Aug 11, 2010

1st Day Ramadan.

Salam Ramadan ..
alhamdulillah hari ni 1st day ramadan

semalam ..baru aku nak beli stok-stok untuk menyambut puasa..
itupun aku beli time lunch hour..curi masa skit nak beli .
alhamdulillah ..tahun ni kita sambut sederhana..
seperti tahun lepas..aku tidak ke Pasar Ramadan ..masak je sendiri ..
sebab..tak larat nak masuk pasar ..yang jem sokmo ..




Semalam balik je dari sekolah .
firdaus dah tak sabar nak g solat terawih .
lepas tu wajib lak pakai baju melayu .aku suh pakai tshirt ngn t-suit je..
nak gak pakai baju melayu .
puas cakap baju melayu tu dah kecik..
dia lak jawab ,.tu aritu mama ade beli .pakai je lah .
cakap baju yang beli tu ..untuk raya..dia leh cakap lak..
raya nanti basuh je lah baju tuh.


alhamdulillah ..ramai gak yg pegi solat malam tadi .
cuma yang mana ade bawak anak kecil.memang agak mengganggu lah .
ade yg meraung-raung..bagai .

balik dari solat terawih..
kitaorang semua masuk tido.sebab nak bangun awal kan 
firdaus je sambung buat kerja sekolah ..buat lukisan ..
tah pukul berapa dia tido ..aku pun tak perasan .


Petang ni macam nak goreng mee je untuk berbuka..

16 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

kak ty kite same...leiya pun tak penah beli..selalunye masak....sabtu ahad jek la pun kalo nak buke kat luar....lagi pun tak kene ngan tekak la kak beli mknan kat bazar ni...kuih2 boleh laa beli....

kakty, cantik lukisan fir tu...1 malaysia kan...pandai die lukis n mengaler...

Unknown said...

a'ah kak,
masak sendiri lebih sedap kan,
adakalanya bila beli kat PARAM,
x semuanya sedap,
sudahnya buang,
hurm...

hihihi:)

Rindu nak berbuka puasa sesama kak

attyfir said...

lieya..tu ar..lagi pun family ramai..tak berbaloi beli ..takecare ye lieya..

wanie..tu ar..bila nak ada can,..wanie jaga diri ye .

Queen said...

ee goreng pun sodap....heee

bagus la kak dia semangat nak pi terawih..heee

yatie said...

senang anak akak... boleh jimat....

saya pun mungkin tak ke bazae=r msk sendiri jer

Ruziawati Bukhari said...

kak atty..

malam td pun penoh masjid baru di perumahan t.. Alhamdulillah.. dpt menunaikan solat terawih malam tadi biarpun ada budak2 dan mak budak dok melintas tgh kita dok solat.. aduh!

selamat menjalani ibadah berpuasa kak ty

Softtouch [Hanim] said...

selamat berbuka nnti kak ty..wa..semangat fir pakai bj melayu utk terawih..gud boy..

cheqna said...

kaum ibu mesti pening fikir nak masak ape tuk berbuka kan??
hehehehe
selamat memasak la kty..=)

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

belum dpt ilham lg apa juadah berbuka pose ptg nnt ;)

Syima Syaz said...

salam ramadhan utk kak atty sekeluarga....

saya kalau terpaksa berbuka kat office, saya makan kuih singgit pastu balik baru makan nasi...sangat2 blh jimat

Dee said...

aku pun taun ni berazam nk masak sendiri je kty..x kuasa nk beli..mahal lak tu..dh tu kan sedap pun..hehehe..

MiSS Ayu said...

slmt berpuasa kak kty :)....

Liza said...

liza pegi beli stok smalam, ramai sungguh org kat pasar malam, mesti nak prepare utk ramadhan gak

mummysyafie said...

saya petang semalam berbuka ala kadar je kak. balik dah la lewat, takleh nak singgah bazaar. so terpaksa gi alamanda..kat situ tak byk pilihan..tp boleh la tuk berbuka

Redbloodsnow said...

RAJN NYER AKAK TERAWIHHHHH :)

CuTeMiUt78 said...

semangat fir nak g terawih...