Jul 14, 2010

Melaka River Cruise

Lepas kami melawat zoo kami round-round 
kat bandar ..
kalau dulu tiap kali balik kampung .along yang drive kan 
kali nie aku lak drive..jadik ikut je mana ..yang aku suka
sambil nak jalan-jalan bandar Melaka di Malam hari .sampai le kami stop jap kat sini 
sempat ler naik games Pirate Ship ..hanya rm5 saje dikenakan ..murahkan ..

walaupun dah banyak kali naik .
tapi aku dah makin takut..huhuhuh..
aku gayat..mcm nak tercabut jantung je..
padahal dulu takde apa pun ..


dari sini kami ke Taman Rempah kalau tak silap ..kat situ 
ade Melaka River Cruise
Bayaran yang dikenakan 
RM10.00 Untuk dewasa
RM5.00 Untuk kanak-kanak
masa perjalanan adalah selama lebih kurang 1 jam .
dan aku rasa amat lah berbaloi ..sampai teleng kepala aku ..dok ralit menengok view 
terasa macam ade kat Venice pun ye..
rasanya kalo nak naik river cruise ni ..kalau malam memang lagi cantik.lelagi utk pasangan pengantin baru .


27 comments:

Hezesuze said...

aduaaii kty...cruise tu pun xdan Ze nk naik ritu coz dpt call Zaquan demam...makanye balik twos ke hotel....huhu

Zue AnnaLeeya said...

bestnyer kakty jln2... bila la nak gi gak nih... huhu!!

Dee said...

aku x penah lg naik cruise tu kty..wajib naik..pirate ship tu last naik kt yaohan the mall dulu..gila gayat..hahaha..

rasp said...

i pun lum pernah naik cruise...
bila la nak pi melaka lagik nie...
ermmmmm....
tak dpt pi venice, melaka pun orait gak aaa :D

Softtouch [Hanim] said...

bestnya kak ty..xpenah lagi naik river cruse tu..teringin nk naik..

Hasnah said...

haishh terasa nak g melaka la pulak nie hehehe ;)

Mak Su said...

wow! canggihnya tempat tu, mcm kat venice ker rusia ker... ada tmn rempah? eloklah tu, nak mintak serai barang sepokok dua ;P

☆ lieya latif ☆ said...

lieya penah naik kak, tapi waktu siang....tak sangke laa mlm pun cantik....tgk2 gambar2 kak ty ni teruja lak lieya nak gi waktu mlm.....

Suziey Ahmad said...

murah je upenye ye kakty nk naik cruise tu.hehe..cam best jek..

attyfir said...

@Hezesuze takpe len kali dtg lagi leh naik

attyfir said...

@zue @ annaleeya nanti free leh gie..

attyfir said...

@rasp
tu ar sis besh ..feeling2 ade kat venice..ekekeke

attyfir said...

@Dee
tu ar dee..aku dah jadik gayat ko ..padahal kan apa sgt pun

attyfir said...

@Softtouch [Hanim] nanti bawak lah anak2 hanim ..

attyfir said...

@asna cute apa lag asna..leh g ngn cik abg..

attyfir said...

@Mak Su tp saya tak pg pun taman tu mak usu

e_ja said...

best dpt naik cruise..yer lah leh feeling cam perantin baru kan kty..kih3..

attyfir said...

@☆ lieya latif ☆ tu ar lieya ..malam lagi lawa..

attyfir said...

@[-suziey-] tu ar zie ..murah je rupanya ..hehehehe

myQza said...

dah naik?
saya pun lom naik kak?
takut gak bot tu senget!

Zura Tahir said...

okey jgak klau nk jenjalan kat melaka...

lily lotus said...

malam lagi cantik ekk the view. ly haritu naik siang..tak best sangat

Puan Ninie said...

bestnyer...:)

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

bestnyer pergi zoo...

p/s: tq coz sudi join contest kina. ntikan jawapan nyer pd 17.07.2010 nie yew...

Liza said...

liza pernah gak gi cruise nie tapi siang, best gak

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

ye la kak atty, naik cruise waktu malam lagi cantik.. saya naik waktu siang, biasa2 jer..

Unknown said...

canteknyer naik malam..tak pernah naik malam selalu naik siang ajer...nanti nak terai malam la hehe