk masuk ward
aku ditempatkan di ward 4 tingkat 3 katil 27


sekitar pukul 9.30 baru aku mendaftarkan diri 
tak sampai setengah jam aku masuk .wad ..dapat panggilan dari doctor..
baru ingat nak masuk lambat..doctor dah kol tanya aku dah masuk wad ke belum.

untuk 23 June tu ..aku hanya beristirehat 
doctor cek darah semua ..ada satu doctor muda datang jumpa aku 
kasi penerangan sikit..pasal aku nak operation semua .
suh aku sign  form ..kebenaran..bagai ..petang tu dalam kol 3 along datang balik spital 
utk sign form kebenaran jugak..ada dalam 3 form aku dan along kena sign ..
aku palin x suka..kalau tgn aku dah pasang benda nie .
kalau takde..lama dah aku ..nular g pekan kajang..

 Pagi 24 June 12 am ..aku kena puasa ..
tapi mata aku tak lena .sambil tu aku layan novel ..tertiba ada nurse datang.suh aku makan ubat .
rupanya ubat tu ubat tido ..dapatlah aku lena dalam 2-3 jam ..sekitar pukul 5 aku dah sedar..
aku mandi apa semua ..
tak lama kemudian nurse datang .suh aku salin baju ..

tepat pukul 7.30 aku di usung ke bilik operation 
dalam tu ada nurse pelatih ..dan yang terlatih .
jururawat lelaki pun ada ..
aku dimasukkan ke bilik OT 2 ..Kat sini ..diaorg letak macam2 kat badan aku ..ngn wayar-wayar bersirat..
mata aku lak terkebil-kebil pandang lampu kat atas..tertiba doctor ..datang kasi injection kat tangan ..
dia cakap kalau aku nak tido..tido ..lah ..lepas tu langsung aku tak sedar apa-apa dah 

bila aku sedar je ..aku dah ada kat luar bilik ot..dengan perut aku sakit giler..tekak pun sakit giler.
tekak sakit sebab diaorg masukkan kamera melalui tekak aku
sampai aku tanya kat nurse..kenapa perut ni sakit sangat ..korang buat apa ..kat aku ..hehehhee 
lepas tu aku ditolak ke wad balik..
bila sampai kat katil aku balik .aku mengadu lagi .yang perut aku sakit giler..
masa diaorg dah letak aku kat katil aku balik..
.aku yang dalam keadaan mamai separuh sedar ..
aku dapat rasa diaorg salinkan aku baju ..
lepas tu aku mengadu lagi .yang perut aku sakit 
tak lama kedian datang nurse..kasi injection tahan sakit .
ngn inject ubat kat tangan aku ..dia kata ubat tahan muntah ..

lepas dah dapat injection tahan sakit tu ..
aku terus terlena balik dalam 2 jam gitu ..sekitar pukul 12.45 pm..24 june ..aku terus tersedar 
bila aku rasa tak selesa dengan keadaan aku ..
aku terai kol along suh datang cepat..tolong aku tuko baju ..
tapi lepas tu ..aku rasa tak selesa..terus aku bangun ..masa nie perut dah tak sakit..
cepat-cepat aku ke toilet bersihkan diri ..tukar baju semua ..
balik ke katil balik..tengok dah ada makanan .terus aku makan .lapo giler  time tu..ye lah dari pukul 12 pagi  aku puasa sampai ke 12 pm..

Sekitar pukul 3 camtu ..doc akan buat lawatan dari katil ke katil 
bila sampai  time aku ..aku terus tanya doc ..bila aku boleh balik .
doc tanya aku .aku dah leh jalan ke..? perut sakit lagi ke ..?
aku cakap ..aku dah jalan ..perut pun tak sakit..kalau sakit pun sikit2 jer.. ..
jadiknya doc kata ..kalau gitu .ok ..u dah boleh keluar petang kang .suka ya amat..leh baliik ..

Jadiknya petang tu sekitar pukul 7.lepas along uruskan semua urusan pembayaran ..
aku dah leh kuar..
biasalah spital kerajaan ..memang tak akan biar patient lelama..kan .sebab ramai lagi yang nak masuk ..sampai katil tak cukup..
bagi aku .sepanjang aku berada 2 hari kat wad..service adalah sangat memuaskan .

di sini aku mengambil kesempatan kepada semua yang wish ..dan mendoakan aku ..aku sangat2 menghargai..
kepada family yang tolong jaga anak2 aku ..dan kepada suami aku ..serta norish ..yang setia menemani aku 2 hari berturut2 dihospital walupun aku dah cakap .takyah jenguk .tapi norish adalah sangat setia tunggu aku ..dari hari pertama..begitu juga hari ke dua..tiap kali waktu melawat dia datang .dan melawat aku ..hingga abis waktu melawat..aku sangat-sangat menghargai kalian semua..


p/s : tu ler sebab kehilangan aku untuk seminggu nie..

27 comments:

Ms.Lilies said...

alhamdulillah k.ty pun dh ok :D

cheqna said...

alhamdulillaah..
jaga kesihatan..banyakkan berehat la ye kty =)

nieda said...

salam,
alhamdulillah semuanya dah ok..hopefully bertambah sihat

El-Zaffril said...

Kak... kenapa El tak tahu... sorry sangat2... el tak tahu tau

Unknown said...

uish sakit ape kak..ciannya takut nak baca pasal wayar2 ni.. pengalaman ngeri bersalin pon belom hilang lg ..

Yaya said...

KTY..GET WELL SOON..

pRincESs_N said...

teringin nk tau sakit ape...ms k.ty senyap tu tdetik kt ati pk k.ty ni x sehat ke..& lately k.ty suke kuakn n3 psl penyakit...& aritu nmpk k.ty muka pucat x mcm sll..

azlina said...

salam atty...

apapun sakit nya semuga beroleh kesembuhan dan pulih seperti sedia kala...dan kembali ceria bersama keluarga..

☆ lieya latif ☆ said...

aduh kak, lieya ni kalo cite pasal hospital, operation2 bagai ni sure seram sejuk jek badan rasenye....bau hospital pun lieya seram sebenarnye...

semoga akak terus sihat dan sentiasa dlm lindungan Allah swt....

SJNathaniel said...

semoga cepat sihat k.aty..take gud care ya

genny da bomb said...

alhamdulillah semua dh selesai..kak atty take care ye..sakit ape ni huhu

Yan said...

jaga diri kakty
taktau kenapa bile baca entri kakty yan rase sebak..
maybe tingat arwah mak

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

siannyer kak atty, semoga cepat sembuh k....

Alimaz-Kembara Terasing said...

saya doakan agar akak sihat .... nanti akak jangan lupa ambik award kat blog saya no..

http://alimaz.blogspot.com/2010/07/award-tentang-happy.html

Sidratul Muntaha said...

salam kak.
dah lama kan akak gi ulang alik buat check?!
tu ler.
ayu nak tnyerlebih2 akak masa tu mcm mood on off jer,
apepun..ayu doakan akak sihat walafiat hendaknya.

Hezesuze said...

yelaa kty...kalo Ze tau awal insyaallah leh lawat kty...

smoga kty smbuh sedia kala n hepi ye

Softtouch [Hanim] said...

alhamdulillah kak ty dah sihat dah...

Dee said...

syukur kty dh sihat..jaga diri ye..

Unknown said...

zaza kalo masuk ward sure paling skejap pun satu minggu...
service mmg tiptop tp xsuka la masuk hospitall.. dr kecik smpai besar, hospital dh mcm 2nd home pd zaza...huhu..

hope akk cpt sembuh, jgn lupe mkn ubt yer...

IRAH HAJERAH AZMAN said...

get well soon!

Zura said...

patut lah k aty senyap jo beberape ari lepas..semoga kak aty dah sembuh yer..nampak gambor katil hospital tu buat seram sejuk je teringat masa nak bersalin ari dulu...ehehe

De' Sal said...

semoga atty cepat sembuh ya,jaga diri dan pemakanan supaya cepat sihat.maaf sal baru tahu keadaan atty sekarang.sakit apa????

juelee said...

ye ke? alhamdulillah kak ty dah balik semula, harap2 makin sihat la pasni..

take care ok..

Liza said...

alhamdulilah, moga atty sentiasa dikurniakan kesihatan yg baik

ratna said...

alhamdulillah kak semuanya dah okay. take care..

sweetie2010.blogspot said...

Salam Atty,

Tak tahu Atty operation kat situ, Hari-hari Kak Sweetie lalu depan Hospital Kajang tu. semoga cepat sembuh ya

sweetie2010.blogspot said...

Salam Atty,

Tak tahu Atty operation kat situ, Hari-hari Kak Sweetie lalu depan Hospital Kajang tu. semoga cepat sembuh ya